סגור
לתכנית החודשית
עדכון מפסטיבל הקולנוע ירושלים

בעקבות המגבלות שפרסם משרד הבריאות בשבוע שעבר, האוסרות על קיום אירועי תרבות וצפויות להימשך תקופה ארוכה, נאלצת הנהלת פסטיבל הקולנוע ירושלים להודיע על הפסקת העבודה על המהדורה שתוכננה להתקיים בתאריכים 20-30 באוגוסט, 2020.

עם זאת, הנהלת הפסטיבל מודיעה על כוונתה לקיים מהדורת חורף במידה שהתנאים יאפשרו זאת, בתאריכים 10-20 בדצמבר 2020. האירוע יתקיים במהלך חג החנוכה ויכלול חלק מהסרטים שיועדו למהדורת הקיץ כמו גם כותרים חדשים נוספים.

לצד זאת, הפסטיבל יקיים פעילות מקוונת בתקופה הקרובה, במסגרתה ייחשפו חלק מהסרטים שנבחרו לתוכנית במסגרת הפלטפורמה החדשה של סינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים.

ד״ר נועה רגב, מנכ״לית סינמטק ירושלים והפסטיבל, ואלעד סמורזיק, המנהל האמנותי, מסרו:

"זו החלטה קשה וכואבת לאור העובדה שעבדנו במשך שנה שלמה על המהדורה ה-37 של הפסטיבל. תוכנית הפסטיבל כבר עומדת מוכנה עם כ-150 סרטים מ-60 מדינות, עשר מסגרות תחרותיות הנושאות פרסים בגובה מיליון ש״ח, הקרנות חוץ בשכונות העיר, תוכניות מיוחדות ושורה של יוזמות חדשות בתחום הקולנוע שתוכננו להתקיים בחודש הבא.

"ראינו בקיום הפסטיבל באוגוסט הזדמנות חשובה להאיר בזרקור גדול את אמנות הקולנוע, שעוברת טלטלה גדולה בימים אלה, ובפרט את היצירה הקולנועית הישראלית. קיווינו לתת זריקת עידוד ליוצרי הקולנוע, לאוהבי הקולנוע ברחבי הארץ ולעיר ירושלים, ההופכת מדי שנה בזמן הפסטיבל למוקד תיירותי שוקק."

"בתקופה הקרובה נמשיך להשקיע מאמצים על מנת לקדם את אמנות הקולנוע בישראל. אנו מאמינים כי אין תחליף למפגש הממשי שמייצרים פסטיבלי הקולנוע בין קהל, יוצרים וקולנוע על המסך הגדול, ולכן נעשה כל שביכולתנו על מנת לקיים את מהדורת החורף בדצמבר."