קופות
הגעה
פריז, רומא, ניו יורק, אוסלו וסיאול דרך עיניהם של יוצרים בשישה עשורים שונים במגוון מסורות קולנועיות, בהנחיית בנימין פרידנברג
מרצה: בנימין פרידנברג
שבועות לפני שהוא מסיים את תהליך השיקום במכון הגמילה, יוצא אנדרס ליום אחד אל אוסלו לראיון עבודה. הביקור בעיר מפגיש אותו עם דמויות מן העבר ומאתגר את כל הישגיו בגמילה. זהו מסע במדוריה השונים של אוסלו, ובנפשו המבקשת האהבה של הגיבור. זהו אחד הסרטים הגדולים בעשור האחרון. אל תחמיצו.
מרצה: בנימין פרידנברג
ממש אחרי מלה”ע השניה, בהשראת הפילם נואר מחד והניאו ריאליזם מאידך, מתמקד ז’ול דאסין במאמציהם של שני בלשי משטרה ללכוד רוצח בניו יורק. אבל יותר מאשר עלילה, יש כאן סגנון: מחוספס, ישיר, עם צילום שמתרחש ברחובות העיר ומצלמה דינמית שלוכדת בשחור לבן את התזזית העירונית.
מרצה: בנימין פרידנברג
טרוויס ביקל, בוגר מלחמת ויאטנם, מוצא עבודה כנהג מונית ודרכה הוא מתוודע לחיי הלילה של הכרך הגדול. תחושת הבחילה שמעוררת המציאות האנושית הזו, הופכת את טרוויס לרוצח. “נהג מונית” הוא אחד הסרטים הגדולים בהיסטוריה – פרסקו אקספרסיוניסטי צבעוני ומדהים. התוצאה, בקיצור, היא קלאסיקה שאין להחמיץ.
לאחר ההקרנה, מפגש עם הבמאית לוסי בורלטאו
אחרי חופשת הלידה, מרים מתכוונת לחזור למשרד עורכי הדין בו עבדה. לוקח זמן עד שמוצאים מטפלת, אבל לואיז כובשת אותם. אך כאשר מערכת היחסים בין המשפחה למטפלת הופכת סימביוטית מדי, נדמה כי כבר קשה להתיר את הקשרים. דרמה משפחתית שבאופן עדין וסמוי מתפתחת לכדי מותחן פסיכולוגי.
לרגל יום זכויות האדם דיון בהנחיית: ד”ר שירן רייכנברג ובהשתתפות: פרופ׳ יוסי דהאן ופרופ׳ יוסי זעירא. האירוע בשיתוף עם המרכז לחינוך משפטי קליני, האוניברסיטה העברית, ירושלים
יצירה תיעודית עטורת פרסים הלוקחת אותנו אל מקסיקו־סיטי, אל האמבולנס הפרטי של משפחת אוצ'ואה, שמתפקד ככוח הצלה חיוני אך פועל ללא היתר. בשעה שהשחיתות המשטרתית הולכת ומתפשטת והמתחרים שלהם לא בוחלים באמצעים, הם חייבים לגייס מספיק כסף כדי להכשיר את העסק המשפחתי.
ראשון 01.12.19 | | 01.12.19 18:00 |
בתוכנית זו שלוש יצירות המציגות את שיאי היצירה של הרויאל בלט, החל המקורות הקלאסיים של מריוס פטיפה ועד לכוראוגרפיים שגדלו בלהקה והביאו את הבלט הבריטי למרכז הבמה העולמית: "ריימונדה מערכה III", מערכה אחת שכולה טכניקה וברק | "וריאציות אניגמה", יצירה שהיא כל כולה בריטית | "קונצ'רטו", המשלבת בין טכניקה קלאסית וגישה מודרנית.
מפצח האגוזים, ע"פ הכוראוגרפיה של לב איבאנוב והמוסיקה של צ'ייקובסקי. העלילה מתרחשת בערב חג המולד. קלרה הקטנה מקבלת כמתנה מפצח אגוזים, אך כאשר ידו של המפצח נשברת היא נסחפת לעלילה פנטסטית בארץ השלג וממלכת הממתקים. הביצוע שלפנינו, עם עיצוב במה מושלם וכישורי המחול של רקדני הבלט המלכותי, הוא חוויה נהדרת לחג המולד (אפילו ליהודים).
בנוכחות ראש העיר מר משה ליאון. מנחה: יבגניה דודינה. הקרנת טרום בכורה.
מריאם, רופאה צעירה, מנהלת מרפאה בעיר קטנה בערב הסעודית. למרות ההכשרה, הניסיון וההשקעה הרבה שלה בקהילה, מריאם מוצאת את עצמה במאבק תמידי על כבודה ומקומה, רק בשל היותה אישה. טעות בירוקרטית תמימה מובילה את מריאם למירוץ בלתי צפוי לראשות העירייה והיא מבינה שקיבלה הזדמנות חד פעמית לעשות שינוי אמיתי...
עותק חדש ללהיט מעידן הדיסקו של סוף שנות ה־70 סיפור אהבה קלאסי על “בחור פוגש בחורה”. הרומן שמתפתח בינהם, על העליות המורדות וכו’, הוא העילה לשורה של קטעי מוסיקה וריקוד סוחפים. היום מתלווה לכל מידה של נוסטלגיה וגם זו סיבה לצפות בסרט בהנאה לא מבוטלת, וגם להצטרף לשירה!
אינטלקטואל צעיר המתפרנס כשליח נקלע לזירת פשע של שוד שהסתבך. מול שקים של מיליוני דולרים הוא נדרש להחליט האם לקחת את הכסף או לעזוב. סרטו החדש והמענג של המאסטר הקנדי דניס ארקאן ("שיחות מלוכלכות") מציע מבט שנון, שופע הומור ונוגע ללב על שליטתו של הכסף בחברה המודרנית.
מסע אל הקריירה החד פעמית של קוונטין טרנטינו, שהצליח להפוך, בזכות כשרון והתמדה, את מה שספג ליקום פרטי ששינה את פני הקולנוע בכל רחבי העולם. לפני המצלמה נמצאים כמעט כל המי ומי מסרטי ולצד קטעי ארכיון הם מאפשרים להתוודע גם לאיש ולדרכי עבודתו, גם למחשבה הקולנועית המניעה אותו.
סרט ביכורים עוצר נשימה המצולם כולו בשוט אחד. לחוויית צפייה מיטבית מומלץ לדעת כמה שפחות ולהתמסר למסך. יצירת חובה לכל חובבי הקולנוע, שסחפה את הקהל והמבקרים ותוארה כ"אחת החוויות הקולנועיות העוצמתיות ביותר מבחינה רגשית, סרט המבוצע בתעוזה ובשליטה עילאית" (מגזין "סקרין").
מרטין עדן הוא מלח צעיר וחסר יומרות. כאשר הוא מתאהב באלנה היפה והבורגנית, הוא מחליט להפוך לסופר. הוא משקיע את עצמו בכתיבה, ונאבק כדי לממש את שאיפותיו. ככל שהוא מתקדם, כך הוא בוחן מחדש את המקורות והערכים שמתוכם צמח. על בסיס רומן מפתח מאת ג'ק לונדון, יצר פייטרו מרצ'לו את הדרמה שלפנינו.