סגור
לתכנית החודשית

הבן

בימוי: ז'אן־פייר דארדן, לוק דארדן
| 103 דקות

אוליבייה, נגר מופנם שחי בגפו, מלמד אנשים צעירים לעבוד עם עץ. כשמתייצב על מפתנו פרנסיס בן ה-16 הוא חש אי נחת גדולה, כזו שמאיימת לערער את שגרת חייו המונוטונית ונטולת הסערות. הצופים לומדים בהדרגה מדוע הוא מסרב לקבל את הנער לסדנתו – ומדוע, מנגד, הוא מגלה בו עניין כה רב. זוכה פרס השחקן בפסטיבל קאן.

 

ההבטחה

בימוי: ז'אן־פייר דארדן, לוק דארדן
| 90 דקות

איגור בן ה-15 מסייע לאביו בהפעלת רשת של עובדים זרים בלתי חוקיים המתפרנסים בדוחק מעבודות שחורות ברחבי בלגיה. באחד הימים פועל אפריקאי נופל מפיגום. ברגעיו האחרונים הוא משביע את איגור לדאוג לרווחת משפחתו. הנער, מוכה רגשות אשם, נאלץ להתמודד לראשונה בחייו עם דילמות מוסריות ולבחור בין צו המצפון לפקודות של אביו.

 

טורי ולוקיטה

בימוי: ז'אן-פייר ולוק דארדן
| 88 דקות

האחים הבלגים ז'אן-פייר ולוק דארדן ממשיכים להפנות זרקור לעבר העוולות החברתיות במולדתם ומוכיחים כי הם בשיא כוחם. טורי ולוקיטה, פליטים צעירים מאפריקה, מתחזים לאחים ומבקשים לקבל מעמד קבע בבלגיה, אך מנוצלים בידי האנשים שעזרו להם להימלט מארצם ובידי רשת של סוחרי סמים. זוכה פרס מיוחד מטעם חבר השופטים של פסטיבל קאן.

יומיים ולילה

בימוי: ז'אן־פייר דארדן, לוק דארדן
| 95 דקות

סנדרה, עובדת במפעל העומד בפני צמצומים, יוצאת למשימה מאתגרת בתמיכת בעלה המסור: במשך סוף שבוע אחד היא עוברת בין עמיתיה לעבודה ומנסה לשכנע אותם לוותר על הבונוסים הממתינים להם כדי שתוכל לשמור על משרתה. זהו סרט חברתי ואנושי שמצליח לגעת בעצבים החשופים של הצופים. משחקה של מריון קוטיאר, שמגלמת את סנדרה, הניב לה מועמדות לפרס האוסקר.

הילד

בימוי: ז'אן־פייר דארדן, לוק דארדן
| 91 דקות

ברונו הוא פושע קטן בלי יותר מדי עכבות מוסריות. זמן קצר לאחר שחברתו חוזרת מבית החולים עם תינוקם, הוא מוכר אותו למתווך בשוק השחור שמבטיח למצוא לו בית הולם. לאחר שהאם מתאשפזת, ברונו מנסה להחזיר את הילד לחיקה ויוצא למסע הבוחן את עומק תאוות הבצע של המין האנושי. "הילד" זכה בצדק רב בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן.

הילד עם האופניים

בימוי: ז’אן פייר דארדן, לוק דארדן
| 87 דקות

אביו של סיריל בן ה-11 השאיר אותו בבית היתומים. בינתיים, הילד משכנע את סמנתה הספרית לבלות עמו בסופי השבוע. איתה הוא לומד להכיר את טבעו האמיתי של העולם ואת סערות הנפש הכרוכות בחיפוש אחר אהבה וגאולה. "הילד עם האופניים" זיכה את האחים דארדן בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן.

רוזטה

בימוי: ז'אן־פייר דארדן, לוק דארדן
| 93 דקות

רוזטה בת ה-17 גרה עם אמה האלכוהוליסטית בשולי עיר נחשלת. חייה הם מלחמת קיום מתמדת. ניצוץ של תקווה צץ בדמות גבר המצויד באופנוע, תופים ואפילו עבודה, אך למרבה הצער גם הוא לא יכול להבטיח לה עתיד ורוד. "רוזטה" זיכה את האחים דארדן בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן בשנת 1999.

 

השתיקה של לורנה

בימוי: ז'אן־פייר דארדן, לוק דארדן
| 105 דקות

לורנה היא אשה צעירה עם אמצעים מועטים וחלומות גדולים. בניסיון לחסוך כסף כדי לפתוח עסק משלה היא מהגרת מבלגיה לאלבניה, נישאת לנרקומן לצורך קבלת האזרחות – ומתכננת להיפרד ממנו ולהינשא למהגר רוסי, שזקוק לאזרחות גם כן. אבל לנפש, כידוע, יש תוכניות משלה. "השתיקה של לורנה" זכה בפרס התסריט בפסטיבל קאן בשנת 2008.