סגור
לתכנית החודשית

מפגשים עם אורחי הפסטיבל

במעמד הלן מירן, גיא נתיב, הצוות והשחקנים

גולדה

בימוי: גיא נתיב
| 100 דקות

הלן מירן מגלמת את גולדה מאיר בסרטו המדובר של גיא נתיב ("סקין"), שלוקח אותנו חצי מאה אחורה, אל מלחמת יום הכיפורים ומהלך האירועים הטרגי שהוביל להכרעותיה הגורליות. הסרט מציג את סיפורה של אומה שעומדת בפני משבר היסטורי ואת סיפורה האישי של גולדה, שהתמודדה בסתר עם מחלת הסרטן. לצד מירן מככבים לייב שרייבר, קאמי קוטן, ליאור אשכנזי, רמי הויברגר ודביר בנדק.

במעמד היוצרים

גולדה

בימוי: גיא נתיב
| 100 דקות

הלן מירן מגלמת את גולדה מאיר בסרטו המדובר של גיא נתיב ("סקין"), שלוקח אותנו חצי מאה אחורה, אל מלחמת יום הכיפורים ומהלך האירועים הטרגי שהוביל להכרעותיה הגורליות. הסרט מציג את סיפורה של אומה שעומדת בפני משבר היסטורי ואת סיפורה האישי של גולדה, שהתמודדה בסתר עם מחלת הסרטן. לצד מירן מככבים לייב שרייבר, קאמי קוטן, ליאור אשכנזי, רמי הויברגר ודביר בנדק.

במעמד הבמאים ז׳אן-פייר ולוק דארדן

טורי ולוקיטה

בימוי: ז'אן-פייר ולוק דארדן
| 88 דקות

האחים הבלגים ז'אן-פייר ולוק דארדן ממשיכים להפנות זרקור לעבר העוולות החברתיות במולדתם ומוכיחים כי הם בשיא כוחם. טורי ולוקיטה, פליטים צעירים מאפריקה, מתחזים לאחים ומבקשים לקבל מעמד קבע בבלגיה, אך מנוצלים בידי האנשים שעזרו להם להימלט מארצם ובידי רשת של סוחרי סמים. זוכה פרס מיוחד מטעם חבר השופטים של פסטיבל קאן.

במעמד המפיקה יעל פוגל

אורלנדו, הביוגרפיה הפוליטית שלי

בימוי: פול ב' פרסיאדו
| 98 דקות

"כפי שכתבת את הביוגרפיה שלי בטרם נולדתי, החלטתי לשלוח לך מכתב לאחר מותך" – כך פונה הבמאי פול ב' פרסיאדו לווירג'יניה וולף, שב-1928 פִרסמה את "אורלנדו", הרומן הראשון על שינוי מין. העיבוד הקולנועי החופשי עד מאוד של ספרה כולל טרנסים, טרנסיות וא־בינארים מכל הגילים, ומקריס את המחיצות בין אמנות, תעודה, עבר ועתיד. זוכה ארבעה פרסים בפסטיבל ברלין.

במעמד הבמאי אוליבר סטון

גרעין עכשיו

בימוי: אוליבר סטון
| 106 דקות

בשעה שדלקי מאובנים ממשיכים לבשל את כדור הארץ, העולם נדרש להכיר יותר ויותר בנזק הסביבתי האדיר שמחוללות חברות הנפט ברחבי הגלובוס בעשורים האחרונים – וגם לחשוב על פתרונות יצירתיים. בסרטו התיעודי החדש, הבמאי האמריקאי המוערך אוליבר סטון יצא לבדוק האם הפתרון למשבר האקלים טמון דווקא באנרגיה אטומית.

במעמד הבמאי ריינר פרימל והשחקנית ורה ג׳מה

ורה

בימוי: טיצה קובי, ריינר פרימל
| 115 דקות

אביה של ורה היה כוכב מערבונים, וכל עוד היא לא תקבל הכרה כשחקנית – היא נידונה לחיות בצלו. שגרתה המדכדכת מופרת בעקבות תאונת דרכים שמכניסה לחייה גבר וילד מהצד העני של רומא. בין השלושה נוצר קשר מיוחד, חרף החשד שהם מצפים ממנה לדבר מה נוסף. הסרט גרף פרסים רבים, בהם פרס הבימוי ופרס השחקנית במסגרת "אוריזונטי" של פסטיבל ונציה.

במעמד הבמאית פראוקה פינסטרוולדר

סיסי ואני

בימוי: פראוקה פינסטרוולדר
| 123 דקות

קיסרית אוסטריה אליזבת ובת לווייתה אירמה רוקמות יחד מערכת יחסים נועזת שמערערת על מוסכמות המעמד והתקופה. ברקע, התהפוכות הפוליטיות של שלהי המאה ה-19 מאיימות להפריד ביניהן לעד. הדמויות מספרי ההיסטוריה המאובקים קמות לתחייה ומקבלות פנים, גוף ולב פועם בסרט הקצבי ועז הרגש של פראוקה פינסטרוולדר.

 

 

ההקרנה תתקיים במעמד הבמאית רמאטה־טולאי סי

באנל ואדמה

בימוי: רמאטה־טולאי סי
| 87 דקות

סרטה של רמאטה־טולאי סי היה סרט הביכורים היחיד שהשתתף השנה בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן. באנל ואדמה הם בני זוג צעירים שחיים בכפר סנגלי. הם מרוכזים באהבתם ונמנעים מכל מחויבות קהילתית. ההרמוניה שלהם מופרת כשאסון פוקד את משפחתו של באנל, והמסורת המשפחתית מחייבת אותו לקחת על עצמו תפקיד שתמיד ניסה להתרחק ממנו – להיות מנהיג.

במעמד המפיקה ג'אנה אדלבאום

מעבר לאוטופיה

בימוי: מדליין גווין
| 115 דקות

קוריאה־הצפונית היא כנראה המדינה המפחידה והמרתקת ביותר בעידן של ימינו. סרטה המטלטל של מדליין גווין מציג תיעוד נדיר מהארץ המסוגרת ומתחקה אחר אזרחים המנסים להימלט ממנה. החומרים הייחודיים, ההסברים הבהירים על מנגנוני התעמולה והדמויות הנוגעות ללב זיכו אותו בפרס בחירת הקהל בפסטיבל סאנדנס האחרון.

במעמד המפיקה יעל פוגל

שרלוטה סלומון: העלמה והחיים

בימוי: דלפין קולין, מיוריאל קולין
| 72 דקות

300 ציורים בתוך שנה וחצי – כך תיעדה שרלוטה סלומון את קורות חייה לפני שנשלחה אל מותה באושוויץ בשנת 1943, כשהיא בת 26 בלבד. הסרט התיעודי שלפנינו משתמש ביצירתה כדי להביא אל המסך את סיפורה הטרגי, מילדותה רצופת הטלטלות בברלין ועד ימיה האחרונים בצרפת. בואו להכיר אמנית שופעת כישרון שהקדימה את זמנה. 

במעמד הבמאי עדו מזרחי והתסריטאי ניר סערלאחר ההקרנה יתקיים דיון בהנחיית עיתונאית "הארץ" נירית אנדרמן

הפרידה הארוכה מכולן

בימוי: עדו מזרחי
| 87 דקות

האם הייתם רוצים לבקר במאדים? למשך כמה זמן הייתם מוכנים להיפרד מאהוביכם כדי להגשים את החלום הפרוע? ומה אם היו אומרים שיש סיכוי שתשתגעו בדרך? השאלות הללו ואחרות ילוו אתכם בזמן ואחרי הצפייה בסרטו של עידו מזרחי, המתעד את הנעשה מאחורי הקלעים של התוכנית הגרנדיוזית של נאס"א לשלוח אסטרונאוטים למאדים בתוך עשור.

 

במעמד הבמאית פראוקה פינסטרוולדר

סיסי ואני

בימוי: פראוקה פינסטרוולדר
| 123 דקות

קיסרית אוסטריה אליזבת ובת לווייתה אירמה רוקמות יחד מערכת יחסים נועזת שמערערת על מוסכמות המעמד והתקופה. ברקע, התהפוכות הפוליטיות של שלהי המאה ה-19 מאיימות להפריד ביניהן לעד. הדמויות מספרי ההיסטוריה המאובקים קמות לתחייה ומקבלות פנים, גוף ולב פועם בסרט הקצבי ועז הרגש של פראוקה פינסטרוולדר.

 

 

במעמד המפיק אריאל איזיקוביץ

תיאטרון המחשבה

בימוי: ורנר הרצוג
| 107 דקות

ספק אם יש נושא מרתק יותר מטבעה של התודעה האנושית; בסרטו החדש, הקולנוען האגדי ורנר הרצוג עוסק בו כפי שרק הוא מסוגל. דרך סדרת ראיונות עם מומחים משלל תחומים – מפסיכולוגיה, דרך נוירולוגיה ועד למחשוב קוונטי – חושף הרצוג את הגילויים האחרונים בתחום, ובאותה נשימה מבהיר עד כמה רחוק היום שבו נבין את עצמנו באמת.

במעמד הבמאית אירית בצרי

אלה אינם הדימויים שלי (לא שם ולא כאן)

בימוי: אירית בצרי
| 80 דקות

"אלה אינם הדימויים שלי (לא שם ולא כאן)" משלב מרכיבים מז'אנרים שונים (קולנוע תיעודי, נסיוני, עלילתי, סרט מסע ומסה קולנועית) ומעמיד בסימן שאלה את האופן שבו אנו רואים ומציגים את המציאות. הסרט עוסק במסעה של יוצרת קולנוע מערבית נטולת אשליות, מלווה על ידי מדריך עיוור למחצה, ומפגש שלה עם יוצר קולנוע מקומי. מה המשמעויות השונות של המילה "מקום": אתר פיזי, טריטוריה, הקשר, מצב ובית. הוא עוסק ביכולת להיות במקום שלך ולהיות במקום (של אדם) אחר, בזהות ואחרוּת, באינטימיות וריחוק.

במעמד המפיקה מריה צ׳וסטובהלאחר ההקרנה יתקיים דיון בהנחיית עיתונאית הארץ ליזה רוזובסקי

משפט קייב

בימוי: סרגיי לוזניצה
| 106 דקות

בינואר 1946 התרחש בקייב משפט היסטורי. בדומה לנירנברג, גם שם הועמדו לדין נאצים ומשתפי פעולה בגין מה שכונה "הזוועות שחוללו הפולשים הפשיסטים באוקראינה". סרטו התיעודי של סרגיי לוזניצה הוא מסמך היסטורי חשוב מאין כמותו, והוא כולל חומרים נדירים שנחשפים בו לראשונה: עדויות של ניצולים, דיווחים של עדי ראייה, ולצדם טיעוני התביעה וההגנה.