סגור
לתכנית החודשית

חיים ריבלין הוא כתב תוכנית התחקירים "המקור" ברשת 13, זוכה פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית לשנת 2011, פרס פראט על תחקירים בתחום הסביבה ופרס פרימור על תחקירים בתחום החברה. בעבר היה כתב תחקירים בחדשות ערוץ 12, כתב בתוכנית התחקירים "עובדה" וכתב בקול ישראל. לצד עבודתו העיתונאית, ריבלין הוא צלם רחוב חובב. בשנת 2016 הציג תערוכה בפסטיבל קולנוע דרום בסינמטק שדרות. תצלומיו פורסמו גם בעיתון "מקור ראשון" ובבימות נוספות. תמונות הרחוב, הדמויות והנופים שריבלין מצלם הם מרביתם "ירושלמים". ניתן להתרשם מהן בדף האינסטגרם בשם life_rivlin.

"בשונה מכל הסטריאוטיפים שנקשרו בה, ירושלים היא אולי העיר הכי מגוונת בארץ. החוויה שהיא מזמנת לצלם רחוב כל כך עשירה, שלפעמים די לעמוד על משבצת אקראית כדי ללכוד בתוך רגע סיטואציות שספק אם תגיע אליהם בכל מקום אחר במשך שנה שלמה. בתערוכה אני מנסה להביא טעימה מהרבגוניות של העיר האהובה הזאת, בפריימים שיש בהם שפע של אירוניה והומור – וגם עצב, חרדה ועצבנות". (חיים ריבלין)

פסטיבל הקולנוע היהודי בחר להציג את תצלומיו של חיים ריבלין בזכות הנושאים המגוונים שהם עוסקים בהם ובזכות הפרשנות שהם מעניקים לפסיפס התרבותי הירושלמי. יצירתו של ריבלין משקפת את חוויית המפגש הרב לאומי והבין־דתי היומיומי ברחובות העיר באמצעות מבט ייחודי שמבטא שנינות, הומור, כישרון אמנותי וכבוד רב לדמויות המצולמות. ריבלין מצלם יהודים דתיים, מסורתיים וחילוניים, מוסלמים ונוצרים, העסוקים בפעילות דתית, מקיימים ביניהם קשרי גומלין ופשוט חיים את חייהם היומיומיים. לעתים נוצר קשר בין הדמויות, ולעתים לא. כך או כך, המצלמה של ריבלין אינה שופטת איש; היא מתבוננת ומעניקה צבע וקול לתערובת הייחודית הזאת של תרבויות וקולות.

התערוכה תהיה פתוחה לקהל בתאריכים: 15.11-08.12

בתמיכתה האדיבה של הקרן לירושלים

הקרן לירושלים, המובילה את התמיכה בתרבות בעיר למעלה מ-50 שנה, רואה בעבודותיו של ריבלין חלון לרב-גוניות ולעושר התרבותי של ירושלים, מטרות שלמענן היא פועלת בעיר.