סגור
לתכנית החודשית
פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להכריז על הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל

פסטיבל הקולנוע ה-38 ירושלים שמח להציג תכנית איכותית של סרטים ישראלים שבמרכזה תחרויות נושאות פרסים לקולנוע עלילתי, תיעודי, קצר וניסיוני.

התכנית כוללת: 13 סרטים עלילתיים ותיעודיים בתחרות המרכזית, שלושה סרטים תיעודיים בהקרנה מיוחדת, 21 סרטים בתחרות לקולנוע ישראלי קצר, שבעה סרטים בתחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני והקרנה חגיגית לעותק חדש משוחזר של "עיניים גדולות" (1974).

הסכום הכולל של הפרסים שיחולקו בתחרויות הישראליות והבינלאומיות השנה יעמוד על כמיליון ש״ח

 

ד״ר נועה רגב, מנהלת הפסטיבל, ואלעד סמורזיק, המנהל האמנותי:

"אנחנו שמחים לחשוף תוכנית ישראלית עשירה ומרתקת המשקפת עשייה אמיצה וחסרת פשרות. המציאות הישראלית המורכבת חודרת אל הקולנוע העכשווי בשלל צורות וביטויים: פערי המעמדות המחריפים, הדור הצעיר הבוחן גבולות ומחפש אחר גאולה, עיסוק מתמשך בסוגיות של זהות לאומית, אתנית ומגדרית, סרטים העוקבים אחר גיבורי תרבות, יצירות החושפות פרשיות מטרידות מהעבר וקולנוענים העוקבים אחר דמויות משלל הקבוצות והקהילות המרכיבות את החברה הישראלית. הסרטים שנבחרו לפסטיבל מבין מאות ההגשות משקפים את ההישגים הקולנועיים החדשים של הקולנוע הישראלי אשר מצטיין במקוריות, בחדשנות ובנועזות שלו".

 

תחרות חג׳ג׳ לקולנוע ישראלי עלילתי

איך נתת לזה לקרות

בימוי: יאיר אשר, איתמר לפיד

הפקה: רונן בן טל | תסריט: יאיר אשר, איתמר לפיד | משחק: יקיר פורטל, יובל אורון, רוי מילר, מורן רוזנבלט, ענת עצמון, אלון אולארצ'יק, הגר טישמן | בכורה עולמית

ישי, פסנתרן ישראלי שחי בפריז, חוזר ארצה לביקור לאחר פרידה כואבת. עומר, אחיו הצעיר שחי מרגע לרגע, מקיים קשר רעוע עם המשפחה. במהלך הביקור, ישי מבלה את רוב זמנו עם עומר ונחשף לחייו ולחבריו. בתוך בליל של מסיבות, סמים ומפגשים ביזאריים מהעבר, השניים מנסים להצית מחדש את הקשר הישן ולהתגבר על מתחי העבר.

 

הסירו דאגה מלִבכם

בימוי: תום שובל

הפקה: גל גרינשפן, רועי קורלנד, מאיה פישר, סול בונדי, משה אדרי, לאון אדרי, אלחנדרו גונסלס־איניאריטו, פרד בורלה, נטליה מוקריסקאיה, מילה רוזנובה | תסריט: תום שובל, דן שובל | משחק: ברניס ביג'ו, יובל מנדלוביץ', אנה סטפן, דניאל ברוסובני, הילה כהן, זאב טנא | בכורה עולמית

מותו של הטייקון נח ארבל הופך את אלמנתו אלמה לאחת הנשים העשירות בישראל. מפגש עם חסרת בית ובתה התינוקת מעורר בה יצר שהיה חבוי בתוכה, והיא מזמינה אותן לגור בווילה שלה בקיסריה.

השמועה מתפשטת, וחסרי בית מכל הארץ עולים לרגל אל הווילה. שיטות הפילנתרופיה הלא קונבנציונליות שלה מובילות אותה למסע פרוע ופוקח עיניים של גילוי עצמי.

 

השחיין

בימוי: אדם קלדרון

הפקה: נעמה פיריץ | תסריט: אדם קלדרון | משחק: עומר פרלמן שטריקס, אסף יונש, נדיה קוצ'ר, יגאל רזניק, אביב טומי כרמי, אופק ניקי כהן, גל בן־עמרה, רועי רשף | בכורה עולמית

ארז, כוכב עולה בשמי השחייה הישראלית, מגיע למחנה אימונים כדי להתחרות על כרטיס כניסה לאולימפיאדה. שם הוא פוגש את נבו יפה התואר, שמעורר בו תשוקות בלתי מודעות ופחד מפני מימושן. דימה, המאמן, לא מאמין ביחסים חבריים בין מתחרים ומזהיר את ארז ממגע עם נבו. אולם ארז לא מקשיב לאזהרות; משיכתו לנבו חזקה ממנו.

 

יותר ממה שמגיע לי

בימוי: פיני טבגר

הפקה: אסתי יעקב־מקלברג, חיים מקלברג, מיכאל אקלט | תסריט: פיני טבגר | משחק: מיכה פרודובסקי, אנה דוברוביצקי, יעקב זדה־דניאל | בכורה עולמית

תמרה, עולה מאוקראינה ואם יחידנית לפנחס, לא מרשה לו להצטרף אל בני כיתתו המתחילים ללמוד לקראת העלייה לתורה. שמעון, השכן החב"דניק, מסכים ללמד אותו, ובין השניים נרקם קשר אמיץ. כשתמרה מחייבת אותם ללמוד תחת השגחתה, גם היא נשבית בקסמו. אולם האידיליה מופרת על ידי הרב של שמעון, שלוחץ עליו לשאת לאשה מישהי מתוך הקהילה.

 

מישהו יאהב מישהו

בימוי: הדס בן־ארויה

הפקה: מעין עדן, הדס בן־ארויה | תסריט: הדס בן־ארויה | משחק: אלישבע וייל, לייב לב לוין, יואב הייט | פסטיבלים: ברלין | בכורה ישראלית
דני מחפשת את מקס במסיבה כדי לספר לו שהיא בהריון ממנו, אבל מקס בדיוק התחיל זוגיות חדשה עם אבישג ומנסה להגשים לה פנטזיה מינית פרועה. האמת היא, שאבישג כבר חושבת על מישהו אחר. שלושה פרקים שמרכיבים יחד מראה פנורמית של דור ששואל: כמה ליברליים אנחנו באמת?

 

סינמה סבאיא

בימוי: אורית פוקס רותם
הפקה: גל גרינשפן, רועי קורלנד, מאיה פישר | תסריט: אורית פוקס רותם | משחק: דאנה איבגי, ליאורה לוי, אסיל פרחאת, אורית סמואל, מרלן בג'אלי, יוליה טגיל, רותי לנדאו, אמל מורקוס, ג'ואנה סעיד | בכורה עולמית
שמונה עובדות עירייה יהודיות וערביות, נפגשות אחת לשבוע בקורס גמול השתלמות ללימוד צילום וידאו. רונה, במאית צעירה, מלמדת אותן איך לתעד את חייהן דרך עדשת המצלמה.

 

תחרות דיאמונד לקולנוע ישראלי תיעודי

אף מלה אמת

בימוי: נועה אהרוני

הפקה: דיויד נוי, יורם עברי | בכורה עולמית

ד"ר דוד רודי היה המייסד של "מכון רודי לפסיכואנליזה", הגדול מסוגו בארץ בשנות ה-70. שיטות הטיפול השנויות במחלוקת שפיתח חוללו שערוריות ואילצו אותו להיאבק על שמו הטוב, על תוארו כפסיכולוג קליני ועל המשך קיומו של המכון. סיפורו, שחושף פרק בהתהוות של ישראל כחברה מודרנית, מעלה שאלות נוקבות ורלבנטיות על כוח, מוסר וגבולות.

 

הפרק האחרון של א.ב. יהושע

בימוי: יאיר קדר

הפקה: יאיר קדר, קרין אטדגי | בכורה עולמית

לאחר שהתאלמן מאשתו האהובה, הסופר א. ב. יהושע לא מוותר על התשוקה לחיים. בדירתו המשקיפה על גוש דן הוא מארח חברים, מנסה להשפיע על השיח בתל־אביב וברמאללה, חוזר לכתוב ופותח את דלתו ואת לבו בפני המצלמה. דיוקן משעשע, אינטימי ורב קסם של אחד מגדולי הסופרים הישראלים החיים כיום.

 

חצר משחקים

בימוי והפקה: נורית קידר | בכורה עולמית

סיפור שטרם סוּפַּר: בשנת 1982 פלשה ישראל ללבנון. ביום הרביעי למלחמה, פלוגה של צנחני מילואים קיבלה משימה לשמור על יותר מאלף שבויי מלחמה לבנונים בחצר של בית ספר בצידון. המשימה הסתבכה. החיילים שהשתתפו במשימת השמירה, הרופאים שהיו עדים לפשעי המלחמה והעצורים שעמדו בעינויים מעולם לא נחשפו. עד עכשיו.

 

יורש הקעקועים

בימוי: אורית אופיר רונאל

הפקה: איילת קייט, אמיר הראל | בכורה עולמית

לאחר שהפך ליורש הבלעדי של שושלת מקעקעים קופטית בת 500 שנה מהעיר העתיקה בירושלים, ואסים רזוק יוצא להשלים את אוסף הגלופות המשפחתי לפני שיאבד לנצח. במסעו הוא מגלה שבמשפחתו מסתירים לא רק גלופות אלא גם סודות אפלים.

 

למה אמרתי אני - בחזרה לפרשת חנית קיקוס

בימוי: ג׳ולי שלז

הפקה: הילה מדליה | בכורה עולמית

27 שנים ישב סולימאן אל־עביד בכלא על האונס והרצח של הנערה חנית קיקוס. הוא נשפט על סמך הודאה בלבד, ללא ראיות נוספות שקשרו אותו למעשה. כמה ימים לאחר הודאתו הוא חזר בו, ומאז הוא טוען לחפותו. האם קיבל אל־עביד, הבדואי השחור, הזדמנות שווה בפני החוק – או שמערכות הצדק הכוחניות והגזעניות סימנו אותו כאנס כדי לטייח את הכשלים של עצמן?

 

מחברות שחורות

בימוי: שלומי אלקבץ

הפקה: שלומי אלקבץ, גלית כחלון | פסטיבלים: קאן | בכורה ישראלית

סרטו החדש של שלומי אלקבץ מורכב מיומני וידאו אשר צולמו לאורך שלושה עשורים במרוקו, בקריות, בתל אביב ובפריז ומחומרי גלם מתוך הטרילוגיה ("ולקחת לך אישה", "שבעה" ו"גט")  שכתב וביים עם אחותו רונית אלקבץ. סרט על אישה מול הזמן המגולל סיפור של אהבה ופרידה.

 

שפאר בדרך להוליווד

בימוי: ונסה לאפא

הפקה: ונסה לאפא, תומר אליאב | פסטיבלים: ברלין | בכורה ישראלית

כיצד אדם ששלט על 12 מיליון עובדי כפייה הופך ל"נאצי הטוב"? מבט על ניסיונו המצמרר של אלברט שפאר, שר החימוש של הרייך השלישי, לשכתב את ההיסטוריה ולטייח את עברו בשנת 1971. מבוסס על 40 שעות שיחה נדירות, הסרט הוא סיפור אזהרה על איך ניתן לתמרן בקלות את המדיה ולהשתמש בקולנוע על מנת לעצב את הזיכרון הקולקטיבי.

 

הקרנות מיוחדות

אשת חיל

בימוי: אנה סומרשף

הפקה: אנה סומרשף, טל ברדה | בכורה עולמית

אשה חרדית עושה הכל בבית: מטפלת בילדים, דואגת למשק הבית ומפרנסת את המשפחה. אבל אסור לה להיבחר לכנסת. אסתי שושן מחליטה לשנות איסור היסטורי בחברה החרדית ויוצאת למסע אמיץ עם חברותיה. היא נחושה לשחרר 600 אלף נשים. אך מה המחיר האישי שהיא תשלם?

 

הבית של אריק

בימוי: אנה אוליקר

הפקה: ברק היימן | בכורה עולמית

15 צעירים אמריקאים מכורים לסמים, שהוריהם החרדים ומוסדות הגמילה ויתרו עליהם, מתגוררים בבית שקט בירושלים וחולקים יחד חרדות, כאב, חלומות ותקווה גדולה שאיש אוהב אחד, מכור-לשעבר, יציל אותם ממוות ויוציא אותם מנתיב ההתמכרות.

 

המספר העגול

בימוי והפקה: דוד פישר | בכורה עולמית

הסרט בוחן איך התקבע המספר שישה מיליון כסמל השואה בארץ ובעולם. הניסיון לפענח את המספר המיתולוגי מוליך את הסיפור הרבה מעבר לסטטיסטיקות, אל שאלות של היסטוריה, פוליטיקה וזהות שמפרות את השלווה ומהדהדות גם היום: מה מקור המספר? ממתי מתחילה ספירת הקורבנות ומתי היא מסתיימת - מי הוא הקורבן הראשון ומי הוא האחרון?

 

התחרות לקולנוע ישראלי קצר

בתחרות הסרט הקצר ישתתפו 21 סרטים קצרים  עלילתיים, תיעודיים וסרטי אנימציה. הזוכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר זכאי להגיש את הסרט להתמודדות על פרס האוסקר.

אלמה

בימוי: שרון לשם | משחק: אלה ארמוני | 17 דקות | המכללה האקדמית ספיר | אלמה לכודה במעגל הזנות האינטרנטי כנערת מצלמה. לילה אחד היא נענית בחיוב להצעת עבודה אשר מובילה אותה להיות קורבן של אינטראקציה אלימה של ״ציד זונות״ ביער פראי. בשביל להילחם על חייה, עכשיו היא זאת שצריכה לקרבן.

דפקתי על דלת ביתי

בימוי: מתיו ח'ורי | 5 דקות | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים | ג׳ורג׳ בן האחת-עשרה מתמודד עם צמיחת שיער גופו וזהותו הגברית בגיל יחסית מוקדם לבני כיתתו. בעקבות הצקות שלהם, הוא מתחיל מסע של התמודדות עם השינויים הללו, שמוביל אותו למקומות שלעולם לא חשב שיגיע אליהם.

האם ראית את האיש הזה?

בימוי: יותם בן-דוד | 15 דקות | פונדסיון מטא, לה בל אפייר | ילד בן שמונה מוצא גופה של גבר על ראש הר. בעודו דופק על דלתות בתים בניסיון לפתור את התעלומה, פורטרט של הכפר נחשף בהדרגה, מקום אשר נקרע בין מסורות העבר ואלימות המציאות העכשווית.

הוא יכול לישון על הספה

בימוי: אחינעם קפון | 21 דקות | עצמאי | גן העדן הביתי והבטוח שיצרה לעצמה מיקה, כותבת צעירה שעובדת על ספר, נפרץ עם הגעתו של אחיה של בן זוגה, שחקן מפורסם שנאלץ לישון על הספה שלהם בעקבות פרידה.

הולי הולוקוסט

בימוי: אוסי ולד ונועה ברמן-הרצברג | 17 דקות | עצמאי | סוד אפל מהעבר נחשף במפתיע באמצע החיים ופוער תהום בין שתי חברות קרובות; ג'ני הגרמניה ונועה הישראלית. האחת מגלה שהיא נכדתו השחורה של ארכי-נאצי נודע וחייה מתהפכים, השנייה עושה מה שאפשר כדי לא להתהפך.

 המזמור החמישים

בימוי: חמד שרוף, פאדי קובטי | 20 דקות | המכללה האקדמית תל חי | פיטר מנהל מערכת יחסים בסתר עם שכנו הנשוי רוג'י. הוא מנסה לשכנע את רוג'י לעזוב את אשתו כדי שיחיו יחד, אולם רוג'י מבקש עוד זמן. לפיטר נמאס לחכות ומתעקש שרוג׳י כבר יקבל החלטה.

המנוח

בימוי: קרן אור זלינגר, אבישי שמחוביץ' | 7 דקות | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים | מחזמר באנימציית בובות המלווה את יומו האחרון של חיים, קשיש השוכב על ערש דווי במיטתו בבית החולים. בני משפחתו של חיים באים כדי להיפרד ממנו, כל אחד בדרכו האבסורדית שלו.

הפרויקט ההיגייני

בימוי: תמר נסים | 14 דקות | עצמאי | כאשר אחיות בטוחות שכללי ההיגיינה הם מעל לכל, הן מפרידות תינוקות מאימהותיהן במחנות העולים כדי שיגדלו בהתאם לכללי ההיגיינה המערביים המחמירים. מבוסס על עדויות מתוך ועדות החקירה לפרשת חטיפת ילדי תימן מזרח ובלקן.

מה שלא נשבר

בימוי: אלינור נחמיה | 25 דקות | עצמאי | אלונה והגר מתגלגלות כילדות ברחובות חיפה ביום חורפי. אלונה נמלטת מחייה והגר בורחת מעתידה.

מולוטוב

בימוי: אריאל סמל | 30 דקות | עצמאי | ישראל 2021. גל של מחאות שוטף את הרחובות. המשטרה נלחמת באזרחים בברוטליות. אריאל סמל, במאי ופעיל פוליטי, מחליט להילחם בחזרה.

מחיקה מלאה

בימוי: סופי ארטוס | 31 דקות | עצמאי | דניאלה ויותם, זוג אוהב, מגיעים נרגשים למחלקת היולדות לקראת לידת בנותיהן התאומות. אולם מהר מאוד דניאלה מתפכחת מפנטזיית הלידה מול המציאות של בית החולים.

מקומות אליהם אני הולכת

בימוי: שחר קצנשטיין | 27 דקות | בית הספר לתקשורת וקולנוע סמינר הקיבוצים | כששמועה מתפשטת כי נמר נראה ברחובות ערד, אביגיל מחליטה לצאת למסע חיפוש אחריו עם קבוצת נערים מהשכונה. מסע בעקבותיו אביגיל תצטרך להתמודד עם מציאות חדשה.

נעמי

בימוי: אלה דויטש | 8 דקות | בית הספר לקולנוע מעלה | נעמי, ילדה כבדת שמיעה, פורצת בלילה יחד עם חברותיה לבריכה העירונית. אירועי הלילה הזה יאלצו אותה להתמודד עם הצורך להרגיש חלק מהחבורה.

סובייקט

בימוי: רנן אדר, נטע זיידל | 9 דקות | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים | בלב הרים מדבריים, אישה עורכת מחקר תיעודי אודות הגבול שבין האנושי לחייתי. סובייקט המחקר הוא יצור מוזר, בחלקו אדם ובחלקו חיה. אט אט, הגבולות בין השניים הולכים ומיטשטשים.

סוף דבר

בימוי: דין גולד | 19 דקות | עצמאי | כעבור 62 שנות נישואים, יוסף וצילי אברהמי מחליטים לשים קץ לחייהם. כאשר התכנית שלהם מתחילה לקרום עור, בנם הצעיר דורון מחליט לתעד זאת עם מצלמת הוידאו שלו.

פלומות

בימוי: תום קוריס וחני דומבה | 15 דקות | עצמאי | פנטזיית פולקלור המתרחשת במהלך העלייה הרוסית לארץ בשנות ה-90. אלינה, נערה מתבגרת ועולה חדשה, שגופה מתחיל לצמח נוצות, צריכה לבחור בין הצורך להשתייך לבין הזהות שלה.

צילום משפחתי

בימוי: בת-סער רביב | 29 דקות | ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב | צילום משפחתי הוא זיכרון נוסטלגי של משפחה. בעזרת כמה קלטות ישנות שקיבלה מאמה, במאית הסרט מנסה לתקשר עם עברה ועם הנוכחות הנעדרת של אביה. זהו סרט מסע של אם ובת, אשר מנסות יחד לבנות מחדש את סיפורן.

רוסו

בימוי: אתי ציקו | 18 דקות | עצמאי | רוסו, מהגרת עבודה מגאורגיה, מתחילה עוד משמרת ניקיון באוניברסיטה. היא שומרת על ראש מורכן, עושה את עבודתה כנדרש ומעבירה את המשמרת בשיחות טלפון עם בנה שנשאר בגאורגיה. בדרך כלל איש אינו מבחין בה. לא היום.

שבת

בימוי: טל קומאי | 10 דקות | בית הספר סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה | איה מפספסת את האוטובוס האחרון ונתקעת בירושלים לסוף השבוע. התוכניות שלה לצפות במאסטר שף ולאכול קורנפלקס משתבשות כשהיא מקבלת שיחת טלפון מפתיעה מאיתמר, סטודנט שלומד איתה.

 שמש זורחת למטה

בימוי: דילן יוסף שטרית | 16 דקות | עצמאי | כרוניקה של עיר. שתי הומלסיות, שתי אושיות מקומיות ואיש אחד אובדני בצהריים בהירים בתל אביב.

שקר לבן

בימוי: איל אלישע | 11 דקות | עצמאי | שלושה חברים בני ארבע-עשרה נתקעים בלי דרך לחזור הביתה לאחר סרט בשישי בערב. רני שנשאר ללא כסף צריך להחליט אם להזמין לכולם מונית או להפגיש בין שני העולמות אותם הוא כל כך מתאמץ להפריד.

 

התחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני

בשיתוף "המרכז לאמנות ומחקר מעמותה"

Enter The View

כרם נאטור 

פארודיה על תוכניות אירוח ליליות. עבודת וידאו החושפת את תפקידה של השפה בגיבוש, יצירה ושינוי זהותנו.

בא הביתה

מיכאל ליאני |

"בא הביתה" מחדד היבטים תרבותיים משמעותיים ועם זאת בלתי מוכרים, בלתי מובחנים, בזהות של ציבור גדול ודומיננטי בישראל. הוא עושה זאת דרך התמקדות ב"קהילת מקום" בעיר הולדתו של מיכאל ליאני, מגדל־העמק, בתיווך הדדי של משפחתו הקרובה.

השהייה

רעות קרן 

וידאו שנוצר כתגובה להתפשטות מגפת הקורונה ולמדיניות הסגרים ברחבי העולם. הוא מתאר כישלון של בריחה מהאחיזה החברתית בתקופה של ריגול ומעקב קפיטליסטי.

התאבכות הורסת

ציון אברהם חזן, קרן בן־אלטבט, אבנר מרים־עמית 

יוצרי הסרט נפגשים כדי לשיר באופן הבא: פתח הפה של האחד מכסה את פתח אפו של האחר, בעודם שואפים, נושפים ושרים בתוך מערכות הנשימה זה של זה. הרטט שנוצר במפגש נובע מהתנגשות והתמזגות גלי הקול בתוך חללי הגוף המשותפים.

לבד אך לא בדד

נטע מוזס 

בחורה צעירה ומחשב משוטטים בעולם הווירטואלי והממשי בחיפוש אחר השאלות הנכונות.

ללא שם

אנדריי לוזוביק 

סרט קצר, עשוי מחומרים שנמצאו באינטרנט, המספר את סיפורו של מהגר מאוקראינה בישראל.

 פאבליק סטוראז'

אליזבת לוין 

הסרט בוחן שלושה דורות של נשים המחפשות את זהותן בתוך ההיסטוריה המשותפת שלהן. פתיחת תיק אימוץ חסוי משנת 1927 זולגת אל טראומות מרכזיות בחייהן של כל אחת מהנשים. הנרטיב נרקם מתוך מסמכים ביורוקרטיים ומכתבים אישיים, על רקע תצלומים משפחתיים שהצטברו במשך 80 שנה, בשילוב ציורים ותצלומים שיצרה האמנית בהשראתם.

 

הקרנה מיוחדת: עותק משוחזר "עיניים גדולות"

במהלך הפסטיבל תיערך הקרנה חגיגית בבכורה ישראלית לעותק משוחזר של "עיניים גדולות" משנת 1974. למאמן הכדורסל בני פורמן (אורי זוהר) יש הכל, אך הוא אינו יודע שובע ונקלע לשלל תסבוכות עם אשתו, עם הנשים האחרות בחייו ועם חברו הטוב (אריק איינשטיין). סרטו המופתי של אורי זוהר המבטא את ניצני הביקורת העצמית של הבמאי על אורחות חייו שיידונו מאוחר יותר לשינוי עמוק. עותק חדש ששוחזר על ידי הארכיון הישראלי לסרטים בסינמטק ירושלים.

 

תחרות היצירה הצעירה ע"ש וים ון-ליר - חוגגת 30

האוסקר של מגמות הקולנוע בארץ - תחרות היצירה הצעירה, שנוסדה בשנת 1991 לזכרו של וים ון-ליר, נערכת בפסטיבל הקולנוע ירושלים זו השנה ה-30 ברציפות. התחרות, המעניקה חשיפה ראשונה לסרטי ביכורים של תלמידי מגמות קולנוע מכל רחבי הארץ, התבססה כאחת המסורות החשובות והיפות של הפסטיבל. מדי שנה נשלחים לתחרות למעלה ממאה סרטים עלילתיים ותיעודיים מעשרות בתי ספר ברחבי הארץ המשקפים את הווי בני הנוער, את רצונותיהם, פחדיהם, אהבותיהם ועולמם הפנימי, הערכי והרוחני. לתחרות הרשמית עולים כ-17 סרטים, אשר מתמודדים על פרסים בשווי של כ-10,000 שקלים.