סגור
לתכנית החודשית

קולנוע ישראלי תיעודי

האסיר X

בימוי: הילה מדליה, עמוס רוברטס
| 106 דקות

בדצמבר 2010 נמצא אסיר מת בתאו בכלא איילון. השומרים לא ידעו את שמו ומה הפשע שביצע. הם קראו לו "האסיר X". רק אחרי שנתיים נחשפה הפרשה, ואיתה מתגלה כי התאבדותו המפתיעה של סוכן המוסד האנונימי היא רק קצה הקרחון של מסכת הכשלים, הטעויות וניסיונות ההשתקה של הממסד הישראלי. 

הבית בקרית שמונה

בימוי: ליסה פרץ, רובי אלמליח
| 55 דקות

"הבית בקרית שמונה" חוזר אל אחד המאורעות המדממים והנשכחים בדברי הימים של מדינת ישראל: הטבח שהתרחש ב-11 באפריל 1974 ברחוב יהודה הלוי 15 בקרית שמונה, שבו נרצחו 16 מדיירי הבניין בידי חוליית מחבלים.

ג'אדו – שואה במדבר

בימוי: שרון יעיש, גולן רייז
| 55 דקות

במשך שבעים שנה הוחזק יומן סודי נעול בארונו של יוסף דעדוש. היומן מספק הזדמנות נדירה להציץ אל שגרת הגיהינום של ג'אדו - מחנה ריכוז במדבר הלובי.  ״ג'אדו״ הוא סיפור על גיבור שנאבק על ההכרה של מדינת ישראל בשואת יהודי לוב ומצד שני הסתיר אותה מילדיו. לטובת הסרט נבנה מודל ייחודי של המחנה שצולם במצלמה זעירה.

משפחת המרגלים

בימוי: רפאל בלולו
| 72 דקות

עם פטירתה של דינה בן־דוד מנסה דני, נכדה, להתמודד עם הסיפור המשפחתי שאביו, יוסי, מסרב לדבר עליו – פרשת הריגול במצרים, שהביאה לתליית הסבא אברהים וגרמה לדינה וילדיה לברוח לישראל, להתגייר ולהשתקע באנונימיות בבת־ים.

שומרות הסף: זכרונות

בימוי: אליעזר יערי
| 60 דקות

22 שנים לאחר שהקימו את ארגון מחסום Watch, הנשים המייסדות חושפות סרטונים יוצאי דופן שצילמו לאורך עשור, המתעדים את המציאות הקשה במחסומים שמפרידים בין ישראל לשטחי הרשות הפלסטינית. "שומרות הסף: זכרונות" מגולל את סיפורן – קבוצה של נשים אמיצות שהקדישו את חייהן לשמירה על זכויות אדם וחתירה לשלום.

השיבה מהפלנטה האחרת

בימוי: אסף לפיד
| 81 דקות

אמרו על הסופר ק.צטניק שהוא כותב בלילות, לבוש במדי האסיר שלו. התפלמסו אם הספרים שלו פורנוגרפיים או הכרחיים להבנת השואה. אך איש לא ידע מה שמו האמיתי או איך הוא נראה, גם כאשר ספריו נמכרו בעולם במיליוני עותקים. הסרט מבקש לשרטט דיוקן של סופר שהחליט להתמודד עם טראומה אישית וקולקטיבית באמצעות טיפולי LSD.

שלושתנו

בימוי: הניה ברודבקר
| 80 דקות

זוג חרדי צעיר, הורים לילד אוטיסט, נלחמים על מקומו של בנם בחברה. הם חולמים על הכלה וקבלה ועל החיים החדשים שימצאו מחוץ לגבולות הקהילה הסגורה. עבור החלום הזה הם מוכנים לסכן הכל.

שריף שנטי: תיק רצח

בימוי: אבידע ליבני
| 52 דקות

מי רצח את שריף שנטי, סוחר קרקעות מוסלמי שקנה קרקעות מערבים ומכר אותן ליהודים? האם נרצח משום שתיווך בעסקת פינוי בית הקברות שעליו הוקם מלון הילטון? ואולי הסיבה היא קנאה בין שתי נשים – או נקמת אחים שהאמינו שגזל את אדמותיהם? התעלומה נפתחת מחדש, תוך חשיפת פרטים חדשים על מלחמות קרקע שנמשכות עד היום.