סגור
לתכנית החודשית

קולנוע ישראלי - הקרנות מיוחדות

גבר מהסרטים

בימוי: נואית גבע
| 60 דקות

פאזל קולנועי המורכב ממאות פיצ׳רים ישראליים משנות השישים ועד היום. שברי שוטים, חלקי סצנות וקטעים מסרטים שונים חוברו יחד זה לצד זה, תוך מחיקת פערי השנים והסגנון, ושולבו מחדש לכדי סיפור אחד: סיפורו של הגבר הישראלי כפי שהוא נראה על המסך

יומן שדה

בימוי: עמוס גיתאי
| 83 דקות

סרטו של עמוס גיתאי מ-1983 מתעד את פעילות צה"ל בשטחים לפני ובזמן מלחמת לבנון, וכולל ראיונות עם חיילים, מתנחלים ופלסטינים. מצלמתו של גיתאי אינה מתפקדת כעין אובייקטיבית, אלא משמשת לביטוי עמדה חתרנית ביחס לכיבוש

לשחות נגד הזרם

בימוי: אסיל אבו חג'ול
| 25 דקות

איאד שלבי, יליד שפרעם, הגיח לעולם כשהוא חירש-אילם. בגיל 12 נפל מגג ביתו, נחבל בפלג גופו התחתון ונעשה נכה לצמיתות. אף על פי כן, זוהי רק תחילתו של סיפורו: פגישה עם יעקב, מאמן נבחרת הנכים של ישראל בשחייה, שינתה את חייו.

 זוכה מענק ברנשטיין לפרויקט גמר של סטודנט מצטיין

מצור

בימוי: ג'ילברטו טופאנו
| 100 דקות

תמר שכלה את בעלה במלחמת ששת הימים. בעוד קרוביו מצפים ממנה להקדיש את חייה לזכרון מותו, לה יש תקווה אחרת: להתרומם מהכאב ולהכניס אל חייה אהבה חדשה. עותק דיגיטלי משוחזר לקלאסיקה קולנועית שהעזה לחשוף את האשליה שבאופוריה.

הנשר הגדול

בימוי: אורי רוזנווקס
| 150 דקות

מצלילה לתוך עולמו של הרמב"ם; גדול הפוסקים והפילוסופים בתולדות היהדות בכל הזמנים נוצר הרושם שאם "הנשר הגדול", כפי שכונה, היה מתעורר לפתע ומגיח לעולמנו אנו, למדינת ישראל של שנת 2017, הוא היה וודאי מתחלחל.