סגור
לתכנית החודשית
שוב ושוב – סרטיה הקצרים של ויויאן אוסטרובסקי
69 דקות

שוב ושוב – סרטיה הקצרים של ויויאן אוסטרובסקי

69 דקות

"אקט אינטימי – ועם זאת הומוריסטי – של התנגדות תרבותית, הקולנוע של ויויאן אוסטרובסקי הוא מחווה הכוללת את גופה השלם של יוצרת הקולנוע – בעוד היא מטיילת מסביב לעולם, סוחבת את הציור וממסגרת/אוספת דימויים עם מצלמת הסופר 8 שלה... מעין אנטי יומן מסע, תוכנית זו תיקח את הצופים למסע מפתיע בזמן, בחלל ובהיסטוריה, הכולל סרטים משנות ה-80 המוקדמות ועד עבודותיה החדשות ביותר של אוסטרובסקי" (ברניס רינו, Redcat)

 

סרט אורח: זמן

בימוי: רותי גדיש | צילום: מיכה רוזן | עריכה: איילת עפרים | לחן מקורי: תמר גור | 1994 | 16 דקות | בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה, ירושלים | השאלה הראשונית היתה: מה הוא זמן בשבילך?

 

העשרה האחרונים

בימוי ועריכה: ויויאן אוסטרובסקי | 1993 | צבע ושחור־לבן | 14 דקות | ללא דיאלוג | Jet Lag Prod. | עשר השנים הראשונות והעליזות של פסטיבל הסרטים בירושלים מתומצתות ב-14 דקות.

 

אין קול

בימוי: ויויאן אוסטרובסקי | עריכה: רותי גדיש | 2019 | צבע ושחור־לבן | 4 דקות | צרפתית | Jet Lag Prod. |בסרט אילם, איך אפשר לגרום לצופים לראות את הקולות?

 

טאטיטיוד

בימוי: ויויאן אוסטרובסקי | עריכה: רותי גדיש | 2009 | צבע ושחור־לבן | 4 דקות | צרפתית | Jet Lag Prod. | עדכון מענג לסרטו הקלאסי של ז'אק טאטי "חופשתו של מר הולו".

 

סרט (V.O.)

בימוי, עריכה וסאונד: ויויאן אוסטרובסקי | עריכה: ג'יזל מיישלר | סאונד: פטריק ז'נה | 1982 | צבע | 10 דקות | ללא דיאלוג | Jet Lag Prod. | עם מצלמת סופר 8, צילום של סצנות לילה בלבד: פריז, ברלין, אמסטרדם, ריו, ירושלים, ניו־יורק.

 

מקומות מפגש

בימוי, עריכה וסאונד: ויויאן אוסטרובסקי | עריכה: ג'יזל מיישלר | סאונד: פטריק ז'נה | 1984 | צבע ושחור־לבן | 15 דקות | ללא דיאלוג | Jet Lag Prod. | בקיץ, קבוצת חברות שוכרות בית בפרובאנס...

 

פסק זמן

בימוי: ויויאן אוסטרובסקי | עריכה: רותי גדיש | 2018 | צבע ושחור־לבן | 6 דקות | פורטוגזית ואנגלית | On the Fly Prod. | הסופרת האוקראינית-ברזילאית המתבודדת והאינטרוספקטיבית קלריס ליספקטור (1920–1977) היא הפרוטגוניסטית. סרט זה מבוסס על דבריה בראיון מ-1977 שתואם את התחושה של "בין לבין" שאני עצמי חשה היום. הראיון, שפורסם רק לאחר מותה ונותר רלבנטי עד היום, הוא נקודת הפתיחה של מחווה זו.