סגור
לתכנית החודשית

אלף-בית של אהבה

בימוי: ניקולט קרביץ
| 104 דקות

ימי הזוהר של אנה, שחקנית כבת 60, חלפו מזמן. כמה ימים לאחר שתיקה נחטף מידיה באמצע הרחוב, היא מתחילה להעביר שיעורים בדיקציה לצעיר בן 17, שמתברר כגנב האלמוני. למרות פער הגילים, בין השניים מתפתח רומן לא שגרתי. הבמאית הגרמנייה ניקולט קרביץ מתארת את מערכת היחסים הזו בשפה קולנועית ייחודית המשלבת שפע של הומור, תבונה ורגישות.

בוקר יפה אחד

בימוי: מיה הנסן-לאב
| 112 דקות

סרטה החדש של מיה הנסן-לאב, שזכה בפרס מיוחד בפסטיבל קאן האחרון. זה סרט על לידה ועל מוות. אביה של הגיבורה קמל מול עיניה, ובו בזמן נולד רומן בינה לחבר מן העבר, גבר נשוי שנעשה למאהבה ולאחר מכן ליותר מכך. ליה סיידו, אחת השחקניות הפעילות בקולנוע העולמי, מצוינת בתפקיד הראשי.

ברוקר

בימוי: הירוקאזו קורה־אדה
| 129 דקות

מפגש פסגה בין הבמאי הירוקאזו קורו־אדה, שזכה בדקל הזהב על "המשפחה שלי", לשחקן סונג קאנג־הו, שכיכב ב"פרזיטים" זוכה דקל הזהב וזכה בפרס השחקן בפסטיבל קאן האחרון על תפקידו ב"ברוקר". במרכז הסרט שני גברים המוכרים בשוק השחור תינוקות שנמסרו לאימוץ. אחת האמהות שמסרה את ילדה מאתרת אותם ומצטרפת למסעם.

החלטה לעזוב

בימוי: פארק צ'אן־ווק
| 138 דקות

סרטו החדש של פארק צ'אן-ווק ("שבעה צעדים"), שגרף את פרס הבימוי בפסטיבל קאן האחרון. במרכז העלילה ניצב איש המשטרה האי-ג'ון. לאחר שאדם נופל אל מותו מפסגת הר, מגיע הבלש לבקר את אלמנתו ופוגש אשה נאה שאינה נראית כמי שהאובדן זעזע את עולמה. במהרה היא הופכת לחשודה, אך האי-ג'ון מתחיל לפתח בה עניין החורג מעבר לחקירה. 

חולה מעצמי

בימוי: כריסטופר בורגלי
| 97 דקות

סינייה ותומס מנהלים מערכת יחסים רומנטית אך לא בריאה במיוחד. התחרות הסמויה בין השניים מקבלת תפנית אכזרית כאשר הקריירה של תומס מזנקת והוא הופך להיות אמן בעל שם. בניסיון נואש להסיט את אור הזרקורים, מחליטה סינייה לעשות מעשה בלתי נתפס, כזה שהולך לשנות את חייה

ימים לוהטים

בימוי: אמין אלפר
| 130 דקות

אמרה, תובע צעיר מטעם משרד המשפטים הטורקי, נשלח לעיירה קטנה הסובלת מבצורת קשה ומשחיתות פוליטית עמוקה. בתחילה הוא מתקבל בחמימות, אולם אופיו האידיאליסטי מתנגש עם שלל האינטרסים של אנשי המקום, והוא נסחף לסחרור מסוכן שהולך וסוגר עליו. סרטו הרביעי של אמין אלפר, שהוצג השנה בפסטיבל קאן. 

מטרונום

בימוי: אלכסנדרו בלק
| 102 דקות

סרטו של אלכסנדרו בלק זיכה אותו בפרס הבימוי במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן האחרון – ובצדק רב. הסרט מתרחש ברומניה של תחילת שנות ה-70 ועוקב באינטנסיביות וברגישות אחר חבורת תיכוניסטים שמעזה להאזין לתחנת רדיו מחתרתית של גולה רומני וליצור איתה קשר. מעשיהם מעמתים אותם עם המשטרה החשאית ומאיימים לשנות את מסלול חייהם.

עכביש קדוש

בימוי: עלי עבאסי
| 117 דקות

זאר אמיר איברהימי זכתה בפרס השחקנית בפסטיבל קאן על הופעתה המחשמלת במותחן המרתק הזה של עלי עבאסי ("גבול"), המבוסס על סיפור אמיתי. איברהימי מגלמת עיתונאית היוצאת בעקבות רוצח סדרתי המחסל נשים שעובדות בתעשיית המין, וכדי ללכוד אותו ולמצות עימו את הדין היא נאלצת להילחם גם בפטריארכליות ובמיזוגניה של הממסד האיראני.

פסיפיקשן

בימוי: אלבר סרה
| 162 דקות

הבמאי הקטלוני אלבר סרה ("מותו של לואי ה-14") מפתיע עם עלילה עכשווית (יחסית) ולוקח אותנו אל המחוזות האקזוטיים של פולינזיה הצרפתית. שם, בטהיטי, אנו עוקבים אחר מעלליו של נציג הרפובליקה הצרפתית (בנואה מז׳ימל בהופעה נהדרת), תוך שהוא מנסה לנווט בין שלל תככים מקומיים. יצירת מופת שהוקרנה בפסטיבל קאן האחרון. 

קורסאז'

בימוי: מארי קרויצר
| 112 דקות

סרטה של מארי קרויצר על הקיסרית אליזבת, שנודעה בכינוי "סיסי", מורד בקונבנציות של הדרמה התקופתית, וזאת בהתאם לאופי המרדני של גיבורתו, שלא היססה להביע את דעתה בכל נושא ולנהל קשרים עם גברים מחוץ לנישואים. ויקי קרייפס, שיזמה את הפרויקט, זכתה על התצוגה המהפנטת שלה בפרס השחקנית במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן האחרון.