סגור
לתכנית החודשית

אמנות בצומת

מסגרת לקולנוע נסיוני בשיתוף המרכז לאמנות ומדיה "מעמותה"

עם החלשות המגפה, ולאחר ששהינו ימים ארוכים כל־כך בזמן מושהה, אנו שבים יחד איתכן ואיתכם לאולם הקולנוע החשוך והאינטימי שבו אפשר לשקוע למעמקים. כדי לחגוג את חזרתנו, הרכבנו תוכנית מרתקת במיוחד, ואנו מקווים שהיא תהיה מסקרנת ומעוררת מחשבה.

חלק חשוב ומשמעותי בפסטיבל הוא התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני, המאפשרת לנו לקדם אנשי קולנוע מקומיים, לתמוך בהם ולסייע להם להמשיך לעסוק בעבודתם. הסרטים שבחרנו מציגים מגוון פרקטיקות מרתקות המגיבות לזמנים יוצאי הדופן שאנו חיים בהם. במהלך התחרות יוענקו שני פרסים: פרס ליה ון־ליר ע"ש רבקה סקר, ופרס קרן משפחת אוסטרובסקי.

התוכנית "מרקמים אחרים, תענוגות אחרים" מורכבת משני חלקים, הכוללים תמונות נעות נסיוניות וחקרניות שיצרו נשים. התוכנית מתפרשת על פני תקופה שראשיתה במאה שעברה וסופה בהווה, והיא הרפתקה רב-מוקדית של תנועה ברחבי הגיאוגרפיה העולמית. היצירות הללו, כולן עבודת יד, חושפות פואטיקה נסתרת המציעה לנו לתפוס דברים מזווית שונה, שיכולה להוביל לתענוגות אחרים. לאחר ההקרנה תיערך שיחה בהשתתפות שרון בלבן, ויויאן אוסטרובסקי והקהל.

לסיום, יוקרן סרטו של ארנו דה־פאלייר "יומן אמריקאי", שמשתמש בארכיון (ארכיון פרלינגר, שזמין באינטרנט ללא תשלום) כבשטח סינמטוגרפי ומרכיב "יומן עבודה" מרשים החולף דרך המאה ה-20 באמצעות מחשבות, רובן של סופרים והוגי דעות אמריקאים. המחשבות מוצגות ככתוביות ביניים, ומשקפות בעיקר נקודת מבט גברית. צילומי הצבע הכריזמטיים מכתיבים סיפור משלהם, אבל הזיכרון הוא הדבר שמלכד את הסרט.

אנחנו מזמינות אתכן.ם להיחשף לתוכניות שלנו, ומקווים שהן ישפיעו עליכם.ן, ימריצו אתכן.ם ויציתו את דמיונכם.ן. נתראה בקרוב!

 ויויאן אוסטרובסקי וסלה-מנקה

התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני 2022

76 דקות

בגוף ראשון בימוי: דן רוברט להיאני | 73 בימוי: משי קופלביץ | אדרי במאה־שערים בימוי: מרסל תהילה ביטון | באריק בימוי: דור זליכה לוי | סבתא כרמלה בימוי: יואל פלד | מאחורי השמש, ליד הים בימוי: דניאל שופרא | جثمان كلب (גופת כלב) בימוי: יארא מחאג'נה

מרקמים אחרים, תענוגות אחרים תוכנית 2 | בריחה אל הנוף

מי מתבונן בנוף ובאילו אמצעים? כשאנו בוחנים חלקיקי אור, מתבוננים לעומק בכוכבים, גולשים על אסדות קידוח נפט, כמה רחוק אנו יכולים להגיע? כיצד אנו מוצאים בתוככי המאה הקודמת שבילים אל העתיד? הקרנה ושיחה בין ויוויאן אוסטרובסקי לשרון בלבן 

73

בימוי: משי קופלביץ
| 14 דקות

יוצרת הסרט משחזרת בצבעי מים את זכרונותיו של אביה, ויחד הם חוזרים לשנה שבה החלה מלחמת יום כיפור. הניסיון להתמודד עם זיכרון שאין לו צורה חושף את הפער בין האב הכל־יכול לאב המסתיר עולם שלם של מלחמה, פחד ומוותהתחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני 2022

אדרי במאה־שערים

בימוי: מרסל תהילה ביטון
| 14 דקות

ארבע סצינות של הסרט "ארוחת בוקר בטיפאני" מפורקות ומצולמות מחדש בשכונת מאה־שערים בירושלים. תוך הקפדה על נרטיב ותנועות מצלמה זהים, בוחנת העבודה את תעשיית הקולנוע החרדית הנשית המקומית ועוסקת בשאלות של זוהר וערך, מִגדר, ייחוס ושייכות, איקוניזציה והיררכיה בתוך מערכות פוליטיות, חברתיות ותרבותיות. התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני 2022

באריק

בימוי: דור זליכה לוי
| 10 דקות

סיפורו של באריק סאלה, פליט מדארפור, שברח מביתו כילד לאחר שכפרו נהרס במלחמת האזרחים הרצחנית שהתחוללה שם. באריק מספר את סיפורו בקולו ומשחזר רגעים ממסעו הטראומטי באמצעות אפקטים קוליים, תוך שימוש בהקלטות אולפן של פוֹלי והקלטות שטח במיקרופון בינאוראלי. התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני 2022

בגוף ראשון

בימוי: דן רוברט להיאני
| 11 דקות

אמן הווידיאו דן רוברט להיאני הגיע לקומה ה-12 של בניין כלל כדי לעבור טיפול בקליניקת אוסטאופתיה. במהלך חיפוש אחר קשר, בית וריפוי, הוא נוכח במצבו הרעוע והמתפורר של המבנה, ותהליך האיחוי הפרטי שלו נכרך בזה של הבניין. התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני 2022

יומן אמריקאי

בימוי: ארנו דה-פאלייר
| 112 דקות

עשר שנים לאחר "אבק אמריקאי", הקולנוען הצרפתי ארנו דה-פאלייר מגיע לפסטיבל ברלין עם "יומן אמריקאי". הסרט החדש ממשיך את הקו הסגנוני וההיסטורי של עבודתו הקודמת באמצעות מסה קולנועית השוזרת מגוון רחב של חומרי ארכיון פרטיים ולא מוכרים עם כותרות המפרידות ביניהם, ובתוך כך מכונן עבודה המציעה הרהור מחשבתי לצד פואטיקה יוצאת דופן.