סגור
לתכנית החודשית

קלאסיקות

עותקים חדשים ומשוחזרים של יצירות מופת בלתי נשכחות

האם והזונה

בימוי: ז'אן אוסטאש
| 215 דקות

סרטו היפהפה, הכן, הכואב והחושפני של ז'אן אוסטאש, שזכה השנה לשחזור מרהיב, עוקב אחר שלוש דמויות הנסחפות בים של שיחות על המהפכה המינית של שנות ה-60. הדמות המרכזית היא עיתונאי המבלה את מרבית זמנו בבתי-הקפה של פריז ונע בין שתי הנשים של חייו – בעלת בוטיק אמהית וסבלנית ואחות חופשייה ונועזת. 

חור בלבנה

בימוי: אורי זוהר
| 72 דקות

פרודיה פרועה על ישראל של ראשית שנות ה־60. זוהר מגלם עולה חדש שמחליט להפריח את השממה ופותח קיוסק בלב המדבר. העדר הלקוחות איננו מפריע להפנר לפתוח עסק מתחרה מצדו השני של הכביש. עותק דיגיטלי משוחזר שהופק בארכיון הסרטים הישראלי בסינמטק ירושלים, בשיתוף צלם הסרט דוד גורפינקל.

מאמא רומא

בימוי: פייר פאולו פאזוליני
| 106 דקות

עותק משוחזר חדש לסרטו השני של פייר פאולו פזוליני, המתאר את חייה של זונה המנסה לחזור למוטב ולבנות חיים מסודרים יותר לה ולבנה המתבגר. המאבק מתברר כאבוד כאשר העבר ממשיך לרדוף אותם. סרט פואטי ופשוט על חיי הרחוב האומללים, ששואב את כוחו גם מהופעתה המופתית של אנה מניאני בתפקיד הראשי.

המוזיקה שלנו

בימוי: ז'אן־לוק גודאר
| 80 דקות

עותק משוחזר לסרטו של ז'אן־לוק גודאר מ־2004. המאסטר השווייצרי מחלק את הסרט לשלושה חלקים המהרהרים על אלימות ומוסר, על קולוניאליזם וגם על הסכסוך הישראלי־פלסטיני. חלקו המרכזי עוסק בכנס המתקיים בסרייבו, בהשתתפות גודאר עצמו, עיתונאית ישראלית (שרה אדלר), המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש ואחרים. 

מרגניות

בימוי: ורה חיטילובה
| 76 דקות

הבמאית הצ'כית ורה חיטילובה היתה בשיא הקריירה שלה כשהציגה ב-1966 את הפנינה הקולנועית הזאת. במרכז הסרט שתי צעירות מרדניות, והוא מורכב משרשרת של סצנות אבסורדיות בהן מפגינות זוג החוצפניות  את מיטב עזות המצח האנרכיסטית שלהן. "מרגניות", שנוצר במסגרת "הגל הצ'כי החדש", הוא סרט שכוחו במותניו גם כ-60 שנה לאחר צאתו.

שיר אשיר בגשם

בימוי: ג’ין קלי, סטנלי דונן
| 103 דקות

לרגל חגיגות ה-70 למיוזיקל הטוב ביותר בכל הזמנים, הופק השנה עותק משוחזר וחגיגי. ג'ין קלי, דונלד אוקונור ודבי ריינולדס מככבים במהתלה קומית המתרחשת בהוליווד של סוף שנות ה-20, על קו התפר שבין הקולנוע האילם לזה המדבר. העלילה עוסקת בניסיון למצוא את הנערה שתדבב כוכבת ראינוע שקולה חורק, והיא משובצת קטעים שהפכו לקלאסיקה מודרנית.