סגור
לתכנית החודשית

אל תצפו ליותר מדי מסוף העולם

בימוי: ראדו ג'ודה
| 163 דקות

במרכז סרטו החדש של ראדו ג'ודה ("מין חסר מזל או פורנו משוגעים") עומדת אנג'לה, עוזרת הפקה שיוצאת השכם בבוקר לאתר מרואיינים לסרטון בטיחות של חברה המתמודדת עם משבר משפטי. דרך מפגשיה השונים והסרטונים הוויראליים המשונים שהיא מעלה לרשת נחשפת תמונה מושחזת, מצחיקה ואנושית של היררכיה חברתית, ניצול, תמיכה, צביעות וכנות.

הגבול הירוק

בימוי: אניישקה הולנד
| 152 דקות

קבוצה של פליטים מוצאת עצמה תקועה ב"גבול הירוק" – שם שניתן לאזור היערות בגבול בין בלארוס ופולין – בעקבות משבר פוליטי שמונע מהם להתקדם לחיים חדשים בתוככי אירופה. משפחות, מבוגרים וילדים, פעילי זכויות אדם ושומרי גבול צעירים, כולם ימצאו את גורלותיהם שזורים זה בזה, כלים במשחק בלתי נראה בין המדינות.

דאאאאאאלי!

בימוי: קוונטין דופייה
| 77 דקות

הבמאי הצרפתי הפרוע קוונטין דופייה ("שני גברים וזבוב", "עור צבי") מגיש מחווה יוצאת דופן לאחד המאסטרים הדגולים של המאה ה-20. במרכז הסרט עומדת עיתונאית המנסה לצלם סרט תיעודי על הגיבור שלה, סלבדור דאלי. לחרדתה, מתברר שזו משימה בלתי אפשרית – הצייר בעל האישיות המורכבת שוקע לתוך טרפת פסיכדלית ומיני משברים קיומיים.

דור רומנטי

בימוי: ג'יה ז'אנג־קה
| 111 דקות

יצירתו החדשה של הבמאי המוערך ג'יה ז'אנג־קה ("מגע של חטא"), שמגיעה לפסטיבל ירושלים היישר מהתחרות הרשמית של פסטיבל קאן. רקדנית סינית צעירה מתאהבת בגבר עם שאיפות גדולות. כשהוא עוזב את הארץ כדי להצליח בחו"ל, היא נותרת מאחור. השנים חולפות, החדשות ממנו ממאנות להגיע, והיא מחליטה לצאת למסע בעקבותיו.

החיה

בימוי: ברטראן בונלו
| 145 דקות

סרטו החדש של ברטראן בונלו ("סאן־לורן") לוקח את הצופים אל העתיד הלא רחוק, לעידן שבו הבינה המלאכותית היא השליט העליון ורגשות אנושיים נתפסים כסוג של איום. כדי להיפטר מהם, גבריאל (לאה סדו) חייבת לשוב אל חייה הקודמים ולטהר את הדי־אן־איי שלה. היא מצליחה להתאחד עם אהוב מן העבר, אך נאלצת להתמודד עם החרדה המבשרת על הקטסטרופה שבדרך.

מחוץ לעונה

בימוי: סטפן בריזה
| 115 דקות

סרטו של סטפן בריזה מפגיש שניים מהכוכבים הגדולים של הקולנוע האירופי העכשווי: גיום קאנה ואלבה רורוואכר. מתיו הוא שחקן מפורסם שנקלע למשבר נפשי ומוצא מפלט במלון ספא מרוחק. שם, במערב צרפת, הוא נקלע למפגש מפתיע עם אליס. הוא והיא היו מאוהבים פעם, אבל זה נגמר. יחד ינסו להבין מה בדיוק קרה אז, ומה גורם להם להימשך זה לזו גם כעת.

מייקינג אוף

בימוי: סדריק קאהן
| 119 דקות

במרכז סרטו החדש של סדריק קאהן ניצב סימון, במאי קולנוע נודע, שמתחיל לצלם סרט חדש. הסרט שבתוך הסרט מתאר מאבק פרולטרי של עובדי מפעל, אבל שום דבר בצילומים לא הולך לפי התוכניות. קאהן, מהקולות הבולטים של הקולנוע הצרפתי העכשווי, נעזר בשחקנים נפלאים ומגיש דרמה רפלקסיבית שהיא משעשעת וחדת אבחנה בעת ובעונה אחת.

מרצ'לו מיו

בימוי: כריסטוף הונורה
| 120 דקות

קיארה נמצאת בצומת דרכים בחייה. היא נותנת את כל כולה באודישנים, אבל חשה שכל מה שרואים בה, או רוצים לראות, זה את הדמיון שלה להוריה – שחקני הקולנוע האיקוניים מרצ'לו מסטרויאני וקתרין דנב. כשפניו של אביה ניבטות אליה מהמראה, קיארה מקבלת החלטה: היא מאמצת את זהותו, מתחילה להתלבש ולדבר כמוהו, ושוקעת אט־אט בתוך דמותו.

התכריכים

בימוי: דייוויד קרוננברג
| 119 דקות

סרטו החדש של דייוויד קרוננברג, שהוצג בהקרנת בכורה בתחרות של פסטיבל קאן. ונסן קאסל מגלם את קארש, איש עסקים אמיד שהמציא שיטת קבורה משוכללת המאפשרת למתאבלים לעקוב באפליקציה אחר גוויות יקיריהם ההולכות ומתכלות. הזיכרון של אהובתו המנוחה רודף אותו, והגיבור שלנו מתחיל להבין שמותה עלול להתגלות כחלק מקונספירציה מפותלת המסכנת את חייו.