סגור
לתכנית החודשית
שי דורון
נשיא הקרן לירושלים

Description

צופים יקרים,

השנה החולפת היתה שנה מאתגרת מאוד עבור גופי תרבות בעולם כולו. ובכל זאת, גם בתנאים של חוסר ודאות, החליטה הנהלת הסינמטק לקיים את פסטיבל הקולנוע ירושלים תוך שמירה על אמות מידה של מצוינות, איכות, יצירתיות וחדשנות – ערכים שסינמטק ירושלים תמיד מציב לעצמו והולך לאורם.

הקרן לירושלים, שהקימה את מוסדות התרבות המובילים בעיר, ובכלל זה גם את הסינמטק, החליטה דווקא בשעה מורכבת זו להגביר את הסיוע לכל האמנים, היוצרים וגופי התרבות. זאת, כדי שיוכלו להמשיך להיות עבור ירושלים מה שהם מהווים תמיד: נשמת אפה של העיר, היסודות אשר בלעדיהם ירושלים לא תהיה העיר שאנו מכירים.

הסרט הפותח של הפסטיבל, "איפה אנה פרנק" בבימויו של ארי פולמן, נוצר במעבדות היצירתיות של ירושלים על ידי אמנים רבים, ששוב הצליחו למצב את העיר כבירת היצירה של ישראל. ועל כך גאוותנו.

גם השנה נעניק את פרס הקרן לירושלים לסרט הבינלאומי הטוב ביותר בתחרות ע"ש נחמה ריבלין, בתרומת רון לאודר, וכן את פרס חג'ג' לסרט העלילתי הטוב ביותר באמצעות הקרן לירושלים, ואת הפרס בתחרות ה-Pitch Point. פרסים אלה מצטרפים לתמיכתנו השנתית בפסטיבל בזכות ידידיה של הקרן מרחבי העולם, הרואים חשיבות בשמירה על ירושלים יוצרת, תוססת ופלורליסטית.

אני מודה לכל באי הפסטיבל, שממשיכים להצביע ברגליים ולהגיע לפסטיבל הסרטים המוביל בארץ כבר 38 שנה, ומודה להנהלת הסינמטק בראשות ד"ר נועה רגב ויו"ר הוועד המנהל דניאל מימראן על העבודה הבלתי מתפשרת לאורך כל השנה.

 

שי דורון