סגור
לתכנית החודשית

התחרות הבינלאומית פרס שומן לקולנוע יהודי

הזוכה בפרס: יומנה של דיאנה ב.

מבחר הסרטים פרש בפנינו חזון מרהיב של תפיסות עולם והיסטוריה, שהקשה על בחירתנו ועורר בינינו ויכוחים סוערים. בחרנו סרט העוסק בפרק בלתי מוכר בהיסטוריה של מלחמת העולם השנייה: רדיפת הסרבים האורתודוקסים בקרואטיה הפשיסטית, בסיוע גרמניה הנאצית. הסרט, המבוסס על יומניה של דיאנה בודיסבליביץ', שתיעדה את פעולות ההצלה היומיומיות של אלפי ילדים, הוא שילוב מעודן של בדיון, חומרי ארכיון ועדויות, שנעשה ברגישות ובקפידה רבה.

ציון לשבח: אלו שנשארו

ברצוננו לציין לשבח סרט השופך אור על בנייתם מחדש של החיים לאחר השואה - בהדרגה, באופן מעודן, חושני ואמנותי ביותר. את כוחם ומורכבותם של הרגשות מציגים שחקנים יוצאים מהכלל ובמאי רב השפעה.

 

התחרות הבין-דתית

הזוכה בפרס: יוצאים מן הכלל

חבר השופטים החליט להעניק את הפרס לסרט "יוצאים מן הכלל" של הבמאים אוליבייה נקאש ואריק טולדאנו. הסיפור שנגע ללב כולנו לצד מעלותיו האמנותיות של הסרט יוצרים תקווה ועתיד משותפים לבני דתות שונות בעבודה יחד למען אלה הדחויים והפגיעים ביותר בחברה - אנשים בעלי צרכים מיוחדים.

ציון לשבח: בוכרא פי מיש מיש

ציון לשבח מוענק לסרט "בוכרא פי מיש מיש" בבימוי טל מיכאל על הבאת סיפורם למסך של חלוצי האנימציה היהודים במצרים השופך אור על אמנות הקולנוע במדינות ערב ועל יחסי יהודים, מוסלמים ונוצרים לפני מלחה"ע השנייה.

 

תחרות הסרט הקצר

הזוכה בפרס: פופ 30

הצופה בסרט פופ 30 נשאב אל תוך עולם שנברא ע"י הבמאית במלאכת מחשבת מלאה ברמזים ועבודת ארט משובחת שאורזת ותומכת בעלילת הסרט. הסרט, במשחק מצוין של דפי אלפרן, מציג גיבורה פמיניסטית מהמגזר הדתי לאומי שבוחרת לנווט את חייה בדרך עצמאית ומצד שני מתכתבת עם אלמנטים בעולם של פנטזיה. הסרט עושה שימוש מושכל בצילומי חוץ המציבים את העיר ירושלים כגיבורה בלתי נפרדת בעלילה.

ציון לשבח: ציון לשבח: אלו שנשארו

חבר השופטים בחר להעניק ציון לשבח על סירטה של ליאל שרון גור "דברים פשוטים" על מבט רגיש ומפוקח על נושא שידוכים בחברה החרדית דרך עיניה של מאיה לוי בעלת תשובה שנטשה את חיי הקיבוץ וגזרה על עצמה מרצון מסע סזיפי לחיפוש אחר הקמת תא משפחתי יהודי. הסרט מצליח לייצר ניגודיות בין רצונותיה לקשיים בהם היא נתקלת.