סגור
לתכנית החודשית

תחרות חג׳ג׳ לקולנוע ישראלי עלילתי

אזרח מודאג

בימוי: עידן חגואל
| 82 דקות

בן עובר עם בן-זוגו לשכונת נווה-שאנן שבדרום תל-אביב. הוא מחליט לשפר את פניה של השכונה ונוטע עץ ברחוב שבו הוא גר. מאמציו מסבכים את שכנו הפליט במעצר משטרתי אלים. התקרית סודקת את הדימוי העצמי של בן, והוא צולל למערבולת של אשמה המאיימת לערער את יחסיו עם בן-זוגו ואת שאיפתם להפוך להורים.

אמריקה

בימוי: אופיר ראול גרייצר
| 127 דקות

מורה לשחייה שגר בארה"ב חוזר לישראל אחרי עשר שנות היעדרות. מפגש עם חבר ילדות וארוסתו הטרייה מוביל לסדרה של אירועים שמשנים את החיים של כולם. סיפור שמתרחש בין חנות פרחים לבין מנזר עתיק, בין בריכת שחייה לחופי הים התיכון, בין החיים למוות – ואיפשהו באמצע.

הדרך לאילת

בימוי: יונה רוזנקיאר
| 105 דקות

בן, מובטל ודכאוני, מגיע עם אשתו ובנו לביקור בקיבוץ ילדותו שבצפון. הוא מתכנן לבקש מאביו החולה והשיכור, אלברט, שעימו יש לו קשר קלוש, לעזור לו לתבוע את הדירה המשפחתית האבודה בפולין. אבל לאלברט יש תוכניות אחרות. הוא בדיוק התערב – כשהוא שיכור כלוט, לעיני חצי קיבוץ – שהוא יכול לנהוג על טרקטור כל הדרך לאילת.

יוני אפס

בימוי: ג'ייק פאלטרו
| 102 דקות

מבוסס על אירועים אמיתיים. "יוני אפס" מציג את הימים שלקראת הוצאתו להורג של אייכמן בישראל דרך עיניהם של שלושה גיבורים בעל-כורחם: קצין שב"ס המתבקש לשמור על חייו של הנידון למוות, ניצול שואה החוזר לראשונה לפולין, וילד שנדרש לעזור לבנות את התנור לשריפת גופתו של אייכמן.

כל מה שאני יכולה

בימוי: שירי נבו פרידנטל
| 87 דקות

עולמה המסודר והמהודק של הפרקליטה הצעירה רעות נפרם בעקבות מערכת היחסים המתפתחת שלה עם מתלוננת בתיק עבירות מין וזוגתה הסוערת. במקביל, קשר מזדמן עם סניגור גרוש, גורר אותה למעורבות רגשית לא צפויה, שחושפת רבדים מוכמנים, מעוררת זכרונות ומובילה למשברים במשפחתה החמה והאוהבת.

עקרה

בימוי: מרדכי ורדי
| 108 דקות

זוג חסידי ברסלב חשוך ילדים, גרים עם הורי הבעל בצפת. הבעל טס לאומן בראש השנה כדי להתפלל להריון. האב מזמין לחג אורח עם סגולות לריפוי עקרות. בעקבות הטיפול הטראומטי של האורח, בני המשפחה נקלעים למערבולת רגשית, ושאלות של אמונה, זוגיות ואהבה, על הגבול הדק שבין טוב לרע.  

קריוקי

בימוי: משה רוזנטל
| 103 דקות

עולמם של מאיר וטובה, זוג בשנות ה-60 לחייהם, מתערער עם הגעתו של איציק מרציאנו, רווק נהנתן וחובב קריוקי, אל בניין המגורים המנומנם שבו הם חיים.