סגור
לתכנית החודשית

אמבט השטן

בימוי: סוורין פיאלה, ורוניקה פרנץ
| 121 דקות

בקהילה כפרית יראת שמיים באוסטריה של המאה ה-18 חיה צעירה רגישה שזה עתה נישאה לבחיר לִבה. היא מנסה להסתגל לחייה החדשים כרעיה, אך חשה יותר ויותר זרה לסביבתה, מסתגרת בתוך עולמה ומרגישה שהיא הולכת ונדחפת אל הקצה. סרטם החדש של צמד הבמאים האוסטרי ורוניקה פרנץ וסוורין פיאלה ("לילה טוב, אמא").

אף מילה

בימוי: האנה אנטונינה וויצ'יק סלאק
| 87 דקות

נינה, מנצחת מוערכת, נמצאת בעיצומן של חזרות עם הפילהרמונית של ברלין. ואז מגיע הטלפון. בנה נפצע בתקרית שאירעה בבית הספר. כדי לעזור לו להתאושש היא לוקחת אותו לבית הנופש המשפחתי, ששוכן על אי בצרפת – אף שעכשיו אמצע החורף. כשהם מגיעים לשם, נינה נאלצת להתמודד עם שאלות מדאיגות לגבי בנה

באתי ראיתי ניצחתי

בימוי: דניאל הוסל, יוליה ניימן
| 86 דקות

במרכז סרטם של דניאל הוסל ויוליה ניימן ניצבת משפחה בלתי שגרתית. כסף יש להם בשפע, והם מנהלים חיים שלפחות מהצד נראים מושלמים. האב, אמון, הוא צייד נלהב, אבל הוא לא יורה בבעלי חיים. המעמד וההון מאפשרים לבני המשפחה לחיות ללא גבולות, ובלי לחשוש מההשלכות של מעשיהם – קיצוניים ככל שיהיו.

בינתיים בכדור הארץ

בימוי: ג'רמי קלפן
| 88 דקות

אלזה מתגוררת בעיירה קטנה ומתמודדת עם היעלמותו המסתורית של אחיה לפני שלוש שנים. זה קרה במהלך משימה בחלל שהפכה אותו לגיבור מקומי. כשהיא מקבלת סימנים מסתוריים מחוץ לעולמנו המאפשרים לה ליצור קשר מחודש עם האח, אלזה לא יכולה לעמוד בפיתוי – אך מגלה שיש לכך מחיר כבד מנשוא. כעת עליה להחליט אם לבצע את המשימה שהוטלה עליה.

הנרי פונדה לנשיאות

בימוי: אלכסנדר הורוואת
| 184 דקות

במשך עשורים, השחקן האגדי הנרי פונדה היה לסמל של פשטות ושורשיות. האוצר והיסטוריון הקולנוע אלכסנדר הורוואת ראה בו יותר מזה. סרטו הראשון של הורוואת כבמאי הוא מסה קולנועית המשרטטת מעין דיוקן של ארצות־הברית דרך דמותו של פונדה והפילמוגרפיה העשירה שלו, שהנציחה דורות של עשייה קולנועית ותמורות חברתיות ופוליטיות.

כלבים חולמים

בימוי: אלזה קרמזר, לווין פטר
| 76 דקות

שבעה כלבים ואשה אחת חיים יחד בפאתי מוסקבה, במקום שפעם היה אזור תעשייה משגשג וכיום לא נותר ממנו כמעט דבר. הרחק מעיני המשטר הטוטליטרי, האשה מגדלת את הכלבים ממש כאילו היו ילדיה. היא מטפלת בהם במסירות, ובתמורה מקבלת אהבה ונאמנות ללא גבולות. סרט תיעודי יוצא דופן המצולם כולו מנקודת המבט של הכלבים.

כמו האש

בימוי: פיליפ לסאז'
| 141 דקות

ג'ף הוא נער המתלווה אל חברו ומשפחתו לסוף שבוע בבקתה רחבת ידיים בלב היער. זו לא סתם בקתה, זו הבקתה של במאי הקולנוע המוערך בלייק קדיו. המפגש עם האמן החשוב, לצד נוכחותה של האחות הצעירה ששובה את לבו, הופכים את הימים הספורים על שפת האגם למסע רגשי של התבוננות והתמודדות.

לוּבּוֹ

בימוי: ג'ורג'יו דריטי
| 181 דקות

שווייץ, 1939. לוּבּוֹ, גבר המתפרנס בקושי ממופעי רחוב, מגויס לצבא השווייצרי כדי להגן על גבולות המדינה מפני פלישה אפשרית של הגרמנים. זמן מה לאחר מכן מתברר לו שאשתו נהרגה בניסיון למנוע מהרשויות לקחת את ילדיו. לובו מבין שלא ידע מנוח עד שיתאחד מחדש עם ילדיו, והוא מוכן ללכת רחוק מאוד כדי להשיג את מטרתו.

מכירה פומבית

בימוי: פסקל בוניצר
| 91 דקות

אנדרה מאסון הוא מומחה לאמנות מהטובים בעולם. אבל חרף מעמדו, דבר לא הכין אותו למה שקורה כשהוא נשלח לבחון תמונה שנמצאה בבית פרטי – יצירה שנושאת את חתימת האמן האוסטרי הדגול אגון שילה. אנדרה מאמין שזו אכן עבודה מקורית של שילה, ופוסק בהתאם. כשהשמועה על התגלית מתפשטת הוא מתחיל לפקפק במסקנתו הנחרצת.

סידוני ביפן

בימוי: אליס ז'יראר
| 95 דקות

איזבל הופר היא סידוני, סופרת צרפתייה המוזמנת ליפן לרגל הוצאה מחודשת של ספר ביכוריה. בבואה מקבל את פניה עורך ההוצאה היפני, גבר מסוגר ומופנם שמלווה אותה לכל מקום. חרף ההבדלים התרבותיים ביניהם, בהדרגה מתפתחת בין השניים מערכת יחסים עדינה. דווקא אז זוכה סידוני לאורח בלתי צפוי – רוחו של בעלה המנוח.

סימני היסוס

בימוי: סלמן נג'ר
| 84 דקות

במרכז סרטו של סלמן נג'ר ניצבת ג'נאן, עורכת דין פלילית. את זמנה היא מחלקת בין העולם העמוס והדורסני של בית המשפט וטיפול באִמה המאושפזת. כאשר נחשפים פרטים חדשים במשפט רצח שבו היא משמשת סנגורית, ג'נאן עומדת בפני הכרעה מוסרית שתשפיע על מהלך הקריירה שלה, על חיי קרוביה, על השופט ועל הלקוח שלה.

הסרט הנאצי של היצ'קוק

בימוי: דפנה באיוויר
| 86 דקות

בעיצומה של מלחמת העולם השנייה התגייסה הוליווד למאמץ המלחמתי. גם אלפרד היצ'קוק, הבמאי הבריטי המהולל שהיגר לארצות־הברית, נעתר ותרם את חלקו. אבל כאשר "סירת הצלה" פגש את הקהל החלו להתעורר שאלות: הייתכן שהיצ'קוק חתום על יצירה שמחזקת את האויב הנאצי? סרט תיעודי המגולל את הסיפור הייחודי.

ראיתי שלושה אורות שחורים

בימוי: סנטיאגו לוזאנו אלוורז
| 87 דקות

לאחר שהרוח של בנו מתגלה אליו, חוזה דה לוס־סנטוס יוצא למסע ביערות של קולומביה כדי למצוא מקום שבו יוכל לשחרר לחופשי את נשמתו. כשמיליציה שמסתתרת ביער מוצאת את חוזה ומבקשת להשתמש בכוחותיו המיסטיים לטובתה, הוא עומד בפני דילמה שקשורה למורשת אבותיו ולסודות הקבורים עמוק באדמה.

רובים מפלסטיק

בימוי: ז'אן־כריסטוף מוריסה
| 100 דקות

גבר צרפתי בשנות ה-40 לחייו נעצר עם הגיעו לשדה התעופה בדנמרק ונלקח לחקירה. המשטרה סבורה שהוא פושע מבוקש שכמה שנים קודם לכן הואשם ברצח אשתו ושלושת ילדיהם. במקביל, שתי בלשיות חובבות, לאה וכריסטין, יוצאות לחקירה משלהן. קומדיה שחורה חסרת עכבות שהוצגה במסגרת השבועיים של הבמאים בפסטיבל קאן.

שובו של המקרין

בימוי: אורקהן אגזאדה
| 87 דקות

50 שנה מפרידות בין סאמיד ואיאז, אבל על הפער הזה מגשרת אהבתם המשותפת לקולנוע. יחד הם מנסים להחזיר את קסמה של האמנות השביעית לכפר הקטן באזרבייג'ן שבו הם חיים, ולשקם את בית הקולנוע המקומי. כל מה שחסר להם הוא מנורה קטנה אחת עבור המקרן. סרט תיעודי קטן ומרגש על אהבת קולנוע.

השתיקה של מריה

בימוי: דאוויס סימאניס
| 104 דקות

מריה לייקו היתה שחקנית קולנוע ותיאטרון לטבית שהתפרסמה בגרמניה בזכות הופעותיה בסרטים אילמים. בסרטו העלילתי החדש, הבמאי דאוויס סימאניס לוקח אותנו ל-1937, אז יוצאת לייקו מגרמניה הנאצית ומגיעה למוסקבה הסטליניסטית כדי לזהות את גופת בתה – ונסחפת למערבולת פוליטית אכזרית.

תוצרת אנגליה: הסרטים של פאואל ופרסבורגר

בימוי: דייוויד הינטון
| 131 דקות

מרטין סקורסזה נוהג להפנות זרקור אל יוצרי קולנוע מרתקים מן העבר. הפעם, בסרטו התיעודי של דייוויד הינטון, סקורסזה משתף את הצופים בסיפור האהבה שלו עם יצירתם של הקשתים – צמד הבמאים מייקל פאואל ואמריך פרסבורגר – החתומים על סרטים בלתי נשכחים דוגמת "חייו ומותו של קולונל בלימפ", "הנעליים האדומות", "נרקיס שחור" ו"עניין של חיים ומוות". בסגנונו האישי המרתק מוביל אותנו סקורסזה דרך תחנות ההצלחה והשפל של שני היוצרים. בעזרת שימוש נפלא בחומרי ארכיון ייחודיים הוא חושף פרטים חדשים על שיטות העבודה שלהם – ועל האופן שבו השפיעו על סרטיו, מ"רחובות זועמים" ועד "השור הזועם" ו"עידן התמימות".