סגור
לתכנית החודשית
ימי תעשיית הקולנוע

דובר קוסאשווילי, יונה רוזנקיאר, תום שובל, גור בנטביץ', דני רוזנברג  ובמאים מוערכים נוספים יתחרו על מענק יוקרתי בסך רבע מיליון שקלים במסגרת תחרות פיצ'פוינט קצרים שביוזמת פסטיבל הקולנוע ירושלים וקרן גשר לקולנוע רב תרבותי

הדס בן ארויה, ארז תדמור, מיכל ויניק, לי גילת ובמאים מוערכים נוספים יתחרו על לבם ועל ממונם של משקיעים בינלאומיים, מפיקים ואנשי מפתח בתעשיית הקולנוע העולמית, ויציגו בפניהם את הפרויקטים שלהם במסגרת תחרות פיצ'פוינט לסרטים עלילתיים באורך מלא

 

פסטיבל הקולנוע ירושלים יקיים גם השנה את ימי התעשייה (24-29 באוגוסט) הכוללים מגוון אירועים מקצועיים המפגישים בין תעשיית הקולנוע הישראלית והבינלאומית. במהלכם מעניק הפסטיבל לאנשי קולנוע מקומיים הזדמנות לגייס מימון עבור פרויקטים קולנועיים במסגרת תחרות פיצ'פוינט הכוללת מסלול לסרטים בשלבי פיתוח מתקדם ולקראת צילומים, ומסלול נוסף לפרויקטים שכבר צולמו (work in progress).

בנוסף, במסגרת תחרות פיצ'פוינט קצרים בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, יוענק מענק בסך 250 אלף שקלים לזוכה התסריט הקצר הטוב ביותר. פיצ'פוינט קצרים שואף למתג את הקולנוע הקצר כנחשק ואטרקטיבי גם עבור יוצרות ויוצרי קולנוע ותיקים ומנוסים ולהביא אל המסך הבינלאומי קולנוע ישראלי קצר ואיכותי.

במסגרת תחרויות הפיצ'פוינט השונות יוענקו פרסים מטעם הקרן לירושלים, ג'אנגל סאונד/אולפני אדיט, מעבדת CineLab ברומניה ופרסים נוספים בשווי כולל של כ-450,000 שקלים.

 

השנה, במסגרת ימי התעשייה, יארח הפסטיבל את אירוע הסיום של חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי - חממה לפיתוח סרטי קולנוע עלילתיים פורצי דרך של יוצרות ויוצרים מבטיחים מישראל ומהעולם. כמו כן, יארח הפסטיבל את הסצנה - חממת פיתוח סרטי קולנוע של המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים, המוקדשת ליוצרים החיים ויוצרים בירושלים.

הבמאים הישראליים שישתתפו במסגרות הפיצ'פוינט לסרטים באורך מלא:

פיצ'פוינט הפקה - "חליסה" של סופי ארטוס (עמק), "נימפי" של הדס בן ארויה (אנשים שהם לא אני), "נשמות מעבר לגבול" של מיה חטאב (בין העולמות), "מיומנו של מפצל דירות" של שאדי סרור (אויר קדוש), "הים" של שי כרמלי פולק, "בלה" של זוהר שחר וג'מאל ח׳לאילה, "זיקוקים" של יובל אהרוני (בן ממשיך).

פיצ'פוינט פוסט-פרודקשן - "בחורים טובים" של ארז תדמור (סיפור גדול; הבן של אלוהים), "ולריה מתחתנת" של מיכל ויניק (ברש), "הפוכות" של לי גילת (הקפות), "פילגש" של מעיין ריף (על מרתה לעוף), "עיד" של יוסף אבו מדיעם (ספר המתים הבדואים), "קריוקי" של משה רוזנטל (נעורי קלרה ו- ערי נעורים), "שיטת אלטמן" של נדב אהרונוביץ' (מרץ 19').

הפרויקטים שיתחרו על מענק קרן גשר לקולנוע רב תרבותי בתחרות פיצ'פוינט קצרים:

"משחה אנטי גרביטציונית והגשש" של דובר קוסאשווילי (חתונה מאוחרת, מתנה משמים, התגנבות יחידים), "גדרות לבנות נמוכות" של יונה רוזנקיאר (הצלילה), "היד של קטיה" של תום שובל (הנוער), "שם בארץ לימפופו" של גור בנטביץ' (משהו טוטאלי, קצפת ודובדבנים), "שלוש עזים" של דני רוזנברג (מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם), "מים עומדים" של צביה ברקאי יעקב (פרה אדומה), "הלקוחה" של נעה גוסקוב (תסריטאית ראשית בסדרה פלמ"ח), "לידה" של אילה שרוט (ענפים שבורים).

השנה תתקיים מהדורתו השלישית של מסגרת פיצ'פוינט קצרים. שמונה פרויקטים עצמאיים נבחרים יתמודדו על מענק הפקה יוקרתי מטעם קרן גשר לקולנוע רב תרבותי בסך 250 אלף ש"ח.

 

קרן גשר לקולנוע מובילה את תחום הסרט הקצר מאז שתוקצב על ידי משרד התרבות וקיבל הכרה כסוגה עצמאית. לאחר שנים של פעילות יזומה וענפה שהתמקדה בקידום יוצרות ויוצרים בדרכם לפיצ'ר הארוך, ("קצר על הדרך", "קצר במדבר") בערוצי השיווק וההפצה של קצרים (מנה ראשונה, טי-פורט) וביצירה למדיה החדשה בטכנולוגיות חדשניות ((VR, הוחלט בקרן להוביל מהלך שיעודד במאיות ובמאים בעלי ניסיון, לרתום את הכישרון הקולנועי היצירתי שלהם לטובת סוגה ייחודית זו וליצור קולנוע קצר משובח ואיכותי. שיתוף הפעולה עם פסטיבל הקולנוע ירושלים מקנה למהלך הזה במה יוקרתית, מכובדת וראויה שתסייע במינוף הסרט הישראלי הקצר בארץ ובשוק הבינלאומי.

זוהי השנה ה-15 שבה מתקיימים אירועי הפיצ'פוינט. הפיצ'פוינט הוא מסגרת שמטרתה לקדם סרטים ישראלים הנמצאים בשלבי פיתוח והפקה שונים. יוצרי ומפיקי קולנוע ישראליים נפגשים עם משקיעים בינלאומיים, מפיקים ואנשי מפתח בתעשיית הקולנוע העולמית ומציגים בפניהם את הפרויקטים. מפגשים אלה נועדו כדי לסייע בגיוס מימון עבור פרויקטים קולנועיים ומתוך מטרה להפוך את המשקיעים, שמאמינים בקולנוע ישראלי, לשותפים מלאים, ולקדם ולעודד הפקות משותפות (קו-פרודוקציות) ושיתופי פעולה בינלאומיים. לאירועי הפיצ'פוינט בפסטיבל מגיעים מפיקים בינלאומיים, מנהלי קרנות קולנוע, ראשי גופי שידור, סוכני מכירות מובילים ומפיצים מרחבי העולם במטרה לסייע ליוצרי ולמפיקי קולנוע ישראליים לממש את חזונם.

פרויקטים שהשתתפו באירועי הפיצ'פוינט בעבר: "אסיה" של רותי פרי בר; "אפס ביחסי אנוש" ו"אחד בלב" של טליה לביא; "להציל את נטע" של ניר ברגמן; "השוטר" של נדב לפיד; "תיקון" של אבישי סיון; "למלא את החלל" של רמה בורשטיין; "האופה מברלין" של אופיר ראול גרייצר; "לא פה לא שם" של מייסלון חמוד; "פיגומים" של מתן יאיר; "סופת חול" של עלית זצקר; "אגדת חורבן" של גידי דר.