סגור
לתכנית החודשית
ביכורים - השופטים
אסף פולונסקי

סרט הביכורים של אסף פולונסקי, "שבוע ויום" (2016), הוקרן לראשונה במסגרת שבוע המבקרים בפסטיבל קאן, שם זכה בפרס קרן גאן. הסרט זכה גם בארבעה פרסים בפסטיבל ירושלים, בהם פרס הסרט הטוב ביותר, ובהמשך זיכה את תומר קפון בפרס אופיר לשחקן המשנה הטוב ביותר. סרט הגמר של פולונסקי, "סמננג", היה מועמד לפרס האוסקר לסרטי סטודנטים והוקרן בפסטיבל הסרטים של ניו־יורק. בימים אלה הוא מביים את הסדרה המדוברת "בוגד", שיצרו רון לשם ועמית כהן. (ישראל)

גאיה פורר

גאיה פורר היתה חלק מהצוות האמנותי של "ימי ונציה", מסגרת צד יוקרתית בפסטיבל הקולנוע של ונציה, מאז המהדורה הראשונה שלה – וב-2020 מונתה לתפקיד המנהלת האמנותית של מסגרת זו. פורר, ילידת 1975, היא בוגרת לימודי תולדות הקולנוע באוניברסיטת ספיאנצה ברומא. היא פעלה כאוצרת ויועצת עבור שלל פסטיבלי קולנוע, הפיקה סרטים ושיתפה פעולה עם "פילם איטליה" במסגרת פרויקטים באיטליה ומחוצה לה. מאז 2003 היא מכהנת כמנהלת התוכנייה של פסטיבל "נואר". (איטליה)

פיליפ לקוט

פיליפ לקוט הוא קולנוען מוערך מחוף־השנהב. בשנת 2002 החליט לבחון את ההיסטוריה המודרנית של ארצו במסגרת "כרוניקה של מלחמה בחוף־השנהב", יצירה קולנועית שנעה על קו התפר שבין סרט תעודה ליומן מצולם. בהמשך יצר לקוט את הסרט "ראן" (2014), שנבחר להשתתף במסגרת היוקרתית "מבט מסוים" בפסטיבל קאן. סרטו הארוך השני, "ליל המלכים", לוקח את הצופים אל בית הכלא הגדול ביותר במערב אפריקה לאורך לילה של ירח אדום. הקרנת הבכורה של הסרט התקיימה בפסטיבל ונציה האחרון. (חוף־השנהב)