סגור
לתכנית החודשית

הסרטים החדשים של הבמאים הנודעים והמשפיעים ביותר בעולם הקולנוע

אימהות אמיתיות

בימוי: נעמי קוואסה
| 140 דקות

סרטה החדש של הבמאית היפנית המוערכת והאהובה נעמי קוואסה ("אן"). אחרי שנים של נסיונות להיכנס להריון, סאטוקו ובעלה מחליטים להיעזר בסוכנות אימוץ. הם מאמצים תינוק מתוק ושובה לב, ומגדלים אותו יחד. כעבור כמה שנים מתייצבת אצלם נערה צעירה בשם היקארי, טוענת שהיא האם הביולוגית של הילד ומאיימת לחשוף בפניו שהוא מאומץ אם לא תקבל מבני הזוג סכום כסף גדול.

אין רשע בעולם

בימוי: מוחמד רסולוף
| 150 דקות

סרטו של מוחמד רסולוף, שזכה בפרס דוב הזהב בפסטיבל ברלין אשתקד, מורכב מארבעה סיפורים שונים אך קשורים משרטטים יחד עולם עתיר ניגודים שבו בני אדם מנסים למצוא את חירותם בארץ שבה לחירות יש מחיר. הסרט גרף ביקורות נלהבות וסחף אחריו גם את הצופים עם תסריט מבריק ומפתיע, משחק אנושי ונוגע ללב, ומסר אמיץ.

הקרנות קבועות

אנט

בימוי: לאוס קראקס
| 139 דקות

לוס־אנג'לס, ההווה. הנרי (אדם דרייבר) הוא אמן סטנד־אפ בעל חוש הומור פראי במיוחד. אן (מריון קוטיאר) היא זמרת אופרה בעלת שם עולמי. תחת אור הזרקורים, הם מתאהבים וממסדים זוגיות בריאה וזוהרת. ואולם, עם הולדת בתם הראשונה, תינוקת מסתורית עם כישרון יוצא דופן, חייהם משתנים ללא הכר. סרטו של לאוס קראקס, שפתח השנה את פסטיבל קאן.

באבי־יאר. קונטקסט

בימוי: סרגיי לוזניצה
| 121 דקות

ב-29 וב-30 בספטמבר 1941, פלוגות אס־אס וכוחות אוקראינים ירו למוות ב-33,771 יהודים בעמק באבי־יאר שבצפון־מערב קייב. סרטו החדש של סרגיי לוזניצה, שהוקרן בפסטיבל קאן, משחזר את ההקשרים ההיסטוריים של טבח באבי־יאר באמצעות מקבץ עשיר של חומרי ארכיון נדירים המתעדים את הכיבוש הגרמני באוקראינה ואת העשור העוקב.

ג'יי. אף. קיי: מבעד למראה

בימוי: אוליבר סטון
| 118 דקות

ארבע שנים לאחר הסרת החיסיון מעל יתרת מסמכי ועדת וורן לחקר רצח קנדי, אוליבר סטון חוזר לזירת הפשע. הוא משחזר את נסיבות האירוע בשטח, בדאלאס, וגם את הנסיבות הפוליטיות בוושינגטון. סטון מצליח להעלות סימני שאלה נוקבים לגבי הגרסאות הרשמיות בנוגע להתנקשות בנשיא הצעיר, ומנסה לבסס גרסה משלו על הגורמים המעורבים ברצח הפוליטי המשמעותי ביותר של המאה ה-20.

הונאה

בימוי: ארנו דפלשן
| 105 דקות

עיבוד דובר צרפתית ועתיר כוכבים צרפתים לאחד הספרים הפחות מוכרים של פיליפ רות, מגדולי הסופרים בדורנו. גיבורו הוא סופר אמריקאי השוהה בגלות הלונדונית ומארח בדירתו את המאהבת שלו, שרחוקה מלהיות האשה היחידה בחייו. הם עושים אהבה וגם מדברים על אהבה – אך גם על דברים אחרים.

מבוא

בימוי: הונג סאנג־סו
| 66 דקות

שלושה פרקים מרכיבים את סרטו החדש של המאסטר הקוריאני הונג סאנג־סו. בפרק הראשון, אב מבקש מבנו להגיע אליו, אך כאשר הבן בא האב עסוק. הפרק השני עוסק בחברה של הבן, שנוסעת ללמוד בגרמניה. בפרק השלישי, הבן מגיע למסעדה על החוף כדי להיפגש עם אמו, ומוצא אותה בחברת שחקן מבוגר. זוכה פרס התסריט בפסטיבל ברלין האחרון.

המזכרת 2

בימוי: ג'ואנה הוג
| 106 דקות

סרטה החדש של ג'ואנה הוג, מהמדוברים בסרטי פסטיבל קאן 2021, עוקב אחר ג'ולי, קולנוענית צעירה המנסה לאחות את השברים ולצמוח כאשה וכיוצרת מתוך הטרגדיה שחיסלה את מערכת היחסים המשמעותית הראשונה וההרסנית שלה. אל הכתיבה והבימוי הפנומנליים מצטרפות הופעותיהן המרגשות של הונור סווינטון־בירן וטילדה סווינטון, אם ובת בחיים ובסרט.

מערבולת

בימוי: גספר נואה
| 142 דקות

את סרטו החדש בחר גספר נואה לתאר באמצעות ציטוט אניגמטי: "החיים הם מסיבה קצרה שבקרוב מאוד תישכח". הבמאי המוערך, שנודע כילד הרע של הקולנוע הצרפתי בזכות סרטים כמו "בלתי הפיך" ו"קליימקס", עושה פה תפנית נרטיבית וסגנונית של 180 מעלות. עלילת הסרט עוקבת אחר שגרת חייו של זוג מזדקן; האשה סובלת מדמנציה, ובנם של השניים לא ממש מתעניין במצבם.

סדר חדש

בימוי: מישל פרנקו
| 86 דקות

חתונה מפוארת של בני המעמד העליון: שמלות מרהיבות, כוסות שמפניה, כלה נרגשת ואורחים מדושני עונג. אבל מחוץ לגבולות הבית המאובטח מתארגנת מהפכה, והמאורע המשמח נסחף במהרה אל מלחמת המעמדות האלימה ששוטפת את העיר. סרטו החדש של מישל פרנקו ("אחרי לוסיה"), שגרף את הפרס הגדול של חבר השופטים בפסטיבל ונציה האחרון. לגילאי 18+

פרה ראשונה

בימוי: קלי רייכהרדט
| 121 דקות

"פרה ראשונה" הוא אחד הסרטים האמריקאים המוערכים ביותר של העת האחרונה. הבמאית קלי רייכהרדט ("ונדי ולוסי") חוזרת כאן לדרום־מערב ארצות־הברית של תחילת המאה ה-19. דרך סיפור על פרה שהחלב שלה משמש לאפיית עוגיות בטעם גן עדן, היא עוסקת בחברוּת מיוחדת שנרקמת בין גברים מיוחדים ובלידתו של הקפיטליזם האמריקאי.

פריז, הרובע ה-13

בימוי: ז'אק אודיאר
| 104 דקות

סרטו החדש והיפהפה של ז'אק אודיאר, זוכה פרס דקל הזהב על "דיפאן". הסרט, שהוקרן במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל קאן האחרון, נקרא על שם זירת ההתרחשות שלו, אחד הרבעים התוססים והרב תרבותיים ביותר של עיר האורות. הוא עוקב אחר שתי צעירות וצעיר מהרובע שגורלותיהם הרומנטיים נכרכים יחד.

השבר

בימוי: קתרין קורסיני
| 98 דקות

סרטה של קתרין קורסיני, שזכה לשבחים רבים בפסטיבל קאן האחרון. הסרט עוקב בצורה אינטנסיבית, משעשעת ומלאת אנושיות אחר הנעשה בחדר מיון פריזאי בלילה סוער במיוחד שבמהלכו מגיעים אליו נהג משאית שנפצע במהלך הפגנה של "האפודים הצהובים" ואשה בורגנית (ולריה ברוני־טדסקי המצוינת) שהחליקה ברחוב במהלך ויכוח רומנטי עם זוגתה.