סגור
לתכנית החודשית

מאסטריות ומאסטרים

הסרטים החדשים של הבמאים הנודעים והמשפיעים ביותר בעולם הקולנוע

אאוריקה

בימוי: ליסנדרו אלונסו
| 146 דקות

שלושה חלקים מרכיבים את סרטו החדש של הקולנוען הארגנטינאי ליסנדרו אלונסו. הוא נפתח כמערבון בשחור־לבן, לאחר מכן משייט אל ארצות־הברית של ימינו ועוקב אחר שוטרת ממוצא ילידי במשמרת לילה – ולבסוף הוא מגיע אל הג'ונגל הברזילאי של שנות ה-70. מסע קולנועי משונה ומפתיע שלא ישאיר אף צופה אדיש.

בתוך המים

בימוי: הונג סאנג־סו
| 61 דקות

המאסטר הקוריאני הונג סאנג־סו ממשיך לשכלל את סגנונו המינימליסטי הייחודי גם בסרט זה, שיוצא מפוקוס וחוזר אליו באופן מכוון. "בתוך המים" עוקב אחר קולנוען, שחקנית וצלם צעירים ששוהים באי ג'ג'ו הדרום קוריאני. הם מתהלכים על החוף, בוחנים את הרחוב, לוגמים סוג'ו ומחכים שיצוץ איזה סיפור. בסוף הוא מגיע, בעקבות מפגש מקרי ומסקרן.

הגוף שלנו

בימוי: קלייר סימון
| 168 דקות

היוצרת הצרפתייה קלייר סימון התייצבה עם מצלמה במרפאה גינקולוגית בפריז והחלה לתעד ללא הרף: מסצנות של לידה, דרך אבחון גידולים ממאירים ועד ייעוץ על טיפול הורמונלי לנשים טרנסיות. בסרט התיעודי שיצרה, הסצנות הללו הן אבני הבניין של סיפורים אנושיים על תשוקות, פחדים ומאבקים. אך מה שהחל בהתבוננות חיצונית של הבמאית על נשים אחרות הופך בשלב מסוים לאישי ביותר.

 

לקראת תערוכה

בימוי: קלי רייכהרדט
| 108 דקות

בסרטה החדש של קלי רייכהרדט, מישל ויליאמס מגלמת את ליזי, פסלת צעירה מאורגון שעמֵלה על תערוכה חדשה. זה כלל לא פשוט. הסחות הדעת התדירות מצד בעלת הדירה התחרותית שגרה מעבר לקיר, אביה ההיפי, אחיה הפרנואיד ואמה, המרוכזת בעיקר בעצמה – כל המתחים האלה, בתוספת ציפור אחת פצועה, הולכים וגוברים ככל שמתקרבת הפתיחה.

מחר תזרח השמש

בימוי: נני מורטי
| 96 דקות

"מחר תזרח השמש", סרטו החדש של נני מורטי ("חדרו של הבן", "אמא שלי"), הוא קומדיה מלאת אהבה לקולנוע. הסרט, שהוצג לראשונה בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן, עוקב אחר ג'ובאני, במאי איטלקי מפורסם העומד בפתח צילומי סרטו החדש. אבל עם נישואים במשבר, מפיק שעומד בפני פשיטת רגל ותעשייה שמשתנה מרגע לרגע, נדמה שהכל פועל נגדו

מעברים

בימוי: איירה סאקס
| 91 דקות

בפריז כפי שהיא משורטטת ביצירה שוברת הלב הזו, התשוקה מולכת. הנישואים של מרטין ותומאס מתערערים כשהאחרון מתאהב באגתה, צעירה מלאת חיים. מרגע זה, הדמויות נסחפות למערבולת של קנאה ותאווה החושפת כיצד בדידות ופחד מתחזים לאהבה, ולאילו תהומות מוליך הנרקיסיזם. אגב כך עולות שאלות על מגדר, שמרנות ופריבילגיה.

 

משפט קייב

בימוי: סרגיי לוזניצה
| 106 דקות

בינואר 1946 התרחש בקייב משפט היסטורי. בדומה לנירנברג, גם שם הועמדו לדין נאצים ומשתפי פעולה בגין מה שכונה "הזוועות שחוללו הפולשים הפשיסטים באוקראינה". סרטו התיעודי של סרגיי לוזניצה הוא מסמך היסטורי חשוב מאין כמותו, והוא כולל חומרים נדירים שנחשפים בו לראשונה: עדויות של ניצולים, דיווחים של עדי ראייה, ולצדם טיעוני התביעה וההגנה.

ספרטה

בימוי: אולריך זיידל
| 99 דקות

איוולד בא לרומניה ומצא בת זוג אוהבת, אבל משהו לא נותן לו מנוח. הוא אורז מזוודות ועובר לכפר. שם הוא אוסף כמה צעירים מקומיים, משפץ איתם בית ספר נטוש ומלמד אותם ג'ודו. ככל שהוא מתקרב אליהם, חשדותיהם של תושבי המקום הולכים וגוברים. הקולנוען האוסטרי אולריך זיידל נוטל נושא נפיץ במיוחד, פדופיליה, ומספק לו טיפול מורכב ומעורר מחשבה.

העגלה הגדולה

בימוי: פיליפ גארל
| 95 דקות

סרטו החדש של פיליפ גארל מתאר משפחה המשמרת את האמנות הקדומה של תיאטרון הבובות. מערכות היחסים בין בני המשפחה עדינות למדי, ורק המאהבים מבחוץ – עם שלל תשוקותיהם ודרישותיהם – מאיימים להפר את הסדר. כשהאב מתמוטט לפתע במהלך הצגה, שלושת ילדיו (שאותם מגלמים ילדיו של הבמאי) חשים שעליהם לשמור על מורשתו.

אי של שפיות

בימוי: ניקולא פיליבר
| 109 דקות

הזוכה הגדול של פסטיבל ברלין לשנת 2023 הוא סרט תעודה על מקום בלתי שגרתי: זהו ה"אדמנט", מעון יום למבוגרים המתמודדים עם הפרעות נפשיות, שצף על נהר הסן. הבמאי ניקולא פיליבר פקד את המוסד לביקורים ממושכים ורכש את אמונם של המטופלים ואנשי הצוות. הוא תיעד במצלמתו את חיי היומיום במקום, והתוצאה היא פנינה דוקומנטרית שכובשת את הלב וגם צובטת אותו.

הקיץ האחרון

בימוי: קתרין ברייה
| 104 דקות

סרטה החדש של הבמאית הצרפתייה המוערכת קתרין ברייה, שהשתתף השנה בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן. הסרט עוסק בעורכת דין, בגילומה של לאה דרוקר המצוינת, שמתחילה לנהל רומן עם בנה החורג. הקִרבה המשפחתית לא עוצרת אותה, גם לא העובדה שהוא קטין – ואף לא עברו הפלילי. פרשת האהבים האסורה והייצרית מעמידה את ערכיה במבחן.

קלאב זירו

בימוי: ג'סיקה האוזנר
| 110 דקות

גורו תזונה מתחילה ללמד בתיכון שבו לומדים בני נוער מכל העולם. בשיעורים היא מסבירה שלאכול מעט זה בריא, חכם וטוב לסביבה. עד ששאר המורים וההורים מוסחי הדעת מתחילים לשים לב, כבר מאוחר מדי. "קלאב זירו" הפך למציאות. סרטה של ג'סיקה האוזנר הוא דרמה שנונה ואינטליגנטית שמעלה שאלות על ציות ואינדיבידואליות.

תיאטרון המחשבה

בימוי: ורנר הרצוג
| 107 דקות

ספק אם יש נושא מרתק יותר מטבעה של התודעה האנושית; בסרטו החדש, הקולנוען האגדי ורנר הרצוג עוסק בו כפי שרק הוא מסוגל. דרך סדרת ראיונות עם מומחים משלל תחומים – מפסיכולוגיה, דרך נוירולוגיה ועד למחשוב קוונטי – חושף הרצוג את הגילויים האחרונים בתחום, ובאותה נשימה מבהיר עד כמה רחוק היום שבו נבין את עצמנו באמת.