סגור
לתכנית החודשית

פנורמה

יצירות קולנוע עטורות שבחים מרחבי העולם

האדישות העדינה של העולם

בימוי: אדילקן ירזאנוב
| 100 דקות

כשאביה של סלטנאט הולך לעולמו, אמה מורה לה לעבור לעיר – שם מצפים לה נישואים כפויים עם גבר בעל אמצעים שיפדה את החובות שהותיר האב. היא יוצאת לדרך עם קואנדיק, מחזרה הנאמן, ומגלה שהגברים בעיר לא עומדים במילתם. יצירה קזחית נפלאה שהוקרנה בפסטיבל קאן.

אדמה

בימוי: באבאק ג'לאלי
| 111 דקות

משפחה החיה בשמורה של ילידים אמריקאים מקבלת הודעה בדבר מותו של אחד האחים, שפיקד על יחידה צבאית באפגניסטן. כעת, לצד האבל, יהיה עליהם להתמודד עם כל הביורוקרטיה והחוקים הנוגעים להשבת גופתו הביתה. יצירה עתירת עוצמה מאת הבמאי האיראני באבאק ג'לאלי ("בלוז לגבול").

אל תאהב אותי

בימוי: אלכסנדרוס אבראנאס
| 99 דקות

זוג בורגני אוסף לאחוזתו אם פונדקאית זרוקה, שם תוכל לשאת את ילדם ללא כל מחסור. הימים חולפים בדממה בין כותלי הבית: הבעל עובד, האם קונה בגדים לתינוק ומנסה להתקרב לאם הפונדקאית – עד שמקבל הבעל שיחת טלפון באישון לילה, ומחול אימים פתלתל מתחיל.

אקס-שאמאן

בימוי: לואיז בולונסי
| 80 דקות

שבט מבודד מיערות האמזונס נחשף לראשונה לקדמה בשנת 1969. על רקע העידן החדש שנפתח עבור בני השבט, שאמאן לשעבר שאולץ להתנצר מתאמץ לרפא את מכאוביהם – אך עליו לעמוד בפני חמתן של רוחות היער, שכועסות על שנטש אותן.

בית האופרה

בימוי: סוזן פרומקה
| 151 דקות

מסע מרתק בהיסטוריה של המטרופוליטן אופרה דרך צילומי ארכיון, הקלטות ושורה של ראיונות עם עמודי התווך של המוסד המפואר. סרטה המשובח של הדוקומנטריסטית המוערכת סוזן פרומקה הוא חגיגה לשוחרי אופרה ואדריכלות, כמו גם לכל מי שמעריך קולנוע משובח.

ג'ון אפריקה

בימוי: ז'ואאו מילר-גוארה, פיליפה רייס
| 95 דקות

מיגל מחליט לעזוב את פורטוגל ויוצא לכף-ורדה כדי לאתר את אביו, שאותו מעולם לא הכיר. מסע השורשים מתפתח לכדי אודיסיאה ססגונית ובלתי שגרתית, ומעלה שלל שאלות על זהות ושייכות המתנפצות אל חופיה ונופיה המרהיבים של קבוצת האיים האפריקאית.

ג'ון מקנרו: בממלכת השלמות

בימוי: ג'וליאן פארו
| 95 דקות

סרט תיעודי המבקש לתהות על הקשר שבין טניס לקולנוע. הבמאי איתר צילומי 16 מ"מ מרתקים משנות ה-80 שבהם נראה ג'ון מקנרו, כוכב הטניס המיתולוגי שנודע באישיותו הדומיננטית. החיבור בין החומרים לקריינות השנונה מתגבש לכדי הרהור פילמאי מרענן ומעורר מחשבה.

ג'מילה

בימוי: אמינאטו אשארד
| 84 דקות

"ג'מילה", הרומן הקירגיזי-סובייטי משנת 1958, הפך לקלאסיקה אף שגיבורתו עברה על כל חוק אפשרי. הסרט צולם בקירגיזסטן, שבה הספר נערץ עד היום, ומציג נשים המדברות על ג'מילה ואגב כך גם על חייהן ותשוקותיהן.

הדרך של סאמוני

בימוי: סטפנו סאבונה
| 128 דקות

משפחת סאמוני, המתגוררת בפרבריה הכפריים של עזה, מתכוננת לקראת חתונה חגיגית – הראשונה מאז תום המלחמה האחרונה. דרך פיסות של זיכרון משרטט הסרט דיוקן מורכב ומעמיק של בני חמולת סאמוני – לפני, במהלך ולאחר הטרגדיה ששינתה את חייהם לנצח. זוכה פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל קאן.

האנה

בימוי: אנדריאה פלאורו
| 95 דקות

לאחר שהאנה מלווה את בעלה אל שעריו של מתקן כליאה, היא נותרת לבדה בעולם. היא מנסה לדבוק בשגרת חיים קפדנית כדי להתמודד עם המעשה הנורא שלו ועם השלכותיו, אך חייה מתחילים להתפרק. דיוקן מינימליסטי של אשה הנתונה במשבר עמוק, בכיכובה של שרלוט רמפלינג האגדית.

חמלה

בימוי: באביס מקרידיס
| 99 דקות

כשאשתו של עורך דין מאושפזת חסרת הכרה, הסביבה עוטפת אותו בחמלה. אך לאחר שהוא מתבשר על שיפור במצבה – מצבו שלו הולך ומידרדר. התסריטאי של "הלובסטר" מגיש יצירה קומית מבוימת לעילא, שהולכת ומאפילה ומסתיימת בסצנה גאונית ואכזרית.

יום הניצחון

בימוי: סרגיי לוזניצה
| 94 דקות

מדי שנה ב-9 במאי, יום הניצחון של ברית-המועצות על הנאצים, הופכת אנדרטת המלחמה הסובייטית בפארק טרפטו שבברלין למוקד עלייה לרגל. סרגיי לוזניצה מתעד לאורך היום את החוגגים, המגיעים במיטב מחלצותיהם או במדי הצבא האדום, נושאים דגלים, שלטים ופרחים, ואגב כך מכוננים כוריאוגרפיה ייחודית. לפני "יום הניצחון" יוקרנו שני סרטים קצרים של לוזניצה, "השתקפויות" (2014) ו"בית הקברות היהודי העתיק" (2015).

המחיר של הכל

בימוי: נתניאל קאהן
| 99 דקות

הצצה לעולם האמנות העכשווית הזחוח, מקום שבו אפשר למכור ולקנות כל דבר. "המחיר של הכל" בוחן את תפקיד האמנות בחברה הצרכנית של ימינו. סרט דוקומנטרי מרתק מאת היוצר עטור הפרסים נתניאל קאהן ("הארכיטקט שלי").

מרי שלי

בימוי: הייפא אל-מנסור
| 120 דקות

מרי וולסטונקראפט הנלהבת והמרדנית מוצאת לה אהוב, המשורר פֶרסי שלי. כאשר ניחת עליהם אסון ובתם התינוקת מתה, מרי מתקוממת, אוזרת כוח ומתוך הכאב כותבת את רומן המדע הבדיוני הראשון בעולם: "פרנקנשטיין".

המשפט

בימוי: מריה אוגוסטה ראמוס
| 139 דקות

"המשפט" מאפשר הצצה מרתקת לתהליך הדחתה של נשיאת ברזיל דילמה רוסף, האשה הראשונה שכיהנה בתפקיד זה. הסרט מגולל את השתלשלות ההליך המשפטי-פוליטי, ומתמקד בסנגוריה של הנשיאה, הנאבקים בקונגרס מוכה השחיתות.

המתרגם

בימוי: מרטין סוליק
| 113 דקות

אדם בן שמונים יוצא להתנקם בקצין אס-אס שרצח את הוריו, ומוצא במקומו את בנו בן השבעים של הקצין, שניתק את קשריו עם אביו. שני הגברים יוצאים למסע מריר-מתוק, ופוגשים עדים למוראות המלחמה שעודם בין החיים.

הנדל''ן

בימוי: מונס מונסון, אקסל פטרסן
| 88 דקות

אחרי שנים של הוללות חוזרת נוז'ט בת ה-68 לסטוקהולם בעקבות מות אביה, שממנו ירשה בית דירות. כשהיא מגיעה לבניין מתברר לה שנוכלים מהשוק השחור השתלטו על אחת הקומות. אך אשה כמותה לעולם לא תוותר, והיא יוצאת למלחמת חורמה בעבריינים.

ניקו, 1988

בימוי: סוזנה ניקיארלי
| 95 דקות

השנה האחרונה בחייה של כוכבת הרוק האגדית ניקו (ולווט אנדרגראונד), שבמהלכה היא יוצאת לסיבוב הופעות סוער ונאבקת בהתמכרויות ובשלל שדים, משמשת קרקע פורייה לסרט סוחף עם הופעה מופתית של טרינה דרייהולם בתפקיד הראשי. זוכה פרס אוריזונטי בפסטיבל ונציה.  

הנשיא החדש שלנו

בימוי: מקסים פוזדורובקין
| 78 דקות

מתברר כי הבחירות בין טראמפ לקלינטון נחוו ברוסיה באופן מסולף ומטורף הרבה יותר מאשר בארה"ב. סרט תעודה מרתק החושף את הקרקס שעליו מנצח פוטין: תקשורת מגויסת המדשנת קונספירציות – וקהל שגומע בשקיקה כל פיסת תעמולה.

סכין + לב

בימוי: יאן גונזלס
| 100 דקות

בפריז של סוף שנות ה-70, אן (ונסה פאראדי), מפיקה של סרטי גייז פורנוגרפיים דלי תקציב, יוצאת לצלם את הפקתה השאפתנית ביותר. לאחר שהשחקן הראשי נרצח, חייה מקבלים תפנית מסחררת. סרטו החדש של יאן גונזלס הוא יצירה קאמפית הבוחנת את צדדיה האפלים של התשוקה.

העש והאש

בימוי: ג'ורדן שילה
| 87 דקות

עם בוא השנה הסינית החדשה שב יאו לכפר הזעיר שבו גרים אמו האילמת ואביו החולה. בתנאים אחרים, ייתכן שהיה מעז לצאת מהארון. בפועל, הוא שוקל להביא למענם כלה. סרט תעודה עדין ועוצמתי על מאבק בין זהות למסורת.

פורטונה

בימוי: ז'רמינל רו
| 106 דקות

ילדה אתיופית שנותקה מהוריה מתגוררת לעת עתה בשווייץ יחד עם פליטים אחרים הממתינים לבירור מעמדם החוקי. היא מתאהבת עד כלות בכביר, פליט אתיופי בן 26, אך יום אחד הוא נעלם כלא היה.

פירסינג

בימוי: ניקולאס פשה
| 81 דקות

אב לתינוק בן יומו מזייף נסיעת עסקים ונוסע הרחק מהבית כדי לפרוק את יצריו. כשהוא פוגש לבסוף את נערת הליווי שתכנן להרוג, מתברר לו שגם היא התברכה ביצירתיות סדיסטית. מותחן אפל עם נגיעות של קומדיה שחורה, על פי רומן מאת ריו מורקמי.

קיץ

בימוי: קיריל סרברניקוב
| 126 דקות

דרמה מוזיקלית על חייו של המוזיקאי הסובייטי האלטרנטיבי ויקטור צוי, שלוקחת אותנו אל לנינגרד של שנות ה-80 ומתחקה אחר נסיונותיו לפלס את דרכו לצמרת תוך התמודדות עם שורה של אתגרים, תרבותיים ואישיים כאחד. סרטו של הבמאי הרוסי קיריל סרברניקוב, שהוקרן לא מכבר בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן.

קניבל

בימוי: ורנה פראבל, לוסיין קסטיינג-טיילור
| 90 דקות

סרט דוקומנטרי הבוחן את משמעותו טורדת המנוחה של הדחף הקניבלי בקיום האנושי. הוא עושה זאת מבעד לפריזמה שמציבים אדם יפני אחד, איסי סגאווה, ויחסיו המוזרים עם אחיו, ג'אן סגאווה.