סגור
לתכנית החודשית

Hello Dankness

בימוי: סודה ג'רק
| 70 דקות

אין דקה אחת צפויה בסרט החדש של צמד האמניות האוסטרליות "סודה ג'רק". באמצעות חיתוך והדבקה של קטעים מסרטים מוכרים ושימוש מרהיב בטכנולוגיית דיפ־פייק, השתיים מגוללות את סיפורה האימתני של הפוליטיקה האמריקאית בזמננו – מהבחירות שבהן ניצח טראמפ ועד פרוץ מגפת הקורונה.

אורלנדו, הביוגרפיה הפוליטית שלי

בימוי: פול ב' פרסיאדו
| 98 דקות

"כפי שכתבת את הביוגרפיה שלי בטרם נולדתי, החלטתי לשלוח לך מכתב לאחר מותך" – כך פונה הבמאי פול ב' פרסיאדו לווירג'יניה וולף, שב-1928 פִרסמה את "אורלנדו", הרומן הראשון על שינוי מין. העיבוד הקולנועי החופשי עד מאוד של ספרה כולל טרנסים, טרנסיות וא־בינארים מכל הגילים, ומקריס את המחיצות בין אמנות, תעודה, עבר ועתיד. זוכה ארבעה פרסים בפסטיבל ברלין.

אספסוף

בימוי: ג'וזפה בוקסיני
| 88 דקות

שלטי ניאון מבהיקים בשדרה חשוכה. גבר במגבעת בועט באקדח בזמן מנוסה. ריקוד פלמנקו סוער מול אנשי החברה הגבוהה. מבטים פלרטטניים ברכבת. הממתק הסינפילי הזה מפרק ומרכיב מחדש למעלה מ-300 סרטי פילם נואר וחושף את יופיים המכושף והחגיגי. בואו להתענג על זמנים מכוננים בתולדות הקולנוע, בשחור ולבן ומדי פעם בצבע.

 

אקו

בימוי: טטיאנה הואזו
| 102 דקות

הסרט שזכה בפרס הגדול לקולנוע תיעודי בפסטיבל ברלין האחרון לוקח אותנו אל הכפר המקסיקאי אל־אקו, "ההד", שמתקיים מחוץ לזמן. אחרת איך אפשר להסביר את קסמו הפראי? השלג מאיים על הכבשים, השמש מצילה את התבואה, החיים והמוות סובבים במעגל והשתיקות חושפות אהבה. ילדי המקום לומדים על בשרם שיעורים באחריות, פרידה ומרד.

גנבי הטובּה

בימוי: אליסון אודניאל
| 91 דקות

"גנבי הטובּה" משלב בין תעודה ובדיון ומספק חוויה חושית יוצאת דופן, המנסחת מחדש את הקשר הקולנועי בין צליל ותמונה. אפשר לומר שזהו סרט על גל פשיעה חריג שבמסגרתו נגנבו כלי נשיפה מבתי ספר בדרום קליפורניה, ואפשר לומר שזהו מחקר קולנועי פורץ דרך על האופנים שבהם אנחנו תופסים את העולם.

והמלך אמר, איזו מכונה מופלאה

בימוי: אקסל דניאלסון, מקסימיליאן ואן־ארטריק
| 88 דקות

מאז המצאתה, מצלמת הקולנוע אִפשרה לנו להתבונן ביופיו של העולם – ובכיעורו; בחוכמה האנושית – ובטיפשות; ברגעי השיא שלנו – ובנקודות השפל. הקולאז' הקולנועי העשיר, המפתיע והקופצני הזה ממחיש כיצד, בהדרגה ובהתמדה, זכתה העדשה בתפקיד כפול: לתעד אותנו בלי הרף – וגם לשנות אותנו עד עמקי הנשמה. ובלי דקה אחת משעממת.

משפט קייב

בימוי: סרגיי לוזניצה
| 106 דקות

בינואר 1946 התרחש בקייב משפט היסטורי. בדומה לנירנברג, גם שם הועמדו לדין נאצים ומשתפי פעולה בגין מה שכונה "הזוועות שחוללו הפולשים הפשיסטים באוקראינה". סרטו התיעודי של סרגיי לוזניצה הוא מסמך היסטורי חשוב מאין כמותו, והוא כולל חומרים נדירים שנחשפים בו לראשונה: עדויות של ניצולים, דיווחים של עדי ראייה, ולצדם טיעוני התביעה וההגנה.

נעורים (אביב)

בימוי: ואנג בינג
| 212 דקות

בעיר סינית לא גדולה מעבר לנהר יאנגצה האדיר, 150 קילומטר משנגחאי, מתאספים גברים ונשים בשנות ה-20 לחייהם כדי למצוא עבודה בתעשיית הטקסטיל המקומית. הם מקווים שיום אחד יוכלו לקנות בית, לגדל ילד או לפתוח מפעל משלהם. סרט התעודה המופתי של ואנג בינג, שהשתתף בתחרות של פסטיבל קאן, מתעד את מערכות היחסים הייחודיות שנרקמות ביניהם.