סגור
לתכנית החודשית

איך לעשות סקס

בימוי: מולי מנינג־ווקר
| 98 דקות

סרט הביכורים של מולי מנינג־ווקר זכה בפסטיבל קאן האחרון בתחרות "מבט מסוים". הסרט עוקב אחר שלוש נערות בריטיות שטסות לאחת מאותן חופשות קפריסאיות המבוססות על מסיבות בריכה וצריכת אלכוהול. אחת מהן טרם איבדה את בתוליה, ומופעל עליה לחץ רעיל ומסוכן לעשות זאת. התוצאה הרגישה והמרגשת היא אחד הסרטים הטובים ביותר שנעשו במסגרת מהפכת MeToo.

 

אמא גלוריה

בימוי: מארי אמשוקלי
| 83 דקות

קליאו בת השש, גיבורת הדרמה המתוקה הזו, ריגשה עמוקות את הקהל בפסטיבל קאן האחרון. הסרט, שהפך לשיחת היום בריביירה, משרטט את הקשר המיוחד בין הילדה הפריזאית למטפלת שלה, גלוריה, ילידת כף־ורדה. כשמגיע זמנה של גלוריה לשוב למולדתה, השתיים מבינות שעליהן לצבור כמה שיותר זכרונות בקיץ האחרון שלהן יחד.

אקו

בימוי: טטיאנה הואזו
| 102 דקות

הסרט שזכה בפרס הגדול לקולנוע תיעודי בפסטיבל ברלין האחרון לוקח אותנו אל הכפר המקסיקאי אל־אקו, "ההד", שמתקיים מחוץ לזמן. אחרת איך אפשר להסביר את קסמו הפראי? השלג מאיים על הכבשים, השמש מצילה את התבואה, החיים והמוות סובבים במעגל והשתיקות חושפות אהבה. ילדי המקום לומדים על בשרם שיעורים באחריות, פרידה ומרד.

בתוך פקעת הזהב

בימוי: פאם תיאן אן
| 178 דקות

סרט הביכורים היפהפה הזה, שזכה בפרס מצלמת הזהב בפסטיבל קאן, עוקב אחר תיאן, צעיר וייטנאמי המתגורר בבירת ארצו. לאחר שגיסתו נהרגת בתאונת אופנוע מוטלות עליו שתי משימות: להחזיר את גופתה לכפר הולדתם ולאתר את אחיו הגדול. אחיינו הפעוט, ששרד את התאונה, מתלווה אליו במסע הממושך בין נופיה המרהיבים של הארץ הטרופית.

 

לאהוב פשוט

בימוי: מוניה שוקרי
| 111 דקות

סופיה היא מרצה לפילוסופיה בשנות ה-40 לחייה המנהלת זוגיות יציבה עם קסבייה. בין אינספור פתיחות בגלריות וארוחות ערב, מי שם לב שחלפו כבר עשר שנים משותפות? ואז מגיע סילבן – גבר צעיר, בנוי לתלפיות, שנשכר כדי לשפץ את הבית החדש של הזוג. הרומן שניצת בין סופיה לסילבן הופך את עולמם. אומרים שהפכים נמשכים, אבל האם זה יכול לשרוד לאורך זמן?

טוטם

בימוי: לילה אווילס
| 95 דקות

סול בת השבע מעבירה את היום בבית סבה, עוזרת לדודותיה עם ההכנות למסיבת יום ההולדת של אביה, שתיערך בערב. אולם ככל שהחשכה יורדת, אווירה משונה וכאוטית משתלטת על המקום. אמיתות נחשפות, ויסודות המשפחה מתחילים להיסדק. סרטה החדש של לילה אווילס ("החדרנית"), שהוצג בהקרנת בכורה בתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין.

ילד אורז

בימוי: אנתוני שים
| 117 דקות

סו־יאנג היא אם יחידנית ממוצא קוריאני המגדלת את בנה דונג־יום בפרבר קנדי. היא נחושה להעניק לו חיים טובים יותר מאלו שהשאירה מאחור, וכבר רגילה להתמודד עם האתגרים התרבותיים והגזענות. כשהילד מתבגר ומתחיל להתעניין בשורשיו, היחסים ביניהם נעשים מתוחים. כשהם נאלצים לחזור למולדת, לראשונה מאז עזבו, יזכו האם ובנה בהזדמנות להתחבר מחדש.

לה כימרה

בימוי: אליצ'ה רורוואכר
| 130 דקות

טוסקנה, שנות ה-80. ארכיאולוג בריטי צעיר חובר לרשת של פושעים הסוחרים בעתיקות. אך משאת נפשו היא להתאחד עם האשה שרצה ואיבד. ייסורי האהבה מובילים אותו למעמקי האדמה, מקום התרחשותם של מיתוסים על גאולה. כמו סרטיה הקודמים של אליצ'ה רורוואכר ("לזרו השמח", "הפלאים"), גם זה מתהדר בקסם מלנכולי, הומור פרוע ועלילה בלתי צפויה.

מוזיקה

בימוי: אנגלה שנלק
| 108 דקות

סרטה של הקולנוענית הגרמנייה המוערכת אנגלה שנלק, שזכה בפרס התסריט בפסטיבל ברלין, הוא עיבוד עכשווי למיתוס של אדיפוס. בעיצומו של לילה סוער, תינוק ננטש בהרי יוון ונלקח לאימוץ. שנים לאחר מכן הוא נאסר בשל תאונה טרגית, ומפתח קשר עם סוהרת שלוקחת אותו תחת חסותה ומדברת איתו בשפת המוזיקה.

העבריינים

בימוי: רודריגו מורנו
| 180 דקות

אחת התגליות של פסטיבל קאן האחרון היתה הדרמה המבריקה הזו, העוקבת אחר בנקאי מבואנוס־איירס שמחליט להפוך לפושע. הוא מניח את ידיו על ערימות של מזומנים, ולאחר מכן משכנע את עמיתו להסתיר את ההון. מציאות חייהם החדשה כפורעי חוק חובבים מייצרת ביניהם שותפות גורל וגורמת להם לתהות: האם אפשרי בכלל לחמוק מהמציאות הקפיטליסטית? ומה המחיר?

על עשבים יבשים

בימוי: נורי בילגה ג'יילן
| 197 דקות

"על עשבים יבשים", סרטו הפיוטי של הבמאי הטורקי עטור הפרסים נורי בילגה ג'יילן, עוקב אחר מורה צעיר לאמנות ששוהה בכפר נידח באנטוליה. כשאחת מתלמידותיו מאשימה אותו להפתעתו בהתנהגות בלתי נאותה – הוא מבין שתוכניתו לעבור לאיסטנבול נתונה בסכנה. זוהי דרמה חכמה ועשירה שזכתה בפרס לשחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן.

רק הנהר זורם

בימוי: ויי שוג'ון
| 101 דקות

שנות ה-90. גופת אשה שמתגלה ליד הנהר מסעירה עיר קטנה בסין. ראש אגף הפשיעה במשטרה פותח בחקירה וזו מובילה חיש מהר למעצרים, אך הספקות לא נותנים לו מנוח. נדמה שבכל רגע הוא עשוי לחשוף אמת מזעזעת – ועד אז, כל אחד הוא בגדר חשוד. "רק הנהר זורם", שהוקרן במסגרת פסטיבל קאן, הוא סרט פשע אפל שמהדהד יצירות פילם נואר גדולות.