סגור
לתכנית החודשית
קולנוע ישראלי עלילתי ותיעודי - השופטים
ליאור אשכנזי

ליאור אשכנזי, מאנשי התרבות המוכרים והמוערכים בישראל, הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון, זוכה שלושה פרסי אופיר. הרזומה האמנותי של אשכנזי כולל השתתפות בשורה של סרטים מצליחים ומוערכים: "חתונה מאוחרת", "ללכת על המים", "הערת שוליים", "פוקסטרוט", "נורמן" ו"שלום ולהתראות". בטלוויזיה הופיע אשכנזי בסדרות רבות שהפכו לקלאסיקה, בהן "שבתות וחגים", "פלורנטין", "הפוך" ו"בטיפול". בשנים האחרונות הוביל את הסדרות המדוברות "המנצח", "הצורף", "עקרון ההחלפה" ו"הנערים". בשנה החולפת הופיע בסדרה המדוברת "שעת נעילה", ובקרוב יחזור לקאסט של "ארץ נהדרת", תוכנית הסאטירה של קשת. לאחרונה סיים לביים את סרטו הראשון.

מאיה קניג

תסריטאית, במאית ועורכת, בוגרת בית הספר סם שפיגל ובית הספר לקולנוע בלונדון (LFS). ב-2012 ביימה את סרטה הראשון באורך מלא, "אורחים לרגע", שהוצג בפסטיבל ברלין. בהמשך ביימה עם גור בנטביץ' את הסרט התיעודי "סינדרום בנטביץ'". ב-2018 ביימה את "בצל כפות תמר" כחלק מפרויקט "לאט יותר". קניג ערכה שורה של סרטים וסדרות טלוויזיה, בהם סרטו של בנטביץ' "קצפת ודובדבנים" והסדרה המוערכת "על הספקטרום" של יובל שפרמן, שזיכתה אותה בפרס האקדמיה הישראלית לעריכה. בימים אלה היא עמלה על סרט עלילתי נוסף באורך מלא, "חלב".

ענת אבן

יוצרת דוקומנטרית מוערכת, זוכת פרס משרד החינוך והתרבות לאמנות הקולנוע ופרס לנדאו לאמנויות הבמה. סרטיה של ענת אבן עוסקים בסוגיות של זיכרון, זהות ושייכות, שדרכן היא חוקרת ומתבוננת במציאות ובחברה הישראלית. סרטיה הוצגו בפסטיבלים בינלאומיים והוצגו בגלריות ובמוזיאונים מובילים בארץ ובחו"ל. עורכת את כתב העת "תקריב" יחד עם רן טל. בין סרטיה: "דודא" (1994), "פשרה" (1996), "אסורות" (2001), "שבת בג'נין" (2002), "מקדמות" (2005), "אחרי הסוף" (2009) ו"יזכור למנשייה" (2017).