Close
Monthly Screenings

תוכנית בת שני חלקים, המורכבת מתמונות נעות שיצרו נשים מתחילה המאה הקודמת ועד היום כמעט. מדוע מרקמים? מפני שלנגד עינינו הופך גירעוּן של פילם – חלקיקי הכסף הקטנים על גבי סרט הצלולואיד – לפיקסלים על המסכים המרובים שעומדים לרשותנו. השפה החזותית שלנו משתנה, וגם התענוגות שלנו, מה שמלוּוה לעתים בחרטה. אבל עבודת יד יכולה לחשוף פואטיקה סמויה ולהוביל אותנו לתענוגות אחרים.

 

תוכנית 1 | בפינות שונות

דיאלוג אסתטי בין טכניקות כגון אנימציה, פיקסליזציה, צילום סטילס, צילום דילוג-זמן ואנימציית סטופ-מושן – למרחבים שונים: פנים הבית, מחוץ לבית, מרחבים פומביים וחללים פרטיים. זוהי גם שיחה בין יצירות של אמנים בני לאומים שונים, שנמצאים בפינות שונות של העולם.

הקרנה ושיחה בין ויוויאן אוסטרובסקי לשרון בלבן

 

אינגר ליסה הנסן

בית

1998 | 16 מ"מ | צבע | סאונד | 7:30

הסרט חושף את השכבות הנסתרות של בתי המגורים שלנו. זהו סרט אנימציית לייב-אקשן שצולם און-לוקיישן, והוא משלב גם פיקסליזציה (סטופ-מושן) וצילום דילוג זמן. כל תצלום מגלה שכבה נסתרת של הבית וחושף אותה לאור החולף. בזמן המואץ של הסרט, הבית מתפרק בהדרגה ונבנה מחדש ואחרת. הסרט, העוסק בזמן ובתהליכים, בהתפרקות ובבנייה, צולם במדבר בקליפורניה, על סף עמק הסיליקון.
"דימיתי את הבית כקונכייה שמפרידה בין המרחב הפרטי למרחב הציבורי", אומרת היוצרת. "באמצעות האנימציה, יכולתי לפתוח את הקונכייה הזו ולבחון אותה. בתהליך העריכה לא חתכתי את התצלומים כדי שיתאימו לתנועה, ולכן נדמה שהסרט נע קדימה ואחורה בזמן".

 

מריה קורקוטה

חזרה לרחוב ד'אאול (שישה ציורים פופולריים)

2013–2012 | 16 מ"מ | שחור-לבן | סאונד | 14:14

קטעים חסרי חשיבות מסרטים יווניים פופולריים משנות ה-50 וה-60 שעובדו, הורכבו מחדש, הואטו והוקרנו בלופ. הקטעים מלווים במובאות משירים שכתבו יוצרים יוונים ובמוזיקה מאת מאנוס חג'ידאקיס. זהו סרט פאונד פוטג', קולאז' שהוא מסע שיבה ליוון המודרנית שבמרכז אתונה.

 

מרים גוסינג ולינה זיקמן
נסיעה באושן היל

2015–2016 | סופר 16 מ"מ | צבע | סאונד | 20:49

הסרט בוחן תופעה נדירה שמתרחשת בפרברים בפאתי בוסטון: "הבהוב צל". כתוצאה מטורבינת רוח שלא הותקנה כראוי, אפקט ההבהוב, שמזכיר קולנוע סטרוקטורליסטי נסיוני, מופיע דווקא בתצלומים דוקומנטריים שמראים את הנוף והאדריכלות של עיירת חוץ במסצ'וסטס. הסרט מתמקד באפקט החזותי של הצללים המהבהבים, שחודרים לספת הפרברים הביתית ומשבשים את האיזון החברתי והפסיכולוגי של הקהילה. הקריינות, שכולה מושמעת בקולה של אשה, מבוססת על ראיונות מרובים שתומללו ועובדו לטקסט אחד. הסרט חושף בהדרגה זכרונות מקוטעים מהתקופה שבה ההבהוב החל. במהלך הסרט הולכת וגוברת אווירת המתח והפחד, אולם המקור הממשי של האורות המהבהבים אינו נחשף.

 

מאקי סטאקה

הליכה

2013–2015 | וידיאו | צבע | סאונד | 8:23

הכל מתחיל כאן. הלכתי עם חיים חדשים.

 

אניטה תאצ'ר

פינה רופפת

1986 | 16 מ"מ | צבע | סאונד | 10:00

אניטה תאצ'ר יוצרת, באמצעות אפקטים מיוחדים לא מורגשים וסופר-אימפוזיציה, מרחב שהפרופורציות שלו ומאפייניו משתנים ונעשים לא־טבעיים. הסרט מלווה גבר ואשה, ילד וכלב וגם חפצים למקום בלתי אפשרי: לפינה. הצופה חש שהוא נכנס לעולם שאיבד את מציאותיותו ונראה כנשלט על־ידי כמה מראות מעוותות.