סגור
לתכנית החודשית

2001: אודיסיאה בחלל

בימוי: סטנלי קובריק
| 164 דקות

יצירת המופת של סטנלי קובריק מ-1968 עוקבת אחר מסעם של שני אסטרונאוטים ומחשב-על לעבר כוכב הלכת צדק בעקבות סימני חיים. עותק משוחזר חדש שהוצג לראשונה בפסטיבל קאן האחרון על ידי הבמאי כריסטופר נולאן לרגל חגיגות היובל ליציאת הסרט.

לאט יותר – Voice Over

בימוי: אברהם הפנר, ניר ברגמן, איתן ענר, תום שובל, סיגלית ליפשיץ, מאיה קניג, אורית פוקס-רותם
| 85 דקות

בוגרים נבחרים של בית הספר סם שפיגל חוזרים לסרטו הקלאסי של אברהם הפנר, שמתאר מריבה ופיוס בין בני זוג מזדקנים בתל-אביב של 1967, ועורכים לו מחווה.

Aga

אגה

בימוי: מילקו לזרוב
| 96 דקות

נאנוק ואשתו חיים במרחבים המושלגים של צפון סיביר. הם מנסים לשמר את דרכי החיים המסורתיות, אך המשימה נעשית מאתגרת מיום ליום. בתם עזבה מזמן בעקבות סכסוך, נאנוק אינו מוכן לשמוע את שמה, אך אשתו – שבריאותה מתרופפת – אחוזת געגועים. יצירה מרגשת ומצולמת לעילא שחובה לראות על המסך הגדול.

האדישות העדינה של העולם

בימוי: אדילקן ירזאנוב
| 100 דקות

כשאביה של סלטנאט הולך לעולמו, אמה מורה לה לעבור לעיר – שם מצפים לה נישואים כפויים עם גבר בעל אמצעים שיפדה את החובות שהותיר האב. היא יוצאת לדרך עם קואנדיק, מחזרה הנאמן, ומגלה שהגברים בעיר לא עומדים במילתם. יצירה קזחית נפלאה שהוקרנה בפסטיבל קאן.

אדמה

בימוי: באבאק ג'לאלי
| 111 דקות

משפחה החיה בשמורה של ילידים אמריקאים מקבלת הודעה בדבר מותו של אחד האחים, שפיקד על יחידה צבאית באפגניסטן. כעת, לצד האבל, יהיה עליהם להתמודד עם כל הביורוקרטיה והחוקים הנוגעים להשבת גופתו הביתה. יצירה עתירת עוצמה מאת הבמאי האיראני באבאק ג'לאלי ("בלוז לגבול").

ava

אווה

בימוי: סאדאף פורוגי
| 103 דקות

אווה, בת למשפחה ממעמד הביניים בטהרן, נתונה תחת פיקוח בלתי פוסק. כאשר היא מעזה לפתח מערכת יחסים אינטימית עם צעיר בן גילה, אמה מפירה את פרטיותה באופן בלתי נסלח ומציתה בלבה להבה ראשונה של מרד.

האונס של ריסי טיילור

בימוי: ננסי בוירסקי
| 91 דקות

ריסי טיילור, חקלאית ואם שחורה בת 24 מאלבמה, נאנסה בידי שישה נערים לבנים בשנת 1944. בימי חוקי "ג'ים קרואו" רק נשים מעטות העזו להתלונן, מחשש לחייהן – אך ריסי טיילור זיהתה את אנסיה באומץ רב. סרט זה מספר את סיפורה.

אופוריה

בימוי: ולריה גולינו
| 115 דקות

איש עסקים מצליח מרומא מארח בביתו את אחיו הפרובינציאלי לאחר שמתגלה גידול בראשו. באמצעות עיצוב דמויות יפה וסיפור משוחרר מצליח "אופוריה" לתאר את מערכת היחסים המתהדקת בין השניים, והתוצאה היא יצירה נוגעת ומפתיעה.

אור

בימוי: ברברה אלברט
| 97 דקות

דרמה תקופתית עטורת פרסים בהשראת סיפורה יוצא הדופן של פסנתרנית הלוקה בעיניה, וינאית בת המאה ה-18. כשהגיבורה מריה נשלחת לטיפול פורץ דרך אצל פיזיקאי מסתורי, היא נוכחת לגלות כי מראה הדברים לא תמיד חושף את טבעם האמיתי.

אורי זהר חוזר

בימוי: דני רוזנברג, יניב סגלוביץ'
| 70 דקות

עשרות שנים לאחר חזרתו בתשובה שב אורי זהר לביים סרט עלילתי. במרכזו עומד סיפורה של רקדנית מצליחה שמגלה את האמונה ונקרעת, כמו זהר בשעתו, בין עולם התורה לעשייה אמנותית. בסוף הצילומים, בדרך הביתה, זהר יספר לראשונה את סיפורו שלו.

אחייני אמט

בימוי: קווין וילסון ג'וניור
| 20 דקות

סרט קצר המקים לתחייה את אחד מאירועי השיא של הגזענות נגד אפרו-אמריקאים: הלינץ' בנער אמט טיל ב-1955, שנרצח על לא עוול בכפו. דודו, מטיף נוצרי ממיסיסיפי, מבקש להגן עליו מהאנשים חמומי המוח הצמאים לדמו.

אוסקר 2018: הסרטים הקצרים - עלילתי קצר

אין בתולות בקריות

בימוי: קרן בן-רפאל
| 90 דקות

שמועה על בתולת ים ששוחה מול החוף מזכה את קריית-ים בתשומת לב בלתי צפויה. מתבגרת מרדנית, אמה המתוסכלת ובת דודתה החולמנית יעשו הכל כדי לנצל את ההזדמנות ולשנות את חייהן.

אל דאגה, הוא לא יגיע רחוק ברגל

בימוי: גאס ואן סנט
| 113 דקות

ערב עגום שולח את ג'ון קאלהן לבית החולים, והוא מוצא עצמו בכיסא גלגלים. כעת ייאלץ המאייר המוכשר למצוא את היופי וההומור גם כשנדמה שהכל תמיד נגדו. סרטו החדש של גאס ואן סנט הוא דרמה קומית המבוססת על מקרה אמיתי, בכיכובם של חואקין פיניקס, ג'ונה היל ורוני מארה.

אל תאהב אותי

בימוי: אלכסנדרוס אבראנאס
| 99 דקות

זוג בורגני אוסף לאחוזתו אם פונדקאית זרוקה, שם תוכל לשאת את ילדם ללא כל מחסור. הימים חולפים בדממה בין כותלי הבית: הבעל עובד, האם קונה בגדים לתינוק ומנסה להתקרב לאם הפונדקאית – עד שמקבל הבעל שיחת טלפון באישון לילה, ומחול אימים פתלתל מתחיל.

אל תיגע בי

בימוי: אדינה פינטילי
| 125 דקות

הזוכה הגדול של פסטיבל ברלין הוא סרט המהלך על הגבול הדק – עד כדי שקיפות – שבין התיעודי לבדיוני. בסרט הביכורים שלה יוצאת הקולנוענית אדינה פינטילי יחד עם גיבוריה למסע חקירה תרפויטי של הגוף והמיניות החותר לשחרור האינטימיות האנושית.

אליפלט

בימוי: שקד גורן
| 52 דקות

עמי נהרג במלחמת ששת הימים. אימו כבר בת תשעים. בשנה האחרונה מצבה הבריאותי הידרדר. כשנכדה, במאי הסרט, פונה למשרד הביטחון בבקשה לסיוע סיעודי עבורה, מתקבלת תשובה שתשנה את המשפחה לעד.

אמין

בימוי: פיליפ פוקון
| 91 דקות

אמין עזב את סנגל כדי לעבוד בצרפת כפועל. מדי חודש הוא שולח הביתה כסף, וכך מסייע לבני משפחתו לשרוד. באחת מעבודותיו הוא מתוודע לגבריאל (עמנואל דבוס), אם גרושה וטובת עיניים, והשניים נקלעים בהדרגה למערכת יחסים חמה ואוהבת.

אפר לבן

בימוי: ז'יה ז'אנג-קה
| 150 דקות

צ'יאו היפהפייה עוזבת עיירה שכוחת אל כדי לנסות את מזלה בעיר הגדולה. היא מתאהבת בבין המאפיונר. מערכת היחסים שלהם יודעת עליות ומורדות, אך היא לא מוותרת. הבמאי הסיני החשוב ז'יה ז'אנג-קה מגולל את סיפור אהבתם לאורך 17 שנים, כשברקע השינויים המואצים שעוברת סין.

אפשר לנשום בשקט

בימוי: איזולד אוגדוטיר
| 102 דקות

דרמה איסלנדית שזכתה בפרס הבימוי בתחרות הבינלאומית של פסטיבל סאנדנס. לארה, אם קשת יום, עובדת כבקרית דרכונים בשדה התעופה. מפגש גורלי עם אדג'ה, פליטה מגינאה-ביסאו, מבשר על תחילתה של מערכת יחסים בלתי שגרתית, נועזת וחוצת תרבויות.

אקס-שאמאן

בימוי: לואיז בולונסי
| 80 דקות

שבט מבודד מיערות האמזונס נחשף לראשונה לקדמה בשנת 1969. על רקע העידן החדש שנפתח עבור בני השבט, שאמאן לשעבר שאולץ להתנצר מתאמץ לרפא את מכאוביהם – אך עליו לעמוד בפני חמתן של רוחות היער, שכועסות על שנטש אותן.

ארץ מתוקה

בימוי: וורוויק תורנטון
| 113 דקות

באוסטרליה של שנות ה-20 יורה פועל כפיים אבוריג'יני בבעל אדמות המאיים על חייו ונמלט אל הערבה. המרדף שיתפתח ילמד אותו ואת רודפיו שיעור בחוק וצדק. וורוויק תורנטון ("שמשון ודלילה") מגיש מערבון מודרני שגרף את הפרס הגדול בפסטיבל טורונטו.