סגור
לתכנית החודשית

הסרטים בקטגוריה זו מועמדים לפרסים:

פרס ון-ליר לסרט העלילתי הטוב ביותר

פרס ון-ליר לסרט תיעודי הטוב ביותר

פרס המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים לסרט האנימציה הטוב ביותר

את מי את אוהבת יותר

בימוי: שירה פורת
| 22 דקות

הסרט מתאר סיפור פרידה בין אם לבתה, שעוברת לגור עם החבר החדש שלה. מערכת היחסים המורכבת והאפלה שנוצרה בין השתיים במרוצת השנים מופרעת כעת בידי אדם שלישי, נוכחות חדשה ששוברת את האיזון ומשנה את יחסי הכוחות.

סרטים ישראליים קצרים – תוכנית 3

חוץ

בימוי: אורי שאכטר
| 18 דקות

רן (17) משקר להוריו ויוצא מביתו לשוטטות חסרת מטרה. הוא נזרק בין המקומות המוכרים לו מילדות ובוחן את עולמו המתערער תחת יציאת אביו מהארון – סוד שרן יודע שייחשף בפניו ברגע שיחזור הביתה.

סרטים ישראליים קצרים – תוכנית 1

החייל האלמוני

בימוי: יפים גרבוי
| 8 דקות

הסרט הוא חקירה לא שגרתית לעומק הנשמה של וטרן מלחמת העולם השנייה, ניוסאק וייס – אישיות מיוחדת, גיבור יהודי-סובייטי שנולד באודסה וכיום חי בכרמיאל. המשימה היא לחשוף את האדם המסתתר מאחורי דימוי גיבור המלחמה.

סרטים ישראליים קצרים – תוכנית 1

המהפכה

בימוי: דניאל זוז
| 14 דקות

טובי הוא בן עשירים מרדן שמתכונן לארח כינוס שכונתי עם גיבורו, פוליטיקאי סוציאליסט ממפלגת העבודה. כשאביו מנסה להשתלט על האירוע, טובי יוצא לרחוב כדי לגייס את אנשי היישוב לצדו.

סרטים ישראליים קצרים – תוכנית 2

המטפל

בימוי: רותי פרי-בר
| 12 דקות

ראג', עובד זר הודי, חוזר אחרי חופשת מולדת לביתו של הקשיש שבו הוא מטפל. עם שובו הוא מגלה שהוחלף על ידי מטפלת פיליפינית בשם ג'וי. אך ראג' לא מוכן לוותר על מקומו בקלות. 

סרטים ישראליים קצרים – תוכנית 2

עומ(א)ר

בימוי: נעה גוטסמן, אסף שוורץ
| 13 דקות

עומר בן ה-18 קם בוקר אחד ומגלה שהפך לעומאר, או במילים אחרות – לערבי. המטמורפוזה מתרחשת בדיוק ביום העצמאות של מדינת ישראל. כעת, הוא נקלע למצב בלתי אפשרי שבו הוא נאלץ לשמור בסוד על זהותו החדשה.

סרטים ישראליים קצרים – תוכנית 1

עץ הכלה

בימוי: שאדי חביב אללה
| 18 דקות

הסרט פורש את סיפורו של מורהף בן ה-12, שמופקד על עץ אלון בן 400 שנה. הסרט נע בין ההוויה המציאותית של הכיבוש, העוני וקשיי החיים לבין עולם פנטסטי שעורג לקיום חיים מלאים בחלומות ואהבה, הקמת משפחה ומציאת כלה.

סרטים ישראליים קצרים – תוכנית 2

קרן אור

בימוי: ליהי סבג
| 30 דקות

מיכל, ילדת רווחה לשעבר ואם חד הורית בהווה, מגדלת לבדה את בתה קרן אור. דרך המסע אל עצמאותה וחיפוש הזהות המשפחתית לבתה, היא מנסה לתת לקרן אור חיים שונים מאלו שהיו לה.

סרטים ישראליים קצרים – תוכנית 1

קרן היסוד 13

בימוי: אופיר פרץ
| 25 דקות

בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל-אביב | ליל כיפור. דממת קודש שוררת ברחוב קרן היסוד, אך נפשו של דוד – נער דתי בן 16 – רועשת. בלילה הקדוש בשנה הוא יוצא למסע חטאים כדי להחזיר את אמונתו המתערערת בבורא.

סרטים ישראליים קצרים – תוכנית 2

תמונת משפחתי בשנתי הי״ג

בימוי: אמרי דקל-קדוש
| 16 דקות

אמרי מנסה לשחזר את האירוע שבו מת הכלב שלו על שפת הים כשהיה בן 13, בסרט שהוא מצלם בהשתתפות בני משפחתו. העבודה על צילומי הסצנה מסתבכת כשהוא מגלה שאביו, מאיר, אינו זוכר את האירוע הטראומטי באותו האופן.

סרטים ישראליים קצרים – תוכנית 1