סגור
לתכנית החודשית
התוכנית הצרפתית בפסטיבל מוצגת בתמיכת המכון הצרפתי בתל אביב

DNA

בימוי: מאיוון
| 90 דקות

פריז בשיא הקיץ. העיר נטושה. נז' מגיעה לבית האבות בקביעות כדי לבקר את סבה האלג'יראי, אמיר, שגידל אותה וסיפק לה הגנה מתמדת מפני הוריה הרעילים. מותו של הסב יביא להסלמה במתחים המשפחתיים ויוביל את נז' למשבר זהות עמוק. סרטה החדש של מאיוון, שבו היא גם מככבת לצד לואי גארל ופאני ארדן.

אִברהים

בימוי: סמיר גוסמי
| 79 דקות

אברהים מתגורר בשיכון בפאתי פריז עם אביו, אחמד, טיפוס רציני ומופנם. היחסים בין השניים עכורים. בהשפעת חברו הטוב, אברהים נגרר לבצע מעשה בלתי חוקי. הוא נתפס, ומגלגל אל אביו חוב גבוה ובלתי צפוי המסכן את הקידום המקצועי שאליו הוא משתוקק – ואת סיכוייו לשקם את כבודו העצמי. סרט הביכורים המרגש של סמיר גוסמי, שנבחר להשתתף בפסטיבל קאן אשתקד.

אחוז בי חזק

בימוי: מתייה אמלריק
| 97 דקות

התקציר הרשמי של סרט זה קצר במיוחד: "נדמה כי מדובר בסיפור על אשה שעזבה". ובאמת, בטרם צפייה כדאי לא לדעת יותר מדי על הסרט, שנפתח באופן אניגמטי אך בהמשך הולך ומתבהר. במרכזו עומדת הופעה מופתית של ויקי קריפס ("חוטים נסתרים") כאם לשניים השרויה במשבר רגשי מתמשך. עבודת הבימוי השישית של השחקן המוכר מתייה אמלריק, שקצרה תשואות בפסטיבל קאן.

האי של ברגמן

בימוי: מיה הנסן־לאב
| 112 דקות

כריס וטוני מחליטים להעביר קיץ של כתיבה באי השבדי פארו, המקום שבו התגורר ופעל הבמאי האגדי אינגמר ברגמן. שניהם קולנוענים – הוא יוצר מבוסס ומוערך, והיא עדיין בתחילת דרכה. בזמן שהתסריטים שלהם מתקדמים והם מתוודעים אל הנופים עוצרי הנשימה של האי, הגבולות שבין מציאות ובדיה מיטשטשים ומערערים את אהבתם.

אם הרוח צונחת

בימוי: נורה מרטירוסיאן
| 100 דקות

סרטה של נורה מרטירוסיאן לוקח אותנו אל נמל תעופה שומם ברפובליקה קווקזית שהכריזה על עצמאות. אנו מתוודעים למקום ולאנשיו דרך אלאן (גרגואר קולן), שליח צרפתי של ארגון תעופה בינלאומי, שהגיע למקום כדי להעריך את כשירותו לפעילות סדירה, כזו שתאפשר תנועה ותזרים חמצן כלכלי למדינה המבודדת.

אמא טובה

בימוי: חפסיה הרזי
| 99 דקות

נורה, עובדת ניקיון בשנות ה-50 לחייה, עושה הכל למען משפחתה, המתגוררת בשיכון במארסיי. היא מודאגת ממצבו של בנה הבכור, אליאס, שנתון במעצר כבר כמה חודשים בעקבות שוד שביצע וממתין למשפטו ברגשות המשלבים תקווה וחרדה. הסרט השתתף בתחרות "מבט מסוים" בפסטיבל קאן וזיכה את שחקניו בפרס האנסמבל.

הקרנות קבועות

אנט

בימוי: לאוס קראקס
| 139 דקות

לוס־אנג'לס, ההווה. הנרי (אדם דרייבר) הוא אמן סטנד־אפ בעל חוש הומור פראי במיוחד. אן (מריון קוטיאר) היא זמרת אופרה בעלת שם עולמי. תחת אור הזרקורים, הם מתאהבים וממסדים זוגיות בריאה וזוהרת. ואולם, עם הולדת בתם הראשונה, תינוקת מסתורית עם כישרון יוצא דופן, חייהם משתנים ללא הכר. סרטו של לאוס קראקס, שפתח השנה את פסטיבל קאן.

בין הגלים

בימוי: אנאיס וולפה
| 99 דקות

"בין הגלים", שהושק במסגרת "שבועיים של במאים" בפסטיבל קאן, מציג את סיפורן של אלמה ומרגו, החברות הכי טובות. האחת עובדת במכון יופי, השנייה כמלצרית, ושתיהן חולמות להיות שחקניות תיאטרון ובינתיים טורפות את החיים. כששתיהן מקבלות תפקידים שונים באותו מחזה נדמה ששום דבר כבר לא יעצור אותן – עד שהחיים מפריעים בדרך.

ברונו רידאל

בימוי: וינסנט לה־פורט
| 101 דקות

צרפת, 1905. ביער הסובב את הכפר שבו נולד, ברונו רידאל בן ה-17 רוצח את בן השכנים ומיד לאחר מכן מסגיר עצמו לרשויות. כשהוא נתון במאסר, במסגרת חקירה הנפרשת על פני כמה שבועות, שלושה אנשי מקצוע יבקשו ממנו לגולל את סיפור חייו. סרט הביכורים המבריק של וינסנט לה־פורט, שהיה אחת התגליות המסעירות של פסטיבל קאן האחרון.

ג'יין מאת שרלוט

בימוי: שרלוט גינסבורג
| 90 דקות

השחקנית והמוזיקאית המצליחה שרלוט גינסבורג מגישה תיעוד אינטימי ויוצא דופן של אמה – השחקנית, הזמרת והבמאית ג'יין בירקין. במהלך סיבוב הופעות ביפן ובארצות־הברית, בביתה בברטאן ובבית הישן שבו התגוררה בירקין עם בעלה השני ואביה של שרלוט, סרז' גינסבורג, השתיים משוחחות מול העדשה על העבר, ההווה והעתיד.

הגברים שלנו

בימוי: רייצ'ל לאנג
| 106 דקות

סרטה של רייצ'ל לאנג, שנעל את מסגרת "שבועיים של במאים" בפסטיבל קאן, מספק מבט מרתק על משפחות בלתי שגרתיות: גברים המגיעים לצרפת מכל העולם כדי להצטרף לליגיון הזרים – ונשותיהם, המתלוות אליהם. בין פטרולים בערי צרפת לשהוּת במאלי ומאבק בארגונים קיצוניים, הנשים מנסות לנהל שגרת חיים ונאבקות לשימור האהבה.

גגארין

בימוי: פאני ליאטאר, ז'רמי טרוי
| 97 דקות

יורי, נער המתגורר בשיכון ענק בפאתי פריז, חולם להיות אסטרונאוט. כל חייו הוא גר בשיכון הזה, שנקרא על שם הקוסמונאוט יורי גגארין. הבניין כמו שזור בחייו – בו חקוקים זכרונותיו, ובו נמצאות המשפחה והקהילה שגידלו אותו. כשמתפשטות באזור חדשות על תוכנית להרוס את המקום, יורי וחבריו מחליטים לעשות הכל כדי להצילו, גם כשנדמה שכל שאר הדיירים כבר הרימו ידיים.

הונאה

בימוי: ארנו דפלשן
| 105 דקות

עיבוד דובר צרפתית ועתיר כוכבים צרפתים לאחד הספרים הפחות מוכרים של פיליפ רות, מגדולי הסופרים בדורנו. גיבורו הוא סופר אמריקאי השוהה בגלות הלונדונית ומארח בדירתו את המאהבת שלו, שרחוקה מלהיות האשה היחידה בחייו. הם עושים אהבה וגם מדברים על אהבה – אך גם על דברים אחרים.

טיטאן

בימוי: ז'וליה דוקורנו
| 108 דקות

סרטה של ז'וליה דוקורנו, שהפך לשיחת היום בפסטיבל קאן האחרון וזכה בדקל הזהב. הסרט עוקב אחר רוצחת סדרתית המתעברת מכלי רכב ומתחזה לגבר כדי להעמיד פנים שהיא בנו האובד של כבאי בודד. התקציר הזה עלול להטעות, שכן אמנם יש בסרט לא מעט סצנות אלימות, אבל מעל לכל מדובר בסיפור אהבה מלא חמלה. יותר מאשר מתכת, יש בו נשמה. לגילאי 18+

לא שמה זין

בימוי: עמנואל מאר, ז'ולי לקוסטר
| 115 דקות

סרט הביכורים של עמנואל מאר וז'ולי לקוסטר מספק הצצה מרתקת ומקוממת לעולמם של הדיילים והדיילות בחברות הלואו־קוסט, ובמקביל משרטט דיוקן של צעירה שמבחינתה כולם יכולים לקפוץ לה. בהמשך מתברר מהיכן נובעת תחושת הניכור שלה. אדל אקסרקופולוס מצוינת כתמיד בתפקיד הראשי, בסרט שזכה לשבחים רבים ולפרס במסגרת "שבוע הביקורת" בפסטיבל קאן האחרון.

לינגוי

בימוי: מהמט סאלח־הארון
| 87 דקות

סרטו החדש של מהמט סאלח־הארון, מבכירי הקולנוענים באפריקה, שהוצג בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן האחרון. הסרט עוקב אחר נשים תושבות צ'אד הנאבקות בפטריארכיה ובשמרנות של החברה המקומית. הוא עושה זאת בצורה סוחפת ומעוררת השראה, הפותחת צוהר למתחולל במדינה האפריקאית – ובה בעת נושא מסר אוניברסלי.

מבעד לעיניהם

בימוי: כריסטוף קונייה
| 110 דקות

רבים לא יודעים זאת, אבל במחנות הריכוז וההשמדה היו אסירים שסיכנו את חייהם כדי לצלם בחשאי ולתעד את הגיהנום שהנאצים הסתירו מהעולם בימי מלחמת העולם השנייה. הבמאי הצרפתי כריסטוף קונייה יוצא אל האתרים הארורים הללו, ועל רקע שרידי המבנים מנסה לשחזר את עקבותיהם של אותם גברים ונשים מלאי תעוזה.

המסע

בימוי: לואי גארל
| 67 דקות

מריאן, אבל ובנם בן ה-13 ז'וזף חיים יחד בדירה פריזאית. השגרה הבורגנית שלהם מופרת לאחר שההורים מגלים כי בנם מכר בחשאי שורה של חפצים בעלי ערך שאסף מהבית כדי לממן פרויקט אקולוגי באפריקה. סרטו החדש של השחקן המוערך לואי גארל ("החולמים"), שבו הוא מככב לצד זוגתו לחיים, לטיסיה קסטה.  

מערבולת

בימוי: גספר נואה
| 142 דקות

את סרטו החדש בחר גספר נואה לתאר באמצעות ציטוט אניגמטי: "החיים הם מסיבה קצרה שבקרוב מאוד תישכח". הבמאי המוערך, שנודע כילד הרע של הקולנוע הצרפתי בזכות סרטים כמו "בלתי הפיך" ו"קליימקס", עושה פה תפנית נרטיבית וסגנונית של 180 מעלות. עלילת הסרט עוקבת אחר שגרת חייו של זוג מזדקן; האשה סובלת מדמנציה, ובנם של השניים לא ממש מתעניין במצבם.

סוכן חשאי 117: מאפריקה באהבה

בימוי: ניקולא בדו
| 116 דקות

הסוכן החשאי OSS 117 חוזר! השנה היא 1981, ויש לו משימה חדשה – יותר רגישה, יותר מסוכנת ויותר לוהטת מאי פעם. הפעם הוא נשלח לאפריקה כדי לאתר את הסוכן הצעיר והמבטיח OSS 1001, שעקבותיו אבדו ביבשת השחורה. ז'אן דוז'רדן הענק חוזר לגלם את איש הביון הצרפתי, באפיזודה החדשה של סדרת פארודיות הריגול המצליחה.

העולם שאחרינו

בימוי: לודה בן־סאלח קאזנס
| 85 דקות

דרמה קומית צרפתית מקסימה שהוצגה בהקרנת בכורה בפסטיבל ברלין האחרון. הגיבור הוא צעיר שמגיע לפריז בעקבות חלומו לכבוש את העולם הספרותי אך מוצא עצמו עם כיסים ריקים ומחסום כתיבה. אל חייו הכאוטיים גם כך פורצת סטודנטית למשחק בגילומה של לואיז שביוט, שהתגלתה לקהל הישראלי ב"מילים נרדפות" של נדב לפיד.

פלייליסט

בימוי: נינה אנטיקו
| 86 דקות

סופי מתקבלת לעבודה בהוצאת ספרים פריזאית נחשבת המתמחה בקומיקס. אבל האם זה החלום שלה? לא ממש. היא היתה מעדיפה שההוצאה תפרסם את העבודות שלה. כשהיא נכנסת להריון ומשתפת בכך את בן זוגה, הכל מתפוצץ. הם נפרדים, והיא נאלצת לשוב לעבוד כמלצרית. דרמה קומית קטנה ושנונה בשחור־לבן, בכיכובה של השחקנית המדוברת שרה פורסטייה.

פריז, הרובע ה-13

בימוי: ז'אק אודיאר
| 104 דקות

סרטו החדש והיפהפה של ז'אק אודיאר, זוכה פרס דקל הזהב על "דיפאן". הסרט, שהוקרן במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל קאן האחרון, נקרא על שם זירת ההתרחשות שלו, אחד הרבעים התוססים והרב תרבותיים ביותר של עיר האורות. הוא עוקב אחר שתי צעירות וצעיר מהרובע שגורלותיהם הרומנטיים נכרכים יחד.

רופא הלילה

בימוי: אלי וז'מן
| 82 דקות

מותחן אפל של הבמאי הצרפתי אלי וז'מן, על רופא שעובד בלילות ברחובות האפלים של פריז ומוצא עצמו מסובך מכל עבר. הרשויות מתנכלות לו, טיפוסים מפוקפקים מאיימים עליו, זוגתו מאיימת לעזוב, והוא נקלע למשולש אהבה עם בן דודו ועם רוקחת שהוא מקיים איתה קשר אישי ומקצועי שעובר על כל הכללים האתיים האפשריים.

השבר

בימוי: קתרין קורסיני
| 98 דקות

סרטה של קתרין קורסיני, שזכה לשבחים רבים בפסטיבל קאן האחרון. הסרט עוקב בצורה אינטנסיבית, משעשעת ומלאת אנושיות אחר הנעשה בחדר מיון פריזאי בלילה סוער במיוחד שבמהלכו מגיעים אליו נהג משאית שנפצע במהלך הפגנה של "האפודים הצהובים" ואשה בורגנית (ולריה ברוני־טדסקי המצוינת) שהחליקה ברחוב במהלך ויכוח רומנטי עם זוגתה.