סגור
לתכנית החודשית

1976

בימוי: מנואלה מרטלי
| 95 דקות

צ'ילה, 1976. כרמן, אשה אמידה, יוצאת אל בית הקיט המשפחתי כדי לפקח על שיפוצו. בעלה, ילדיה ונכדיה מגיעים לבקר מדי פעם במהלך חופשת החורף. כאשר הכומר המקומי מבקש את עזרתה בטיפול בגבר צעיר שהוא מעניק לו מחסה בסתר, נקלעת כרמן למחוזות לא צפויים, הרחק מהחיים השלווים שהיא מורגלת בהם.

3,000 שנים של כמיהה

בימוי: ג'ורג' מילר
| 108 דקות

סרטו החדש של ג'ורג' מילר ("מקס הזועם: כביש הזעם"), בכיכובם של טילדה סווינטון ואידריס אלבה, הוא פנטזיה מרהיבה המבוססת על אחד הסיפורים המוכרים בעולם – המנורה, הג'יני ושלוש המשאלות. אבל הבמאי האוסטרלי המוערך יצר גרסה יוצאת דופן, יצירתית ומלאת דמיון, תוך שהוא משחק בין ז'אנרים ולא מפסיק להפתיע.  

73

בימוי: משי קופלביץ
| 14 דקות

יוצרת הסרט משחזרת בצבעי מים את זכרונותיו של אביה, ויחד הם חוזרים לשנה שבה החלה מלחמת יום כיפור. הניסיון להתמודד עם זיכרון שאין לו צורה חושף את הפער בין האב הכל־יכול לאב המסתיר עולם שלם של מלחמה, פחד ומוותהתחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני 2022

EAMI

בימוי: פז אנסינה
| 83 דקות

הבמאית הפרגוואית פז אנסינה למדה את המיתולוגיה של בני האיוראו, האזינה לסיפורים קורעי לב על גירושם מאדמתם ויצרה סרט דמוי-חלום על ילדה קטנה שכפרה נחרב וקהילתה התפרקה, ועתה היא תועה ביער הגשם. זוכה הפרס הגדול בפסטיבל רוטרדם. 

אגם פלקון

בימוי: שרלוט לה־בון
| 100 דקות

בסטיאן וקלואי מבלים את חופשת הקיץ עם משפחותיהם בבקתה על שפת אגם בקוויבק. למרות פער הגילים, בין השניים נרקם קשר מיוחד. בסטיאן מוכן להתגבר פחדיו כדי לתפוס מקום בלבה של קלואי, והחופשה הופכת למאורע מרכזי וסוער בחייו. יצירה עזה ונוגעת ללב, שהוקרנה בבכורה בפסטיבל קאן.

אדרי במאה־שערים

בימוי: מרסל תהילה ביטון
| 14 דקות

ארבע סצינות של הסרט "ארוחת בוקר בטיפאני" מפורקות ומצולמות מחדש בשכונת מאה־שערים בירושלים. תוך הקפדה על נרטיב ותנועות מצלמה זהים, בוחנת העבודה את תעשיית הקולנוע החרדית הנשית המקומית ועוסקת בשאלות של זוהר וערך, מִגדר, ייחוס ושייכות, איקוניזציה והיררכיה בתוך מערכות פוליטיות, חברתיות ותרבותיות. התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני 2022

אהבה על־פי דאלבה

בימוי: עמנואל ניקו
| 83 דקות

דאלבה בת ה־12 חיה עם אביה. ערב אחד פושטת המשטרה על ביתם ולוקחת את הילדה למקלט לקטינים. שעה שהיא רוקמת חברות עם שותפתה לחדר, סמיה, ועם העובד הסוציאלי ז'איידן, מבינה דאלבה בהדרגה שהאהבה שחלקה עם אביה לא היתה מה שחשבה. סרט הביכורים המרשים של עמנואל ניקו, שהוקרן בבכורה בשבוע הביקורת בפסטיבל קאן.

אזרח מודאג

בימוי: עידן חגואל
| 82 דקות

בן עובר עם בן-זוגו לשכונת נווה-שאנן שבדרום תל-אביב. הוא מחליט לשפר את פניה של השכונה ונוטע עץ ברחוב שבו הוא גר. מאמציו מסבכים את שכנו הפליט במעצר משטרתי אלים. התקרית סודקת את הדימוי העצמי של בן, והוא צולל למערבולת של אשמה המאיימת לערער את יחסיו עם בן-זוגו ואת שאיפתם להפוך להורים.

אי-אה

בימוי: יז'י סקולימובסקי
| 86 דקות

סרטו של הבמאי הפולני הוותיק יז'י סקולימובסקי, שזיכה אותו בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן האחרון. בהשראת "בלתזאר" הקלאסי של רובר ברסון, עוקב הסרט אחר תלאותיו של חמור. דרך עיניה התמימות של החיה טובת הלב, אנו נחשפים לרוע האנושי ולעוולות שנעשו ועדיין נעשות לחיות ולקהילות נרדפות אחרות באירופה.

איך לשרוד את החמסין ולהישאר בן-אדם

בימוי: רוני שלו, אלון שרעבי
| 8 דקות

חמסין מפלצתי חונק את ירושלים, ושלושה שותפים חיים תחת כנפי החסד של המזגן. כשהוא מתקלקל, טליה נשלחת לעולם שבחוץ כדי להשיג סוללה חדשה לשלט ולגלות איך לשרוד את החמסין ולהישאר בן-אדם. סרטים ישראליים קצרים – תוכנית 3

אלף-בית של אהבה

בימוי: ניקולט קרביץ
| 104 דקות

ימי הזוהר של אנה, שחקנית כבת 60, חלפו מזמן. כמה ימים לאחר שתיקה נחטף מידיה באמצע הרחוב, היא מתחילה להעביר שיעורים בדיקציה לצעיר בן 17, שמתברר כגנב האלמוני. למרות פער הגילים, בין השניים מתפתח רומן לא שגרתי. הבמאית הגרמנייה ניקולט קרביץ מתארת את מערכת היחסים הזו בשפה קולנועית ייחודית המשלבת שפע של הומור, תבונה ורגישות.

האם והזונה

בימוי: ז'אן אוסטאש
| 215 דקות

סרטו היפהפה, הכן, הכואב והחושפני של ז'אן אוסטאש, שזכה השנה לשחזור מרהיב, עוקב אחר שלוש דמויות הנסחפות בים של שיחות על המהפכה המינית של שנות ה-60. הדמות המרכזית היא עיתונאי המבלה את מרבית זמנו בבתי-הקפה של פריז ונע בין שתי הנשים של חייו – בעלת בוטיק אמהית וסבלנית ואחות חופשייה ונועזת. 

אמילי הפושעת

בימוי: ג'ון פאטון פורד
| 96 דקות

דרמת פשע המתרחשת על רקע אחת המצוקות החברתיות הגדולות באמריקה – החובות שסטודנטים וסטודנטיות גוררים עימם שנים לאחר הלימודים. הסרט נקרא בשם בעלת חוב שכזו, המתחילה לעבוד ברשת מתוחכמת של הונאות אשראי וסחר במוצרים גנובים. ככל שאמילי מתבקשת לגנוב סחורה יקרה יותר, כך היא גם מוצאת עצמה בסיכון גדול יותר.

אמריקה

בימוי: אופיר ראול גרייצר
| 127 דקות

מורה לשחייה שגר בארה"ב חוזר לישראל אחרי עשר שנות היעדרות. מפגש עם חבר ילדות וארוסתו הטרייה מוביל לסדרה של אירועים שמשנים את החיים של כולם. סיפור שמתרחש בין חנות פרחים לבין מנזר עתיק, בין בריכת שחייה לחופי הים התיכון, בין החיים למוות – ואיפשהו באמצע.

הארץ הדמיונית שלי

בימוי: פטריסיו גוזמן
| 83 דקות

רוחותיהם של איינדה ופינושה ממשיכות לרחף גם מעל סרטו החדש של הבמאי הצ'יליאני המהולל פטריסיו גוזמן, אבל הפעם הוא צופה אל העתיד, והוא אופטימי הרבה יותר. באוקטובר 2019 יצאו מיליון וחצי אנשים להפגין ברחובות סנטיאגו ודרשו דמוקרטיה וזכויות סוציאליות. האירוע שגוזמן חיכה לו מאז ימיו כסטודנט בשנות ה־70 קרה לבסוף

ארץ שקטה

בימוי: אגה ווצ'ינסקה
| 113 דקות

זוג בורגני מפולין יוצא לחופשה בווילה השוכנת באי איטלקי יפהפה. המציאות מתנגשת עם הציפיות כאשר השניים מגלים שהבריכה מהברושור יצאה מכלל שימוש. הם דורשים תיקון כאן ועכשיו, אך נוכחותו של הפועל שנשלח למקום, מהגר ערבי, מערערת את תחושת הביטחון שלהם, גורמת להם לנהוג בפזיזות ומובילה לשרשרת אירועים הרסנית. 

אש האהבה

בימוי: שרה דוסה
| 93 דקות

מאז פסטיבל סאנדנס, הפך "אש האהבה" לאחד מסרטי התעודה המדוברים של השנה. במשך 25 שנה טיפסו קטיה ומוריס קראפט אל תוך לבם של הרי געש מתפרצים כדי להתקרב ככל האפשר לענני האפר, מפלי הבוץ ונהרות האש, תוך שהם מאזינים לפעימות לבו של כדור הארץ. סיפורם המדהים מובא בקריינות של מירנדה ג'ולי, על רקע תמונות וצלילים שכאילו נלקחו מעולם אחר.  

האשמה

בימוי: איוואן אטאל
| 138 דקות

צעיר מואשם שאנס צעירה. מיהו הצעיר ומיהי הצעירה? האם הוא אשם או חף מפשע? האם היא הקורבן או שהיא צמאה לנקמה, כפי שטוען הנאשם? והאם האמת אחת היא? חייהם ואמונותיהם של שני הגיבורים, משפחותיהם וחבריהם נקרעים לגזרים לעיני כל בחיפוש אחר האמת. על-פי ספרה של קארין טואיל, "עניינים אנושיים".

עלילתי

אשת לוט

בימוי: אורי בירגר
| 19 דקות

נינה מטפלת במחלת הפסוריאזיס של בנה בים המלח במשך מספר שבועות. בשעות הארוכות שבנה נמצא בטיפול, נינה משוטטת, נרדמת ואט-אט גולשת אל מסע הזייתי לחיים אחרים, מרגשים יותר, מלאים יותר. סרטים ישראליים קצרים – תוכנית 3

באריק

בימוי: דור זליכה לוי
| 10 דקות

סיפורו של באריק סאלה, פליט מדארפור, שברח מביתו כילד לאחר שכפרו נהרס במלחמת האזרחים הרצחנית שהתחוללה שם. באריק מספר את סיפורו בקולו ומשחזר רגעים ממסעו הטראומטי באמצעות אפקטים קוליים, תוך שימוש בהקלטות אולפן של פוֹלי והקלטות שטח במיקרופון בינאוראלי. התחרות לאמנות וידיאו וקולנוע נסיוני 2022

בוקר יפה אחד

בימוי: מיה הנסן-לאב
| 112 דקות

סרטה החדש של מיה הנסן-לאב, שזכה בפרס מיוחד בפסטיבל קאן האחרון. זה סרט על לידה ועל מוות. אביה של הגיבורה קמל מול עיניה, ובו בזמן נולד רומן בינה לחבר מן העבר, גבר נשוי שנעשה למאהבה ולאחר מכן ליותר מכך. ליה סיידו, אחת השחקניות הפעילות בקולנוע העולמי, מצוינת בתפקיד הראשי.

בקשת הקהל

הבור

בימוי: מיקלאנג'לו פרמרטינו
| 93 דקות

סרטו של מיקלאנג'לו פרמרטינו, שזכה בפרס מיוחד בפסטיבל ונציה האחרון. הסרט משחזר את חוויותיהם של חוקרי מערות שיצאו בשנות ה-60 לגלות את נפלאותיה של המערה העמוקה ביותר באיטליה ולמעשה באירופה כולה – 700 מטר מתחת לאדמה. סרט נטול דיאלוגים, המציג רצף של דימויים מפעימים, שקשה להבין כיצד בכלל הצליחו לצלם אותם.