סגור
לתכנית החודשית

אבי המשפחה

בימוי: סרדן גולובוביץ'
| 120 דקות

ניקולא, אב לשניים, נדרש למסור את ילדיו לשירותי הרווחה לאחר שעוני ורעב דוחקים את אשתו לבצע מעשה של ייאוש תהומי. נסיונותיו להשיב את הילדים כושלים, אך כשהוא נחשף לשחיתות הפושה בשלטון המקומי הוא מחליט לצאת למסע רגלי אל משרדי הממשלה בבלגרד.

 

אטלנטיס

בימוי: ולנטין ואסיאנוביץ'
| 106 דקות

סרט עטור פרסים המתרחש בשנת 2025 במחוזות הפוסט־אפוקליפטיים של מזרח אוקראינה. סרגיי, חייל לשעבר, יוצא למשימה מיוחדת ופוגש בקטיה. יחד הם ינסו להשיב שמץ של נורמליות למציאות הטרופה שמסביב, ואולי אף יאפשרו לעצמם להתאהב.

אף פעם, לעתים רחוקות, לפעמים, תמיד

בימוי: אלייזה היטמן
| 101 דקות

זוכה פרס הבימוי בפסטיבל ברלין. נערה צעירה מפנסילבניה נקלעת להריון בלתי רצוי, אך אינה רשאית לעבור הפלה במדינתה. היא לוקחת את בת דודתה, ויחד הן יוצאות לניו־יורק, עיר האפשרויות הבלתי מוגבלות, כדי לטפל בבעיה.

 

בסינמטק

ילדה קטנה

בימוי: סבסטיאן ליפשיץ
| 85 דקות

מאז שהיתה בת ארבע, סשה ידעה שהיא ילדה למרות שנולדה כבן זכר. בזמן שהקהילה בעיירת מגוריה וסגל בית הספר כושלים בהתמודדות עם המצב, משפחתה תומכת בה ומובילה מאבק עיקש בניסיון לגרום לסביבתה להבין ולקבל אותה.

 

בסינמטק
מועמד לפרס האוסקר

לאן את הולכת, אאידה?

בימוי: יסמילה זבניץ'
| 103 דקות

סרטה החדש ועטור השבחים של יסמילה זבניץ' ("גרבאוויצה") לוקח אותנו אל בוסניה ב-11 ביולי 1995, שיאה של המלחמה. אאידה עובדת כמתורגמנית עבור האו"ם בעיירה הקטנה סרברניצה. כשהצבא הסרבי כובש את המקום היא מנסה לעשות הכל כדי להציל את בעלה וילדיה. 

 

מותם של שני אהובים

בימוי: רוברט מצ'ויאן
| 84 דקות

דייוויד, אב לארבעה ילדים, עושה כל שביכולתו כדי לשמור על אחדות המשפחה לאחר שהוא ואשתו מחליטים להיפרד. אף ששני בני הזוג הסכימו שמעתה והלאה כל אחד מהם רשאי לפנות לדרכים רומנטיות אחרות, דייוויד מתקשה להתמודד עם מערכת היחסים החדשה של אשתו.

 

משרתים

בימוי: איוואן אוסטרוחובסקי
| 80 דקות

בסלובקיה של 1980, שני תלמידים בסמינר קתולי נאלצים לבחור האם לשתף פעולה עם השלטון הטוטליטרי – או להפוך למושאיו של מעקב דרקוני מצד אנשי המשטרה החשאית. פילם נואר פיוטי המתאר במיומנות את התנגשות חזיתית בין שתי מערכות אמונה.

 

 

מתנקשות

בימוי: ריאן וייט
| 104 דקות

הרצח המסתורי של קים ג'ונג־נאם, אחיו של מנהיג קוריאה־הצפונית, ניצב במרכזו של סרט תיעודי סוחף. החשודות ברצח הן שתי נשים צעירות, אבל האם באמת מדובר במתנקשות מחוכמות – או שמא בנשים תמימות שנפלו קורבן למשחקי שלטון מעוותים מבית היוצר של הדיקטטורה האכזרית והמסוגרת?

 

פברואר

בימוי: קאמן קאלב
| 125 דקות

"פברואר" עוקב אחר שלוש תקופות בחייו של פטר: הראשונה בהיותו רועה צאן בן שמונה, השנייה עם הגיעו לגיל 18 וגיוסו לצבא, והשלישית בהיותו בא בימים, בן 82. סרטו החדש של קאמן קאלב ("משחקים מהמזרח") הוא פנינה קולנועית הניחנת בעושר ויזואלי אדיר.

 

הציפור הצבועה

בימוי: ואצלב מרהול
| 169 דקות

אפוס מרהיב ושאפתני, עיבוד קולנועי של "הציפור הצבועה", ספרו של יז'י קושינסקי. במרכזו ניצב "הילד", שאת שמו איננו יודעים ואת מילותיו איננו שומעים, המנסה לשרוד את המציאות הבלתי אפשרית של מזרח אירופה בעת מלחמת העולם השנייה.

 

קורפוס כריסטי

בימוי: יאן קומאסה
| 116 דקות

סרטו של יאן קומאסה גרף עשרות פרסים והיה מועמד לאוסקר מטעם פולין, שם עורר תהודה רבה. במרכז הסרט ניצב עבריין צעיר שעם שחרורו מהכלא מתחזה לכומר בעיירה קטנה – ועם הזמן מגלה כי לתושביה יש סודות גדולים משלו.