סגור
לתכנית החודשית

12 ימים

בימוי: ריימונד דפרדון
| 87 דקות

הדוקומנטריסט הענק ריימונד דפרדון נכנס למחלקה פסיכיאטרית ועוקב אחר הליך שבמסגרתו פציינטים שאושפזו בכפייה עוברים שימוע בפני שופט שאמור לקבוע אם הם זכאים לשחרור. יצירת תעודה מרגשת שהוקרנה בפסטיבל קאן.

1945

בימוי: פרנץ טורוק
| 91 דקות

יצירה קולנועית רבת עוצמה הלוקחת אותנו אל כפר הונגרי קטן באוגוסט 1945. אווירת החג שפשטה לקראת חתונת בת הפקיד נעכרת שעה ששני יהודים חרדים מופיעים בתחנת הרכבת ובידיהם ארגז מסתורי. בכפר מתפשט החשש: האם הגיעו כדי לדרוש את ירושתם החוקית?

24 פריימים

בימוי: עבאס קיארוסטמי
| 120 דקות

סרטו האחרון של עבאס קיארוסטמי, הקולנוען הענק שהלך לעולמו לפני כשנה. יצירה פיוטית ומרגשת הנפרשת על פני 24 פרקים שכל אחד מהם מורכב מתצלום או ציור שסביבו יצר קיארוסטמי התרחשות כלשהי בשלל אמצעים קולנועיים.

78/52

בימוי: אלכסנדר פיליפ
| 91 דקות

78 זוויות צילום ו-52 קאטים נדרשו לאלפרד היצ'קוק כדי ליצור את סצנת המקלחת ב"פסיכו". כמעט 60 שנה לאחר מכן יוצא הבמאי אלכסנדר פיליפ לבחון את הסצנה שהצליחה להגדיר מחדש את כוחה של החוויה הקולנועית. 

9 ימים – מחלוני בחאלב

בימוי: תומאס ורוגה, פלור ואן-דר-מולן, עיסא תומא
| 13 דקות

באוגוסט 2012 התבונן הצלם הנודע עיסא תומא מחלונו והבחין בצעירים המתבצרים עם נשק וזועקים קריאות נגד בשאר אל-אסד. מראות תשעת הימים העוקבים מבעד לצוהר מספקים הצצה קולנועית חסרת תקדים אל רגעי פריצתה של מלחמת האזרחים בסוריה. (תיעודי)

האקדמיה האירופית 2016: הסרטים הקצרים תוכנית 3

90 מעלות צפון

בימוי: דטסקי גרפאם
| 21 דקות

התושבים באי דמיוני נאלצים להתמודד עם תקלה משונה: הרמזורים מאירים כולם באדום, והאיש הירוק פשוט ממאן להגיע. דרך מעשייה אבסורדית המתובלת היטב בהומור ובפנטסיה דן הסרט בתבונה בסוגיות של ציות לכללים בחברה האזרחית. (עלילתי)

האקדמיה האירופית 2016: הסרטים הקצרים תוכנית 1

A13901

בימוי: טל חיים יופה
| 72 דקות

זוג ניצולי שואה והמטפלת הפיליפינית שלהם חיים בדירת שני חדרים קטנה. הסרט מתאר שיגרה של יום אחד בחייהם, הקימה הלאה בבוקר, רחצה, נעילת נעליים, הכל מתרחש כאילו במימד זמן אחר, איטי יותר, מכונס, מרוכז בפעולות הקטנות.

אבודה בפריז

בימוי: דומיניק אבל, פיונה גורדון
| 83 דקות

פיונה מגיעה לצרפת בעקבות מכתב מטריד ששלחה לה דודתה הפריזאית בת ה-93, ומגלה שהקשישה נעלמה. היא נקלעת למסע חיפושים רווי אסונות ברחבי עיר האורות. קומדיה סלפסטיקית מבריקה ברוחם של באסטר קיטון וז'אק טאטי. 

בסינמטק

אדם של יושרה

בימוי: מוחמד רסולוף
| 117 דקות

דרמה רבת עוצמה שזכתה בפרס הראשון במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן. שגרת חייו של חקלאי בכפר מבודד בצפון איראן מופרת בידי תאגיד מושחת המנהל קשרים הדוקים עם הרשויות ומנסה להשתלט על כל היבט של החיים באזור.

אדמונד

בימוי: נינה גנץ
| 9 דקות

אדמונד יושב על שפת האגם ועומד לשלוח ידו בנפשו. חיוך של דג מתוך המים משגר אותו למסע בזכרונות. בעוד התפאורה משתנה, האווירה הסוריאליסטית הולכת ומתעצמת. יצירת אנימציה עטורת פרסים בטכניקת סטופ-מושן. (אנימציה)

האקדמיה האירופית 2016: הסרטים הקצרים תוכנית 2

אוויר קדוש

בימוי: שאדי סרור
| 81 דקות

לאדם, יש תארים ואמביציה, אבל כערבי נוצרי תלויה מעל ראשו גם תקרת זכוכית עבה. מפגש עם כומר מהוותיקן, רוברטו, המטייל עם קבוצות צליינים בעיר, מוליד במוחו סטארט-אפ גאוני: למכור לתיירים בקבוקי אוויר קדוש.

אויבים מבפנים

בימוי: סלים עזאזי
| 28 דקות

בשנות התשעים, גבר צרפתי ממוצא אלג'ירי נקרא לתחנת משטרה, ומופתע לגלות כי הוא מואשם בהגנה על זהותם של חשודים בטרור. הסיטואציה, המביאה לנקודת קיצון את שליטתו של נציג החוק בגורלו של אדם מן השורה, מציפה כאבים מושתקים מעברה הקולוניאליסטי של צרפת. (עלילתי)

אוסקר 2017: הסרטים הקצרים עלילתי קצר

האופה מברלין

בימוי: אופיר ראול גרייצר
| 105 דקות

קונדיטור גרמני צעיר עוזב את ברלין ומגיע לירושלים כדי להתחקות אחר חייו של המאהב הישראלי שלו. תחת זהות בדויה הוא נכנס לחייה של אלמנת אהובו ומפתח יחסים מורכבים איתה ועם בנה. סיפור על התמודדות עם אובדן, על תשוקה ועל נחמה.

האופרה של פריז

בימוי: ז'אן-סטפן ברון
| 111 דקות

יצירת תעודה מרתקת הלוקחת את הצופים אל מאחורי הקלעים של בית האופרה הפריזאי, אחד ממשכני אמנויות הבמה היוקרתיים והמוערכים ביותר בעולם. צילומי הסרט נפרשים על פני עונת מופעים אחת – הראשונה תחת ניהולו של סטפן ליסנר בסתיו 2015.

האורניתולוג

בימוי: ז'ואאו פדרו רודריגז
| 118 דקות

חוקר עופות שסירתו נסחפת בזרמי הנהר ניצל בידי שתי צלייניות סיניות ונקלע למסע מסתורי בתוככי היער, הכולל שלל מכשולים ומפגשים משונים שדוחקים בו לבצע פעולות קיצוניות. יצירה עטורת שבחים שזכתה בפרס הבימוי בפסטיבל לוקרנו.

אחרי המלחמה

בימוי: אנריטה זמבראנו
| 93 דקות

אקטיביסט איטלקי שהורשע ברצח לפני 20 שנה ומאז שוהה בצרפת מואשם בהזמנת התנקשות בשופט על רקע מחאת השמאל בבולוניה. האישום מטלטל את עולמו, כמו גם את אלו של בתו ושל משפחתו האיטלקית. סרט ביכורים אינטליגנטי ומרגש שהוקרן השנה בפסטיבל קאן.

אחרייך وَراءكِ

בימוי: רנא אבו פריחה
| 70 דקות

אמי חלתה בסרטן השד ומשאלתה האחרונה הייתה להיקבר בתור מוסלמית, בישוב היהודי עומר שבו היא מתגוררת מזה 20 שנה. אני מלווה את אמי במסע האחרון שלה. מסע שמאלץ את כל המשפחה להתמודד עם דילמות חברתיות ודתיות ובעיקר עם אובדן גדול.

האי היפה ביותר

בימוי: אנה אסנסיו
| 80 דקות

מהגרת ספרדייה צעירה מגיעה לניו-יורק כדי לברוח מעברה ומקבלת הצעת עבודה מסתורית ומסוכנת. יצירה קולנועית מורטת עצבים וממגנטת המאירה פינה אפלה במיוחד בקלישאת החלום האמריקאי. זוכה הפרס הגדול בפסטיבל החשוב SXSW.

אין אלוהים

בימוי: ראליצה פטרובה
| 99 דקות

הזוכה הגדול של פסטיבל לוקרנו. בעיירה בולגרית שכוחת אל, אחות המטפלת בקשישים דמנטיים גונבת את תעודות הזהות שלהם ומוכרת אותן בשוק השחור. היחסים הקרירים עם אמה ועם בן זוגה אינם מקור לנחמה, אך מטופל חדש מצליח לגעת לראשונה במצפונה המסואב.

האיש עם לב הברזל

בימוי: סדריק ג'ימנז
| 120 דקות

מותחן המבוסס על ספרו של לורן בינה על נסיון ההתנקשות בחייו של ריינהרד היידריך, הפושע הנאצי שהיה מאדריכלי "הפתרון הסופי". עלילת הסרט משלבת באופן מרתק תמונות מחיי המשפחה של היידריך לצד סצנות המתארות את מעשיו במסגרת תפקידו במשטר הנאצי.

האישה מהרכבת

בימוי: טימו פון גונטן
| 30 דקות

אליזה (ג'יין בירקין), אישה שוודית גלמודה, גרה סמוך למסילת הרכבת ונוהגת לנופף לקו האקספרס בכל בוקר וערב. מכתב בלתי צפוי מאת הכרטיסן, מבשר על ראשיתה של התכתבות פיוטית ועתירת מסתורין בין שני זרים מוחלטים. (עלילתי)

אוסקר 2017: הסרטים הקצרים עלילתי קצר

האלון והכד

בימוי: כיארש אנווארי
| 72 דקות

חייו ונישואיו של איש תיאטרון איראני קורסים לאחר שהוא מתבשר כי הוא עקר. יצירה וירטואוזית המשלבת שלל אמצעי מבע קולנועיים כדי לעסוק בגבריות פגומה ובאופן שבו הניכור מתפשט בזוגיות בעקבות השקר.

בסינמטק

אנה, אהובתי

בימוי: קלין פטר נצר
| 127 דקות

סיפור אהבתם של טומא ואנה נולד בחוג לספרות באוניברסיטה אך נחבט במהרה דרך חרדותיה שלה, התנגדות אביו לקשר וכניעתה ההדרגתית של האינטימיות לניכור. הסרט הוקרן בפסטיבל בברלין וזכה בפרס אלפרד באואר לחדשנות קולנועית.