סגור
לתכנית החודשית

1900

בימוי: ברנרדו ברטולוצ'י
| 317 דקות

אפוס איטלקי הנפרש מן היום הראשון של המאה ה-20 ועד תום מלחמת העולם השנייה, העוקב אחר קורותיהם של שני גברים: האחד בנו של בעל חווה גדולה (רוברט דה־נירו), והשני בנו של אחד האריסים שלו (ז'ראר דפרדייה). עותק דיגיטלי משוחזר שהוצג בבכורה בפסטיבל ונציה האחרון.

M

בימוי: יולנד זאוברמן
| 105 דקות

שנים לאחר שעזב את העולם החרדי, מנחם לאנג חוזר לבני־ברק כדי להתמודד עם סוד אפל מהעבר. יחד עם במאית הסרט הוא נקלע למסע מסחרר המפנה זרקור לעבר תופעה מודחקת ומטרידה במיוחד. סרט תיעודי עטור פרסים ושבחים.

Recitative

בימוי: שיר הנדלסמן
| 5 דקות

זמר אופרה ניצב על בימת הרמה המגיעה עד העננים. הוא שר פרק מקנטטה של באך המבטא כמיהה מרטירית לגאולה ולאיחוד עם האל. במופע הפנטזיה המתרחש בשמיים נרקם קונטרפונקט בין הקול האנושי לצלילים המכניים של בימות ההרמה ולתנועתן במרחב. התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני 2019

We, Work

בימוי: עפרי כנעני
| 9 דקות

בעבודה שצולמה כולה במחסן האוסף של המשכן לאמנות בעין־חרוד מתבוננת האמנית במושגים פרודוקטיביות ויצירת ערך והיחסים בין המושגים עבודה והאנחנו – מעבר של סולידריות ועד הקשריו העכשוויים, בעולם של נוודים דיגיטליים וכלכלה גלובלית. התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני 2019

אאידה

בימוי: קלמנטה פרקאסי
| 95 דקות

עיבוד קולנועי מרהיב מ-1953 לאופרה הנודעת של ג'וזפה ורדי. סופיה לורן מככבת בתפקיד הראשי כאאידה, השפחה האתיופית שמאלצת מצביא מצרי להכריע בין אהובתו לבין הנאמנות למולדת. עותק משוחזר חדש שהופק ביוזמת הארכיון של בולוניה.

האבנים

בימוי: גל לשם
| 13 דקות

דרך סדרה של ראיונות וטקסטים אישיים מתגלים השינויים בנוף האורבני של העיר סופיה בעשורים האחרונים. שינויים אלה משמשים נקודת התחלה לחקר של זיכרון פרטי וקולקטיבי בחברה פוסט-סובייטית והיחסים המורכבים שבין זהות לאומית, הנצחה והיחס להיסטוריה. התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני 2019

אגדת הנחש הלבן

בימוי: טאיג'י יאבושיטה
| 78 דקות

סרט האנימציה היפני הארוך הראשון שנוצר כולו בצבע, עיבוד קולנועי לאגדת עם סינית שבמרכזה סיפור אהבה בין גבר צעיר לנחש שעטה על עצמו כסות של נסיכה יפת מראה. דרכם אל האושר רצופה סכנות, אך שלל בעלי חיים חשים לעזרתם. עותק דיגיטלי משוחזר שהוצג בפסטיבל קאן.

אגם האווזים הפראי

בימוי: דיאו ינאן
| 113 דקות

גנגסטר במנוסה מקריב הכל כדי להציל את משפחתו. הוא מסתייע באשה מסתורית בעת שהשוטרים והפושעים דולקים בעקבותיו. סרטו החדש של דיאו ינאן ("פחם שחור, קרח דק") הוא פילם נואר מסוגנן השואב השראה מקלאסיקות הוליוודיות ומשתמש בז'אנר כדי ליצור דיוקן אפל של סין המודרנית.

האדמה מתחת לרגלייך

בימוי: מארי קרויצר
| 108 דקות

יועצת עסקית צעירה ומצליחה מנסה לתמרן בין קריירה תובענית לטיפול באחותה הלוקה בנפשה, ובהדרגה מתחילה לאבד שליטה על חייה. דרמה שהוקרנה בפסטיבל ברלין, המבוימת ביד בטוחה ולוקחת את הצופה עמוק אל תוך מצבה התודעתי של הגיבורה שלו.

אהבה בימים קרים

בימוי: פאבל פאבליקובסקי
| 89 דקות

יצירת המופת של פאבל פאבליקובסקי שגרפה את פרס הבימוי בפסטיבל קאן אשתקד, והשנה היתה מועמדת לשלושה פרסי אוסקר. הסרט עוקב אחר סיפור אהבה פתלתל שמתחיל באירופה של ראשית שנות ה-50, על רקע המלחמה הקרה, ונפרש על פני כמה עשורים ומדינות.

אהבה בלתי אפשרית

בימוי: קתרין קורסיני
| 135 דקות

בצרפת של סוף שנות ה-50, רומן בין אשה צעירה מעיירה פרובינציאלית לגבר פריזאי אמיד נגדע באבו אף על פי שהאשה נכנסת להריון. זוהי נקודת הפתיחה למלודרמה קולנועית חכמה וסוחפת הנפרשת על פני חמישה עשורים, שעלילתה מבוססת על רומן ספרותי מוערך.

בסינמטק

אהבה בלתי צפויה

בימוי: חואן ורה
| 129 דקות

אנה ומרקוס נקלעים למשבר לאחר 25 שנות נישואים ומחליטים להיפרד. חיי הרווקות שנדמים תחילה אינטנסיביים ומרתקים, יהפכו במוקדם או במאוחר חדגוניים מדי בשבילה וסוג של סיוט בשבילו. ריקרדו דארין ומרסדס מוראן מגישים הופעות משחק יוצאות דופן בדרמה קומית מצליחה שפתחה את פסטיבל סן סבסטיאן האחרון. 

אהבה של קיץ

בימוי: פאבל פאבליקובסקי
| 86 דקות

על רקע נופיה הפסטורליים של יורקשייר, משולש אהבה ייצרי מתפתח בין נערה כפרית לצעירה עשירה השקועה בחיי שחיתות ולאחיה הדתי, הנחוש לשים קץ ליחסיהן של השתיים אך נסחף בעצמו לתוך המערבולת המינית. סרטו עטור הפרסים והשבחים של פאבל פאבליקובסקי.

אומת הילד היחיד

בימוי: נאנפו ואנג, ג'יאלינג ז'אנג
| 85 דקות

סרט תעודה מופתי של נאנפו ואנג ("חוליגנית"), היוצאת לבחון את אפקט הדומינו של מדיניות הילד היחיד בסין. הבמאית משלבת את סיפורה האישי עם חומרי ארכיון נדירים וחושפת שרשרת ארוכה של הפרות זכויות אדם: מתינוקות נטושים, דרך הפלות ועיקורים כפויים ועד חטיפות בשירות המדינה.

אוסלו

בימוי: שאדי סרור
| 15 דקות

זיאד, פועל פלסטיני, מנוע מלהיכנס לעבודה בישראל. מאחר שהבטיח לבתו בשר לארוחת ערב, הוא לא יכול לחזור הביתה בידיים ריקות. הוא חייב להיות יצירתי.

האור של חיי

בימוי: קייסי אפלק
| 119 דקות

עשור לאחר שמגיפה קטלנית חיסלה את אוכלוסיית הנשים בעולם, אב מסור שומר בהיחבא ובקנאות על בתו הצעירה, הזכר האחרון למין הנשי. היא לבושה כבן, אך כבר ניצבת על סף גיל ההתבגרות. במסע הנדודים שאליו היא יוצאת עם אביה עושים השניים כל שביכולתם כדי להימנע ממגע עם בני אנוש אחרים, העלולים לסכן אותה.

הבחירה

בימוי: ז'אן־פייר דארדן, לוק דארדן
| 85 דקות

סרטם החדש של האחים דארדן, זוכי דקל הזהב עבור "רוזטה" ו"הבן". "אחמד הצעיר", שבפסטיבל קאן האחרון זיכה את יוצריו בפרס הבימוי, נושא את שם גיבורו – נער בלגי ממוצא מוסלמי שעובר תהליך של רדיקליזציה.

איב סן־לורן: חגיגה

בימוי: אוליבייה מיירו
| 74 דקות

סרט תיעודי שמספק הצצה לעבודתו של איב סן־לורן על הקולקציה האחרונה שעיצב, בשנת 1998. התיעוד חושפני ואינו מחמיא במיוחד למעצב האגדי, ולפיכך דאג בית האופנה לגנוז את הסרט במשך שנים. רק כעת אושר להקרינו ברחבי העולם. התוצאה היא דיוקן מרתק של אחת מדמויות המפתח של האופנה העילית בדורנו.

אידה

בימוי: פאבל פאבליקובסקי
| 82 דקות

בפולין של שנות ה-60, נזירה צעירה נקלעת למסע בלתי צפוי: היא מתוודעת אל עברה המשפחתי, אל הוריה היהודים שנספו במלחמה ואל דודתה הכופרת, קומוניסטית ומהפכנית לשעבר ואלכוהוליסטית מובטלת בהווה. יצירת מופת מרגשת שזיכתה את פאבל פאבליקובסקי בפרס האוסקר.

איש החרב: גבריאל מוקד

בימוי: שלומית כרמלי, רפאל כרמלי
| 65 דקות

פורטרט תיעודי של העורך והמו"ל פרופ' גבריאל מוקד, אישיות צבעונית ומלאת חיים, האיש הרע של עולם הספרות והשירה, אשר אחראי לטלטול הממסד הספרותי ולפרסומם הראשון של רבים מיוצרי דור המדינה. היום, כשהוא בן 85, הוא ממשיך לבעוט וליצור.

אל מטונף

בימוי: סשה פולק
| 105 דקות

סרטה דובר האנגלית של הבמאית ההולנדית סשה פולק, שפתח החורף את פסטיבל רוטרדאם, מציג את סיפורה של צעירה לונדונית שפניה הושחתו. את התפקיד הראשי מגלמת ויקי נייט, תגלית אלמונית וחסרת ניסיון, שספגה פגיעה פיזית דומה במציאות.

אלוהי הפסנתר

בימוי: איתי טל
| 80 דקות

ענת, שגדלה במשפחה של מוזיקאים קלאסיים, תולה את כל תקוותיה להצלחה בעובר שברחמה. כשהתינוק נולד חירש, היא נוקטת באמצעים קיצוניים כדי להופכו למלחין שתמיד ייחלה לו.