סגור
לתכנית החודשית

גאוצ'ו גאוצ'ו

בימוי: מייקל דווק, גרגורי קרשאו
| 85 דקות

הבמאים של "ציידי הכמהין" חוזרים עם סרט תיעודי חדש על תרבות הגאוצ'ו – מהסמלים הלאומיים של ארגנטינה. בשפה קולנועית השואבת השראה מהמערבונים הקלאסיים הם עוקבים אחר תרבות מרתקת שמעולם לא חדלה מלהתקיים, ומפנים את המבט אל הדור הצעיר שנאבק לשימור המורשת בזמן שהעולם מסביב לא מפסיק להשתנות.

הסבר לכל דבר

בימוי: גאבור רייס
| 120 דקות

סקופ גדול נופל לידיה של עיתונאית צעירה ושאפתנית: תלמיד תיכון טוען שנכשל במבחן גמר בהיסטוריה רק כי ענד סיכה של החזית הלאומית, המזוהה עם הימין הפוליטי. התקרית מחוללת קרקס תקשורתי שמשפיע לא רק על חיי המעורבים בו אלא גם מפלג את דעת העם ההונגרי, כאשר הגבולות בין אמת ושקר, פטריוטיות ובגידה, מיטשטשים במהרה.

ווינר

בימוי: סוזנה פוגל
| 103 דקות

השחקנית אמיליה ג'ונס ("קודה") נכנסת לנעליה של ריאליטי ווינר, צעירה אמריקאית שהדליפה מסמכים מסווגים וחשפה בפני העולם את ההתערבות של רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016. עיבוד קולנועי סוחף השוזר במיומנות את סיפורה האמיתי של ווינר עם הנוף הפוליטי האמריקאי ומצליח ללכוד את המורכבות של דמותה. הסרט זכה בפרס מיוחד בפסטיבל סאנדנס.

הטעמים של עיראק

בימוי: לאונרד כהן
| 95 דקות

סרט אנימציה יפהפה שהוא עיבוד קולנועי לספרו הביוגרפי של פוראט אלאני. לאחר מות אביו, שהיגר מעיראק לצרפת, אלאני מתחקה אחר סיפורו המפותל כמתנגד משטר. הוא מתעכב על המחיר ששילם האב כשקרע את עצמו ממשפחתו וממולדתו לטובת חיים בטוחים יותר באירופה. בבגרותו, אלאני חוזר למדינה המסוכסכת כעיתונאי ומנסה לחקור את שורשיו ולברר מה עלה בגורל משפחתו. על בימוי הסרט חתום המאייר הצרפתי לאונרד כהן, שאייר גם את הספר. כהן עושה כאן שימוש מושכל במלאכת ההנפשה תוך שהוא שוזר במיומנות זיכרון אישי והיסטוריה לאומית לכדי יצירה יוצאת דופן המנסה לפייס בין העבר והעתיד.

משפחה

בימוי: כריסטין אנגו
| 82 דקות

סרטה התיעודי הראשון של הסופרת הצרפתייה המוערכת כריסטין אנגו הוא יצירה מטלטלת. אנגו מצטיידת במצלמה כשהיא יוצאת לקדם את ספרה החדש בשטרסבורג, העיר שבה התגורר אביה, שמת כמה שנים קודם כן. היא מחליטה ללכת לבית שבו עדיין גרה אשתו ולנסות להבין מדוע איש לא עמד לצדה כשחשפה שאביה פגע בה מינית במשך שנים.

סוּחוֹ

בימוי: אסטריד רונדרו, פרננדה ואלאדז
| 125 דקות

סוחו בן הארבע ניצל בנס כאשר אביו נרצח במסגרת מאבקי שליטה בקרטל סמים. דודתו לוקחת אותו תחת חסותה והוא גדל בביתה, הכי רחוק שאפשר מעולם הפשע. שנים לאחר מכן, כשהוא כבר נער מתבגר, מרד הנעורים מוביל אותו לשורות הקרטל. כגבר צעיר הוא ינסה לפתוח דף חדש הרחק מהעיירה האלימה שבה גדל, אבל הזהות של אביו לא תיתן לו מנוח.

הפלישה

בימוי: סרגיי לוזניצה
| 145 דקות

סרטו התיעודי החדש של סרגיי לוזניצה, שצולם במשך שנתיים, עוקב אחר התמודדותה של האוכלוסייה האזרחית באוקראינה עם הפלישה הרוסית, ששיבשה את כל מרקם החיים במדינה. בסגנונו הייחודי, ובעזרת צילום מרהיב המנציח רגעים של קושי ומאבק, "הפלישה" מתגבש לכדי מסמך קולנועי מטלטל על התנגדות ותקווה בארץ שנכפתה עליה מלחמה אכזרית.

רוחות רפאים

בימוי: ג'ונתן מילה
| 106 דקות

גיבור הסרט שלפנינו פועל במסגרת קבוצה סודית שמטרתה איתור ולכידת בכירי משטר סורים שמצאו מקלט במדינות אחרות. הוא נשלח לצרפת ועוקב אחר גבר שלפי החשד עומד מאחורי הסבל והעינויים שעבר במולדתו. העבר וההווה נקלעים למסלול התנגשות בסרט הביכורים של ג'ונתן מילה – מותחן חכם ואלגנטי שהוצג בפסטיבל קאן.