קופות
הגעה
פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להכריז על הסרטים שנבחרו לתוכנית הישראלית
14 סרטים עלילתיים ותיעודיים במסגרות התחרותיות, ולצידם 7 סרטים שיוקרנו כחלק מהפנורמה הישראלית.
סך הפרסים שיוענקו בתחרויות השונות בפסטיבל הקרוב:
מיליון ש״ח
"יום הקולנוע הקצר" - שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם קרן גשר לקולנוע רב תרבותי
אירוע פיצ׳פוינט קצרים, תחרות לקולנוע ישראלי קצר , אירועים מקצועיים והקרנות של מקבצי קצרים מרחבי העולם
הקרנה חגיגית בבכורה ישראלית לעותק משוחזר של ״בר 51״, סרטו של הבמאי עמוס גוטמן מ-1985
״לרגל מהדורתו ה-36 של הפסטיבל, אנחנו שמחים לחשוף תוכנית ישראלית איכותית, הכוללת 14 סרטים עלילתיים ותיעודיים במסגרות התחרותיות, ולצידם 7 סרטים שיוקרנו כחלק מהפנורמה הישראלית.
המציאות הישראלית המורכבת חודרת אל הקולנוע העכשווי בשלל צורות ואופנים: קומדיות שחורות לצד ביוגרפיות פוליטיות ותרבותיות, דרמות משפחתיות לצד קולנוע חברתי; סרטים בהם העלילתי והתיעודי, כמו גם האישי והלאומי, מתערבבים לכדי צורות ביטוי חדשות. אנחנו גאים להציג תוכנית ישראלית המשקפת עשייה אמיצה וחסרת פשרות, של שלושה דורות של יוצרי קולנוע ישראליים.״
סך הפרסים שיוענקו בתחרויות השונות בפסטיבל הקרוב: מיליון ש״ח
בזכות שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, הפסטיבל יקיים השנה לראשונה את יום הקולנוע הקצר. לצד תחרות הקצרים של הפסטיבל, שתכלול 19 סרטים חדשים, יעמוד במרכזו אירוע פיצ׳פוינט קצרים שיכלול פרס בסך 250 אלף ש״ח להצעה מצטיינת לסרט קצר. כמו כן, יתקיימו במשך היום אירועים מקצועיים והקרנות של מקבצי קצרים מרחבי העולם.
תיערך הקרנה חגיגית בבכורה ישראלית לעותק משוחזר של ״בר 51״, סרטו של הבמאי עמוס גוטמן מ-1985. גוטמן, מהקולנוענים החשובים שפעלו בישראל, החל ליצור בשלהי שנות ה-70 ועד ראשית שנות ה-90 ונפטר ממחלת האיידס ב-1993. הוא זכה להערכה ניכרת בזכות שפתו הקולנועית הייחודית וסרטיו הנועזים, שחשפו מחוזות שהודרו עד אז ממסכי הקולנוע בארץ. הסרט יוקרן בעותק דיגיטלי, ששוחזר כחלק מחזון הארכיון הישראלי לסרטים בסינמטק ירושלים לשימור ולהנגשה של היצירות הקולנועיות במדיה בת זמננו.
תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי
עיניים שלי
סרטו של ירון שני
מפיקים: סער יוגב, נעמי לבארי, מיכאל רויטר | תסריט: ירון שני | משחק: ערן נעים, סתיו אלמגור, סתיו פטאי
קצין משטרה מוערך חולם להביא לעולם ילד עם אשתו הטרייה. כששני נערים מתלוננים כי פגע בהם מינית, הוא מושעה מעבודתו ומוצא עצמו נתון לחקירה. הבושה וחוסר האונים חושפים צדדים לא צפויים באישיותו.
פסטיבלים: ברלין
נולדתי בירושלים ואני עדיין חי
סרטם של יוסי עטיה ודוד אופק
מפיקים: איתן מנצורי, יהונתן דובק, רוני לוי | תסריט: יוסי עטיה | שחקנים: יוסי עטיה, ליהי קורנובסקי, אליק שמעונוב, איתמר רוז, טאישי טנאקה, עדה בכר, אנה סגן־כהן
קומדיה רומנטית שחורה המגוללת את קורותיו של רונן מטלון, ירושלמי שמתחיל להעביר סיורים קבוצתיים בעקבות פיגועים מפורסמים שאירעו ברחוב יפו.
ככה את אוהבת
סרטה של לימור שמילה
מפיקים: חיליק מיכאלי, אברהם פרחי, תמי ליאון, משה אדרי, לאון אדרי | תסריט: שרון אייל־אזולאי | משחק: הילה וידור, יקיר פורטל, תום אבני, פלורנס בלוך, דב נבון
כשתמרה יולדת את בתה הבכורה, השינוי מערער את האיזון בחייה והיא נכנסת למערכת יחסים של כוח ושליטה מול בעלה. ככל שהיחסים ביניהם הופכים תובעניים יותר, תמרה מרגישה שהיא מאבדת את האינטימיות והרוך ונקרעת בין תפקידיה השונים.
קצפת ודובדבנים
סרטו של גור בנטביץ'
הפקה: גור בנטביץ' | תסריט: גור בנטביץ' | משחק: גור בנטביץ', מאיה קניג, דובר קוסאשווילי, אלון אבוטבול, הדס בן־ארויה, צחי גראד, אסתר רדא
קומדיה אקזיסטנציאליסטית על צורי שוסטק, במאי סרטים חסר מנוח שכל חרדותיו מפני כישלון, איבוד שליטה והמוות מתנקזים לליל יציאת סרטו החדש לאקרנים, לילה היסטרי ובלתי נשכח – לפחות בשבילו ובשביל חבורת הלצים הססגונית שסובבת אותו.
היום שאחרי לכתי
סרטו של נמרוד אלדר
מפיקים: נמרוד אלדר, איתן מנצורי, יהונתן דובק, משה אדרי, לאון אדרי, רוני לוי | תסריט: נמרוד אלדר | משחק: מנשה נוי, זוהר מידן, אלון נויימן, שרית וינו אלעד, מירי אלוני, קלאודיה דוליצ'י
אב חד־הורי בגיל העמידה מתמודד עם רצונה של בתו המתבגרת לשים קץ לחייה.
פסטיבלים: ברלין
המתים של יפו
סרטו של רם לוי
הפקה: איתי תמיר | תסריט: גלעד עברון, עלא חליחל | משחק: יוסף אבו־ורדה, ג'וני פיליפס, מאיה פלאם, ג'יהאד באבאי, סלים דאו, מייסה דאו, אלון דהן, אורי יניב, רובה בילאל־עספור
שלושה ילדים שאביהם נכנס לכלא מוברחים מהגדה המערבית אל יפו, אל ביתם של ריטה וג'ורג'. במקביל מצטלם בעיר סרט בריטי שעלילתו מתרחשת בתקופת המנדט. כששני האירועים משתלבים זה בזה פורצת סערה.
אלוהי הפסנתר
סרטו של איתי טל
הפקה: שני אגוזין | תסריט: איתי טל | משחק: נעמה פרייס, זאב שמשוני, אנדי לוי, רון ביטרמן, לאורה ריבלין, אלי גורנשטיין, שמעון מימרן
ענת, שמגיעה ממשפחה של מוזיקאים קלאסיים, תולה את כל תקוותיה להצלחה בעובר שברחמה. כשהתינוק נולד חירש, היא נוקטת באמצעים קיצוניים כדי להפוכו למלחין שתמיד ייחלה לו.
פסטיבלים: רוטרדם, הפסטיבל הבינלאומי בואנוס איירס, פסטיבל הסרטים הבינלאומי מוסקבה
תחרות ון ליר לקולנוע ישראלי תיעודי
להאיר את יוסי
סרטם של קובי פרג׳ ומוריס בן מיור
13 שנים אחרי מותו חוזר אלינו יוסי בנאי להדרן אחרון. ממואר קולנועי שמורכב מקטעי ארכיון מסרטיו, הצגותיו, מופעי בידור, שירה ותוכניות רדיו שהגיש. מילדותו ועד מותו, את היומן האישי מוביל בקולו בלבד, ששב אלינו כדי להאיר את יוסי.
ליבר-מן
סרטה של נורית קידר
מכל המנהיגים שצמחו בישראל, אביגדור ליברמן הוא הבלתי סביר ביותר: מתנחל ממוצא רוסי, בעל מבטא כבד, שעלה לארץ בגיל עשרים ללא קשרים או כסף. כיצד הובילה אותו הקריירה שלו למשרדי החוץ והביטחון, מרחק נגיעה מראשות הממשלה?
מאה אחוז
סרטם של יעל קיפר ורונן זרצקי
בכפר הדרוזי בית־ג'אן נרשמים שיאי הזכאות לבגרות בישראל ואולי גם בעולם כולו. התיכון שבעבר רק 12% מתלמידיו סיימו את לימודיהם עם תעודת בגרות הגיע ל-100%. עכשיו כל תלמיד ותלמידה מסיימים עם בגרות. אבל האם ההצלחה אכן מובילה את הכפר לעתיד יותר טוב?
פישטייל
סרטה של עמנואל מאייר
ג'וני מאמין בעתיד של אפריקה, אשתו טרז כבר לא. הוא חולם לשוב הביתה עם ידע מערבי ולקדם את מולדתו, אך היא מתרכזת בעתיד ילדיהם. שתי נקודות המבט הללו מתנגשות ברגע אחד מכונן ומשנות את גורלה של כל המשפחה.
מתחם חסן ערפה
סרטו של יואב גורפינקל
מאבק הישרדותם של יושבי מתחם חסן ערפה, מובלעת מוזנחת בלב תל־אביב השרויה בתהליך הריסה. ההווה המסמורטט הולך ומתכלה אל מול עדשת המצלמה, וכמו בעיירה שכוחת אל במערב הפרוע – כסף, עקרונות וייאוש נפגשים לדו־קרב מאסף.
פאראנו
סרטו של אריאל סמל
כבר 24 שנים אני מתעד באובססיביות את חיי. הכל התחיל ב-1996, כשנחטפתי מחדר השינה שלי על ידי חוצנים, יצורים חוץ ארציים. קוראים לי אריאל סמל ו"פאראנו" הוא הסיפור האמיתי והמטורף שלי.
לא מוכר
סרטה של אנה אוליקר
עותמאן אבו־אג'אג', צעיר בדואי ישראלי, מנסה לשכנע את תושבי הכפר ביר־הדאג' לקבל על עצמם תוכנית ממשלתית להסדרת יישובי הבדואים הבלתי מוכרים בנגב. כשהמאבק האזרחי מדשדש ונראה שאינו מוביל לשום מקום, הוא מצרף את אחותו. יחד הם יוצרים נתיב חדש, נשי, ומגבשים אלטרנטיבה אמיתית.
קלאסיקות
בר 51 (1985)
סרטו של עמוס גוטמן
מפיק: אנריקה רוטנברג | מפיק בפועל: דוד ליפקינד | תסריט: עדנה מזי״א, עמוס גוטמן | שחקנים: ג׳וליאנו מר-חמיס, סמדר קילצ׳ינסקי, דייוויד פטריק וילסון, מוסקו אלקלעי, עירית שלג, אלון אבוטבול, עדה ולרי טל
לאחר מות אמם, עוזבים תומס ואחותו מריאנה את העיירה בה גדלו לטובת עתיד מזהיר יותר בעיר הגדולה. הם משתלבים בבר שוליים תל אביבי, "בר 51", ועל רקע הדמויות בבר וסיפוריהן הולכת ומעמיקה האהבה האובססיבית של תומס לאחותו, כשהיא מצדה מבקשת להשתחרר ולבנות חיים משל עצמה. עמוס גוטמן היה תסריטאי ובמאי קולנוע פורץ דרך שפעל ויצר בישראל משלהי שנות ה-70 ועד ראשית שנות ה-90. גוטמן, יליד רומניה, זכה להערכה ניכרת בישראל בזכות שפתו הקולנועית הייחודית וסרטיו הנועזים, שחשפו מחוזות שהודרו עד אז ממסכי הקולנוע בארץ. לפנינו עותק דיגיטלי חדש ומשוחזר שהופק ביוזמת ארכיון הישראלי לסרטים בסינמטק ירושלים ובתמיכת קרן יהושע רבינוביץ' – פרויקט קולנוע.
הקרנת בכורה חגיגית לעותק דיגיטלי משוחזר
פנורמה ישראלית
מרחק הליכה
סרטה של נגה אשכנזי
מפיקים: אמיר הראל, דווין לנדין, נגה אשכנזי | תסריט: טייסון סטוק, נגה אשכנזי | שחקניות: חני פירסטנברג, אלי טרים, דאנה איבגי
הפקה ישראלית־אמריקאית בכיכובן של חני פירסטנברג ודאנה איבגי. סיפורן של שתי אחיות מנוכרות שלא נפגשו מאז מות אמן – וסטודנטית ישראלית שצריכה לבחור בין השתקעות באמריקה לשיבה הביתה, לישראל.
גבול הכאב
סרטה של רות ולק
סרטה התיעודי של רות ולק בוחן את יחסי התלות הבלתי ניתנים להתרה בין מערכת הבריאות הפלסטינית לזו הישראלית. באמצעות מפגש עם חולים, רופאים, אנשי ממסד ומתנדבים נחשפת מערכת סבוכה של קשרים, אינטרסים וחוקים, לצד השאיפה להצלת חיים.
חיים רגילים
סרטם של אפרת שלום דנון וגילי דנון
סרט תיעודי המציג את קורותיהן של שתי נשים שנמלטו מהאימה באפריקה ומתמודדות, כל אחת בדרכה, עם החיים ללא בית. בברלין ובתל־אביב מתגלים שני סיפורי חיים של פליטות בצל המדיניות השלטונית, "הדלת הפתוחה" מצד אחד ו"גירוש המסתננים" מן הצד השני – שתי תגובות שונות לאותה מלחמה נוראה.
איש החרב: גבריאל מוקד
סרטם של שלומית ורפאל כרמלי
פורטרט תיעודי של העורך והמו"ל פרופ' גבריאל מוקד, אישיות צבעונית ומלאת חיים, האיש הרע של עולם הספרות והשירה, אשר אחראי לטלטול הממסד הספרותי ולפרסומם הראשון של רבים מיוצרי דור המדינה. היום, כשהוא בן 85, הוא ממשיך לבעוט וליצור.
ביבה (1977)
סרטו של דוד פרלוב
סיפורה של ביבה ישראלי, אלמנת מלחמת יום הכיפורים, שחיה בכפר־יהושע שבעמק יזרעאל. את משפחתו של בעלה עוזי היכה השכול פעמיים. זהו סיפור אישי ואנושי, המסופר על ידי ביבה והאנשים הקרובים אליה וחושף את הכאב והאבל בישירות וללא מליצות וקישוטים.
עותק חדש ומשוחזר לסרטו של דוד פרלוב.
הלוקיישן: ירושלים
מחווה לבית הספר סם שפיגל ליצירה קולנועית לרגל 30 שנה להיווסדו
מיד עם הקמתו החל בית הספר סם שפיגל לצלם את סרטיו הקצרים בירושלים, שעד אז לא היתה נוכחת על המסך בסרטים קצרים או ארוכים, ולהעמיד אלטרנטיבה לקולנוע התל־אביבי. מתוך מאות סרטים שצילמו תלמידי בית הספר בירושלים בחר מנהל בית הספר, רנן שור, חמישה סרטים המאפיינים דמויות, לוקיישנים ואור ירושלמי.
יוקרנו: דון קישוט בירושלים של דני רוזנברג (2005), מינוס פלוס של שחר כהן (2001), שיבולת בקפה של טליה לביא (2003), טוליה של רודיאון ברודסקי (2006) והמנון של אלעד קידן (2008).
תחרות ון ליר לקולנוע ישראלי קצר
טאצ'
בימוי: ניר ברגר | 25 דקות | עצמאי | סיפור אהבה בעידן המסכים. אדל, "טרולית" רשת בת 17 שמעבירה את זמנה בהעלבת בני גילה ברשתות החברתיות, פוגשת באופן וירטואלי טרול רשת אחר. כשאורי מבקש לראות איך אדל נראית במציאות, הפלירטוט ביניהם מסתבך.
אשמינה
בימוי: דקל ברנסון | 15 דקות | עצמאי | אשמינה בת ה-13 מתגוררת עם משפחתה בפאתי פוקהרה שבנפאל, בירת הרחיפה של העולם. היא עוזרת למשפחתה להתפרנס על-ידי עבודה במנחת הקרוב, שם היא מקפלת מצנחים של טייסים זרים בעבור פרוטות.
פוגו
בימוי: תמר רודוי | 19 דקות | עצמאי | במסיבת פאנק על חוף הים מאי מתאהבת בתומי, בחור מבוגר ממנה, ושוכבת איתו לראשונה. כשהסביבה הקרובה שלה לא רואה אותה, מאי בולעת את המצוקה בהרס עצמי הולך ומתעצם.
נתק
בימוי: ירדן ליפשיץ לוז | 21 דקות | המכללה האקדמית ספיר | ניתוק חשמל בביתה של לידור בת ה-15 מוציא אותה למסע להחזירו, ולהשיב את יחסייה עם אביה המובטל והאלכוהליסט לתלם.
תמונת ניצחון
בימוי: עדי משניות | 25 דקות | בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל-אביב | קיץ 2014. שלושה חודשים לפני שחרורו מצה"ל, אורי נפצע במבצע "צוק איתן" בעזה. בבית החולים עשרות מבקרים גודשים את חדרו לעיניהם הטרודות של הוריו, ואל מול העדשה של אחותו, הבמאית. בין טיפולים לביקורים מתוקשרים, אורי מנסה לעמוד בתפקידו החדש כגיבור.
אדם חברותי
בימוי: לוקש קונופה | 22 דקות | עצמאי | מברך לשלום סוחרים ערבים, צוחק עם כמרים פולנים או מפלרטט עם גמל – עוד יום שגרתי בחייו של ג'וזה, מדריך סיורים בירושלים שמראהו הצנוע אינו מסגיר את עברו הסוער.
דולור
בימוי: דותן מורנו | 4 דקות | עצמאי | שיר קינה בלאדינו הופך למסע בנבכי הזיכרון ולזעקת כאבן של הנשים ששרות אותו. הן נפרדות מעולם שלא ישוב.
בין הזמנים
בימוי: מאיר פלדמן | 12 דקות | בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, ירושלים | לאחר שעשה בסתר רישיון נהיגה, ישראל חוזר מהישיבה לבית משפחתו. תוך ההכנות האחרונות לכניסת השבת הוא מגלה שאביו הרודני לא מתכוון לאפשר לו לנהוג את דרכו.
הינומה
בימוי: אורית פוקס רותם | 21 דקות | עצמאי | ברבור ורוד שט בבריכת טורקיז הטבולה בנוף מדברי. זו מסיבת הרווקות של דנה, שמתחתנת עוד יומיים. כתם של שקרים והסתרות מתחיל להתפשט.
הדב שאיתי
בימוי: דפנה אוודיש | 4 דקות | אקדמיית סנט יוסט הולנד | מהגרים עוזבים את ביתם וחוצים גבולות בעקבות האהבה.
זכות מלידה
בימוי: ענבר חורש | 24 דקות | עצמאי | נטשה בת ה-21 מגיעה לישראל בטיול לעידוד עלייה. כאשר דווקא היא לוכדת את תשומת ליבו של החייל הקרבי, התחרות שמתפתחת בינה לבין יתר הבנות מאיימת לדחוק אותה אל מחוץ לקבוצה.
המאזין
בימוי: עומר שטרנברג | 9 דקות | בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, ירושלים | חייל בחיל המודיעין מאזין לשיחות של זוג נאהבים פלסטינים. מערכת היחסים בין שני הגברים שואבת את יונתן לתוכה ומעמתת אותו עם הזהות המינית שלו.
חיה טמאה
בימוי: עומר סחייק | 23 דקות | בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים | מה הייתם עושים אם הייתם מגיעים הביתה יום אחד ומגלים שהכלב שלכם נעלם? סיפור בלשי תיעודי המשחזר את סיפורה של בחורה שיוצאת להחזיר הביתה את הדבר היקר לה מכל.
אוסלו
בימוי: שאדי סרור | 15 דקות | עצמאי | פועל פלסטיני מסורב מלהיכנס לעבודה בישראל. מאחר והוא הבטיח לבתו בשר לארוחת ערב, הוא לא יכול לחזור הביתה בידיים ריקות. זיאד חייב להיות יצירתי.
שלווה
בימוי: דנה גרייס ווינדזור | 3 דקות | האקדמיה לאומנות קליפורניה | במרחב מדיטציה סינתטי, קליפת אישה ריקה מחפשת כוח.
חיות גדולות
בימוי: רונה סגל | 11 דקות | עצמאי | יהודה הראל הוא חוקר נמרים מפורסם, בשנות השמונים לחייו. הנמרים אותם חקר נכחדו מזמן מהאיזור, אך יהודה מתעקש שמצא עקבות של נמר חדש, ויוצא למסע אחריו.
קרה ושמש
בימוי: הילה רויזמן | 16 דקות | בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, ירושלים | ספרנית בודדה בבית ספר תיכון, נקשרת לתלמיד שנזנח על ידי אמו ונמצא על סף סילוק. דרך השירה, מרגריטה מצליחה להגיע אל נהוראי, אך מגלה שהמפגש בין עולמה הפואטי למציאות, עלול להיות הרסני.
העסקה
בימוי: אלון לוי | 6 דקות | עצמאי | סיפורה של עסקה אחת, מצלמה אחת, והמסע הקולנועי המפרך שהיא עוברת בין הקונה, שגר במקרה בבית לחם, למוכר, שגר במקרה בתל-אביב.
עם התשוקות שלו
בימוי: הלל ראטה | 13 דקות | בית הספר מעלה לטלוויזיה, לקולנוע ולאמנויות ע"ש אורי אליצור | תשוקותו של שמואל לחנה, אישתו החדשה, מלאת חששות. בריצות ליליות ברחבי העיר הוא מוצא מפלט.
התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני
Recitative
בימוי: שיר הנדלסמן | 5 דקות | זמר אופרה ניצב על במת הרמה המגיעה אל העננים. הוא שר פרק מקנטטה של באך, המבטא כמיהה מרטירית לגאולה ולאיחוד עם האל. במופע הפנטזיה המתרחש בשמיים, נרקם קונטרפונקט בין הקול האנושי לצלילים המכאניים של במות ההרמה ולתנועתן במרחב.
נו ואקאנס
בימוי: ירון אתר | 9 דקות | שני גברים נוהגים בכבישי מדבר, מסביבם מכוניות אחרות והרי הנגב. הנסיעה משהה ומקפיאה את הזמן לכדי מרחב קולנועי. המפגש בין הנהגים הינו מומנט של פתיחת אפשרויות חדשות – לעצור בלב המרחב ההיברידי הקפוא, בהפרדה ובמגע, בגבולות ובחדירתם, בהתכוונות ומקריות, בגבריות ובמיניות, במה שאבד ובמה שנוצר.
We, Work
בימוי: עפרי כנעני | 9 דקות | מהם חיי מדף של אובייקט באוסף? ומהו הפוטנציאל של פרטים באוסף לסמן מפנה בדיון על אמנות ואחריות חברתית? בעבודת וידאו שצולמה כולה במחסן האוסף, הרחק מאולמות התצוגה של המשכן לאמנות בעין חרוד, מתבוננת האמנית עפרי כנעני במושגים כמו פרודקטיביות ויצירת ערך ובמערך היחסים בין המושגים ׳עבודה׳ (work) וה׳אנחנו׳ (we-ness) מעבר של סולידריות ועד הקשריו העכשווים בעולם של נוודים דיגיטליים וכלכלה גלובלית.
האבנים
בימוי: גל לשם | 12 דקות | העבודה ״האבנים״ עוסקת באופן שבו היסטוריות מקומיות נכתבת במרחב הציבורי בהקשר של העיר סופיה בבולגריה. דרך סדרה של ראיונות מוקלטים מתגלים השינויים בנוף האורבני של העיר בעשורים האחרונים. העבודה ממפה אתרים שנעלמו מהעין משנות השמונים ואילך, ובוחנת את היחס של תושבי העיר אל אותם מקומות. הראיונות, בשילוב עם טקסטים אישיים, משמשים כנקודת התחלה לחקר של זיכרון פרטי וקולקטיבי בחברה פוסט-סובייטית. דרכם מתגלים היחסים המורכבים שבין זהות לאומית, הנצחה, והיחס להיסטוריה בתוך ההקשר המקומי.
מוזיאון המינים הפולשים
בימוי: אורה ראובן | 15 דקות | המוזיאון מציע לראות גם באדם מין פולש. המינים הפולשים במוזיאון ריאליסטיים, כגון נמלת האש הקטנה והצפרדע האפריקנית, ומדומיינים ומומצאים כמו אידיאום פרופאגאט, אלפא הומו סאפיינס סאפיינס, אלפא פמינה סאפיינס. המוזיאון מציע לראות בפלישה תופעת טבע נטולת ערכים אנושיים כמו טוב או רע.
פארהוד
בימוי: יותם מנדה לוי | 8 דקות | מיקרוב, טווס, צילום בודד וזיכרון קלוש. הווידאו הזה מנסה להדהד מראות מן הפרהוד. היום הנורא של יהודי עירק.
חלומות על מקום אחר
בימוי: נעמה שוחט | 13 דקות | סרט יומן דוקומנטרי-אנימטיבי בחמישה פרקים. הצצה פרגמנטלית לסיפור זוגיותם של סרי ונעמה, ערבי ויהודייה החיים יחד בירושלים, ולמבחנים שהמציאות הישראלית מעמידה בפניהם שוב ושוב.
סלוקי
בימוי: ציון אברהם חזן | 11 דקות | בסוף ארוחה בחדר האכילה הקיבוצי, שולחן האוכל הופך לשדה קרב. הכלים ושאריות האוכל משמשים כדי לתאר את מהלכו של אירוע מדמם. סביב השולחן, ארבעה גברים משחזרים את מה שקרה בלבנון לפני שנים.
קולנוע ישראלי קצר – הקרנה מיוחדת
זוכה מענק ברנשטיין לפרויקט גמר של סטודנט מצטיין
מאדה ראשה
בימוי: לינה חולופוב | 45 דקות | עצמאי | דיוקן משפחתי של עולים מרוסיה, מתמקד באם וביתה אשר מנסות לגשר על תקשורת כואבת, ולחדש קשר שאבד בדרכו לארץ המובטחת. קלטות וידאו ביתיות שהצטברו בארון רוקמות מסע המתפרש על פני 23 שנה.