דה-האן: קול מחוץ לזמן
במאה־שערים הוא נקרא "הקדוש", באמסטרדם הוא אבי הלהט"בים הרדיקליים, ובעיני ראשי הציונות הוא נתפס כאיום קיומי. מאה שנה אחרי שנרצח בירושלים, דמותו החד פעמית של יעקב ישראל דה־האן עדיין מאתגרת את המוסכמות ויוצרת אדוות בהיסטוריה.
במאה־שערים הוא נקרא "הקדוש", באמסטרדם הוא אבי הלהט"בים הרדיקליים, ובעיני ראשי הציונות הוא נתפס כאיום קיומי. מאה שנה אחרי שנרצח בירושלים, דמותו החד פעמית של יעקב ישראל דה־האן עדיין מאתגרת את המוסכמות ויוצרת אדוות בהיסטוריה.
סיפורו של ימין מסיקה, במאי ופעיל חברתי שהוביל מהפכה תרבותית מחתרתית דרך הפקת קליפים וסרטים דלי תקציב בכיכובם של זמרים מזרחיים. חרף הדרה מתמשכת מצד הממסד התרבותי, סרטיו נחלו הצלחה אדירה והגיעו למאות אלפי בתי אב בישראל.
פרחאן אלנבארי, נצר לשושלת בוררים בדואים, משקיע את מרצו בניסיונות לפייס בין חמולות מסוכסכות. במקביל, הוא נאלץ להתמודד עם איום מבחוץ: המדינה מאיימת לעקור את שבטו מהאדמה שהייתה להם לבית במשך יותר מ-70 שנה.
"חיפשתי טאבו", מעיד הבמאי עמוס גוטמן בראיון האחרון שלו, טרם מותו מאיידס. קטעי ארכיון נדירים חושפים את סיפורו של הקולנוען הראשון שיצר סרטים קוויריים בישראל ומאפשרים להעריך מחדש את החלטותיו הנועזות – על סט הצילומים ומחוצה לו.
בעקבות ראיון שערכה עם סבה ונגנז בהוראת הצנזורה הצבאית, הבמאית דנאל אל־פלג יוצאת לחקור את מנגנון השליטה המושתק של הממשל הצבאי על אזרחי ישראל הערבים – ואת התפקיד שמילא בו. בדרך נחשף סוד משפחתי שמעורר שאלות על שליטה ואהבה.
עדה כרמי־מלמד, 87, מבכירות האדריכליות בישראל ובת למשפחת אצולה אדריכלית, מגיעה לפרק האחרון בקריירה מפוארת וארוכת שנים. בתה, יעל מלמד, מציגה מבט אישי, ציבורי ופוליטי על אמה ועל עבודתה, השזורה בסיפורה של המדינה.
בעודי נקראת להציל את אחי הבכור, אני מבינה שלא אוכל להתעלם יותר מהבעיות שמלוות אותו, ושמאיימות להשתלט על חיי. חומת השתיקה נמסה ואני מגלה כי יחסי הסבוכים עם משפחתי, ובעיקר עם אמי, עוצבו סביב ביטוי שלא נאמר בביתנו - אוטיזם.
השוטרת אז־אולי, ליצנית שוטרת חמושה באף אדום ומדבקות של לבבות, מתייצבת למשמרות במרחבי חיכוך של העיר שהיא בעצמה לב – ירושלים.