סגור
לתכנית החודשית
פסטיבל הקולנוע ירושלים שמח להכריז על סרטי הפתיחה והנעילה של מהדורת 2020

פסטיבל הקולנוע ירושלים יוצא לדרך ויתקיים בתאריכים 10-20 בדצמבר 2020. הפסטיבל יתקיים במהדורה מקוונת תוך שאיפה לקיימו במקביל גם באולמות מול קהל ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

את הפסטיבל יפתח סרטו החדש של איתן פוקס, "סאבלט", שהוקרן בבכורה עולמית בתחרות של פסטיבל טרייבקה 2020 וזכה לשבחי המבקרים.

הסרט מביא את סיפורו של מייקל, עיתונאי בניו יורק טיימס המגיע לתל אביב מדוכדך לאחר שחווה טרגדיה משפחתית. הוא מסבלט את דירתו של תומר, קולנוען צעיר שמתנדב להכיר לו את העיר. המפגש עם תומר והאנרגיות של תל אביב מחזירים למייקל את האמונה בחיים.

ב"הוליווד רפורטר" נכתב כי "איתן פוקס מגולל סיפור של התעוררות רגשית בין-דורית תוך שהוא מביא אליו רגישות, איפוק וחושניות... ׳סאבלט׳ הוא מכתב אהבה מהפנט לתל אביב ולחיי הרחוב התוססים שלה".

את הסרט כתב פוקס עם עיתונאי "ידיעות אחרונות" איתי סגל, ומככבים בו השחקן האמריקאי ג׳ון בנג׳מין היקי ("האישה הטובה") והשחקן הישראלי ניב ניסים, שזהו תפקידו הקולנועי הראשי הראשון.

הסרט צולם ברובו ברחובות תל אביב (צילום: דניאל מילר), והופק על ידי חברת סרטי יונייטד קינג, משה אדרי, מיקי רבינוביץ' וגל אוחובסקי ובסיוע קרן רבינוביץ'. הסרט צפוי להגיע לבתי הקולנוע ברגע שיחזרו לפעול.

איתן פוקס הוא מבכירי הבמאים בישראל. הסרטים והסדרות שיצר זכו להצלחה רבה הן בקרב הקהל והן בקרב המבקרים. הוא ביים בין השאר את הסדרה "פלורנטין" (1998) ואת הסרטים "שירת הסירנה" (1994), "יוסי וג׳אגר" (2003), "ללכת על המים" (2004) ו"הבועה" (2006). "סאבלט" הוא סרטו הארוך השביעי.

על בחירת הסרט מסרו ד״ר נועה רגב, מנכ״לית סינמטק ירושלים והפסטיבל, ואלעד סמורזיק, המנהל האמנותי:

"׳סאבלט׳ הוא סרט מלא חום ורגישות המשלב תבונה אנושית וקולנועית. הסרט נגע בנו עמוקות ואנחנו סמוכים ובטוחים שהוא ירגש ויפתיע את צופי הפסטיבל. זה כבוד גדול בעבורנו לפתוח השנה את הפסטיבל עם סרטו החדש של איתן פוקס, יוצר אהוב ומוערך שהשפיע רבות על עיצוב התרבות הישראלית בשלושת העשורים האחרונים".

את הפסטיבל ינעל הסרט הצרפתי "סיפור(י) אהבה" (באנגלית: Love Affair(s)) של התסריטאי והבמאי עמנואל מורה ("שינוי כתובת"), אשר נבחר להשתתף בתוכנית של פסטיבל קאן 2020.

בסרטו העשירי, יצר מורה קומדיה רומנטית שנונה העוקבת אחר דפנה (קמיליה ג׳ורדנה), אישה צעירה הנמצאת בחודש השלישי להריונה וממתינה בבית נופש פסטורלי לבן זוגה שנקרא חזרה לפריז בענייני עבודה. אל המקום מגיע מקסים שבור הלב (נילס שניידר), בן דודו של בן הזוג, והשניים נקלעים לדיאלוג מפתיע ומחליטים לשתף זה את זו בחוויותיהם הרומנטיות.

"סיפור(י) אהבה" הוא סרט מקורי, חד-אבחנה ומלא חיים, כזה שעלילתו שופעת פיתולים באופן המזכיר את סרטו של מקס אופולס מ-1950 "המעגל". הסרט זכה לחיבוק חם מהמבקרים עם יציאתו לאקרנים בצרפת בחודש ספטמבר ובמגזין הקולנוע "אינדיווייר" הכתירו אותו כסרט משובח וכובש לב שבמרכזו הופעות משחק נהדרות.

בפסטיבל ישתתפו יותר מ-80 סרטים ויתקיימו בו השנה שש תחרויות: התחרות לקולנוע ישראלי עלילתי, התחרות לקולנוע ישראלי תיעודי, התחרות לקולנוע ישראלי קצר, התחרות לקולנוע ניסיוני, התחרות הבינלאומית והתחרות הבינלאומית לסרטי ביכורים. הסרטים משקפים את מיטב היבול הקולנועי השנתי, הישראלי והבינלאומי.

ההקרנות הווירטואליות יתקיימו במערכת צפייה של חברת Shift72, אשר שימשה את הפסטיבלים המובילים בעולם ובהם פסטיבל ניו יורק ו-SXSW. השילוב של ממשק ידידותי להפליא עם היכולת להקרין קבצי סרטים באיכויות הגבוהות ביותר יספק לצופה הישראלי את חוויית הצפייה האולטימטיבית.

ד״ר נועה רגב, מנכ״לית סינמטק ירושלים והפסטיבל, ואלעד סמורזיק, המנהל האמנותי:

"אנחנו מאמינים שאין תחליף למפגש ממשי שמייצרים פסטיבלי הקולנוע בין קהל, יוצרים וקולנוע על המסך הגדול. ואולם, בתנאים המיוחדים של השנה הזאת, מתוך מחויבות עמוקה לקהל שלנו וליוצרי הקולנוע בארץ ובעולם, החלטנו להגיש תוכנית משובחת עד הבית, ובמקביל נמשיך לקוות שהנחיות משרד הבריאות יאפשרו לקיים את הפסטיבל גם באולמות. ובכל אופן, נסיים את השנה המאתגרת הזאת בחגיגה משמעותית לכל אוהבי הקולנוע".