סגור
לתכנית החודשית

תחרות דיאמונד לקולנוע ישראלי תיעודי

אף מילה אמת

בימוי: נועה אהרוני
| 82 דקות

ד"ר דוד רודי היה המייסד של "מכון רודי לפסיכואנליזה", הגדול מסוגו בארץ בשנות ה-70. שיטות הטיפול השנויות במחלוקת שפיתח חוללו שערוריות ואילצו אותו להיאבק על שמו הטוב, על תוארו כפסיכולוג קליני ועל המשך קיומו של המכון. סיפורו, שחושף פרק בהתהוות של ישראל כחברה מודרנית, מעלה שאלות נוקבות ורלבנטיות על כוח, מוסר וגבולות.

חצר משחקים

בימוי: נורית קידר
| 70 דקות

סיפור שטרם סוּפַּר: בשנת 1982 פלשה ישראל ללבנון. ביום הרביעי למלחמה, פלוגה של צנחני מילואים קיבלה משימה לשמור על יותר מאלף שבויי מלחמה לבנונים בחצר של בית ספר בצידון. המשימה הסתבכה. החיילים שהשתתפו במשימת השמירה, הרופאים שהיו עדים לפשעי המלחמה והעצורים שעמדו בעינויים מעולם לא נחשפו. עד עכשיו.

יורש הקעקועים

בימוי: אורית אופיר רונאל
| 68 דקות

לאחר שהפך ליורש הבלעדי של שושלת מקעקעים קופטית בת 500 שנה מהעיר העתיקה בירושלים, ואסים רזוק יוצא להשלים את אוסף הגלופות המשפחתי לפני שיאבד לנצח. במסעו הוא מגלה שבמשפחתו מסתירים לא רק גלופות אלא גם סודות אפלים.

למה אמרתי אני - בחזרה לפרשת חנית קיקוס

בימוי: ג'ולי שלז
| 95 דקות

27 שנים ישב סולימאן אל־עביד בכלא על האונס והרצח של הנערה חנית קיקוס. הוא נשפט על סמך הודאה בלבד, ללא ראיות נוספות שקשרו אותו למעשה. כמה ימים לאחר הודאתו הוא חזר בו, ומאז הוא טוען לחפותו. האם קיבל אל־עביד, הבדואי השחור, הזדמנות שווה בפני החוק – או שמערכות הצדק הכוחניות והגזעניות סימנו אותו כאנס כדי לטייח את הכשלים של עצמן?

מחברות שחורות

בימוי: שלומי אלקבץ
| 208 דקות

כשקורא בקלפים, ברבר מרוקאי, מנבא את מות אחותו, אח יוצא למסע לשכתוב ההווה והעתיד בניסיון להצילה. הזמן האבוד שבו הם חיים/חיו מצולם ביומני וידיאו. דרך הקולנוע הם מהגרים מעיר לעיר, ממזרח למערב, מהעלילתי לדוקומנטרי ומהמוות אל החיים בניסיון לשנות את הנבואה. אבל את הנבואה אין לשנות, בקולנוע כמו בחיים. מחברות שחורות – ויויאן, 108 דקות; מחברות שחורות – רונית, 100 דקות

הפרק האחרון של א.ב. יהושע

בימוי: יאיר קדר
| 58 דקות

לאחר שהתאלמן מאשתו האהובה, הסופר א. ב. יהושע לא מוותר על התשוקה לחיים. בדירתו המשקיפה על גוש דן הוא מארח חברים, מנסה להשפיע על השיח בתל־אביב וברמאללה, חוזר לכתוב ופותח את דלתו ואת לבו בפני המצלמה. דיוקן משעשע, אינטימי ורב קסם של אחד מגדולי הסופרים הישראלים החיים כיום.

שפאר בדרך להוליווד

בימוי: ונסה לאפא
| 97 דקות

כיצד אדם ששלט על 12 מיליון עובדי כפייה הופך ל"נאצי הטוב"? מבט על נסיונו המצמרר של אלברט שפאר, שר החימוש של הרייך השלישי, לשכתב את ההיסטוריה ולטייח את עברו. הסרט, המבוסס על 40 שעות שיחה נדירות שהוקלטו ב-1971, הוא סיפור אזהרה על הקלות שבה ניתן לתמרן את המדיה ולהשתמש בקולנוע כדי לעצב את הזיכרון הקולקטיבי.