סגור
לתכנית החודשית

א-ת

כל סרטי הפסטיבל מא' ועד ת'

Runway Freefall

בימוי: אלונה רודה
| 4 דקות

נוף עירוני תעשייתי ריק מאדם, שעת ערב מאוחרת. זוג קורקינטים חשמליים רוכבים לבדם במרחב לצלילי גיטרה שמנסרת את הלילה – עד הסוף המר. סרט אנימציה קצר המתאר סיפור אהבה בלתי אפשרי.

אגודות הכפרים

בימוי: טל מיכאל, דוד אופק
| 60 דקות

עלייתן ונפילתן של "אגודות הכפרים", הניסוי המדיני הגדול של ישראל בשטחים טרם האינתיפאדה הראשונה. המטרה: עידוד הנהגה פלסטינית עממית מקומית שתוביל להחלשת אש"ף וסיום הסכסוך. כשהניסוי כשל, חברי האגודות איבדו מכוחם והפכו נרדפים.

אדום חצות הליל

בימוי: ג'לאל מסארוה
| 28 דקות

שעת לילה מאוחרת בגלריה מקומית בכפר קטן. סיואר בדיוק מסיימת משמרת לילה. רגע לאחר הסגירה, הלילה השגרתי והמשעמם שלה משתנה ללא הכר – זר מסתורי מופיע על מפתן הדלת וטוען שהוא צריך עזרה.

אדם

בימוי: אמיר יציב
| 15 דקות

פסיכולוגים קליניים נפגשים עם יצור מבוסס בינה מלאכותית ומעניקים לו טיפול במטרה להבין את כאבו ולפענח את חלומותיו. המפגש מאלץ את המטפלים להתעמת עם שאלות על המהות האנושית ועל מה שמגדיר אותנו כבני אדם.

אהבה היא אקדח

בימוי: לי הונג־צ'י
| 81 דקות

לאחר שחרורו מהכלא, סוויט־פוטייטו הצעיר שואף להתחיל חיים חדשים – אבל זה לא יהיה פשוט. עברו מסרב להרפות ממנו, ואנשים שמהם ניסה להימנע חוזרים לחייו ומנסים לנצל אותו לצורכיהם. במהרה הוא מבין שעליו לעמוד על שלו, ומחליט להתעמת אם אלו המנסים לגרור אותו למטה. זוכה פרס סרט הביכורים בפסטיבל ונציה.

האימפריה

בימוי: ברונו דומון
| 110 דקות

ברונו דומון ("מפרץ ההיעלמות") לוקח אותנו בסרטו החדש אל עיירת חוף בצפון צרפת. עד מהרה מתברר כי במקום השקט והפסטורלי הזה ניטש מאבק אינטרגלקטי ארוך שנים הכולל שליטים ומלכים מעולמות רחוקים ומתקדמים משלנו – וכעת המלחמה מתקרבת לנקודת הכרעה מיתית שתשמיד יקומים ותקים חדשים. זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל ברלין.

אל תצפו ליותר מדי מסוף העולם

בימוי: ראדו ג'ודה
| 163 דקות

במרכז סרטו החדש של ראדו ג'ודה ("מין חסר מזל או פורנו משוגעים") עומדת אנג'לה, עוזרת הפקה שיוצאת השכם בבוקר לאתר מרואיינים לסרטון בטיחות של חברה המתמודדת עם משבר משפטי. דרך מפגשיה השונים והסרטונים הוויראליים המשונים שהיא מעלה לרשת נחשפת תמונה מושחזת, מצחיקה ואנושית של היררכיה חברתית, ניצול, תמיכה, צביעות וכנות.

אמבט השטן

בימוי: סוורין פיאלה, ורוניקה פרנץ
| 121 דקות

בקהילה כפרית יראת שמיים באוסטריה של המאה ה-18 חיה צעירה רגישה שזה עתה נישאה לבחיר לִבה. היא מנסה להסתגל לחייה החדשים כרעיה, אך חשה יותר ויותר זרה לסביבתה, מסתגרת בתוך עולמה ומרגישה שהיא הולכת ונדחפת אל הקצה. סרטם החדש של צמד הבמאים האוסטרי ורוניקה פרנץ וסוורין פיאלה ("לילה טוב, אמא").

אני לא מפחדת מהאפוקליפסה, אני מפחדת שאתה לא אוהב אותי יותר / 4.33

בימוי: לילה ארדמן־טבוקשוילי
| 5 דקות

כשהעולם מתמוטט, אפוף אש וערפל, כשאצבעותיך ניתקות מאצבעותי – מה יישאר לנו? האם ניפגש שוב בצורה אחרת? בוא נחגוג את הסוף, בוא נערוך מסיבת פרידה. אמור שאתה אוהב אותי לנצח הלילה.

מחווה לבוריס ברנסקוני ואיליה יאשין.

אף מילה

בימוי: האנה אנטונינה וויצ'יק סלאק
| 87 דקות

נינה, מנצחת מוערכת, נמצאת בעיצומן של חזרות עם הפילהרמונית של ברלין. ואז מגיע הטלפון. בנה נפצע בתקרית שאירעה בבית הספר. כדי לעזור לו להתאושש היא לוקחת אותו לבית הנופש המשפחתי, ששוכן על אי בצרפת – אף שעכשיו אמצע החורף. כשהם מגיעים לשם, נינה נאלצת להתמודד עם שאלות מדאיגות לגבי בנה

אקזיסטנז

בימוי: דייוויד קרוננברג
| 97 דקות

אלגרה גלר היא מעצבת משחקים העומדת לחשוף את "אקזיסטנז", משחק מציאות מדומה חדש ופורץ דרך. כשהיא מותקפת בידי מתנקש מסתורי, היא מבינה שלא רק המצאתה נתונה בסכנה – אלא גם חייה. אלגרה מנסה להגן על המשחק הנחשק מפני כל אלו הרוצים אותו לעצמם, אך כדי לעשות זאת היא חייבת להיכנס עמוק אל תוך "אקזיסטנז".

אַרְבֶּה

בימוי: קף
| 135 דקות

בשעות היום ז'ונג־האן הצעיר עוזר לאביו לתפעל את המסעדה המשפחתית, שנקלעה לקשיים. בלילה הוא חייל בצבא של פושעים עוטי מסכות שלא בוחלים באמצעים כדי להשיג כסף וכבוד. כשאיש עסקים מושחת מאיים לסגור את המסעדה, שני הקצוות הרחוקים בעולמו של ז'ונג־האן מתנגשים. סרט ביכורים מרשים שהוצג בשבוע הביקורת של פסטיבל קאן.

באהבה, הילדה

בימוי: אנדראס דרזן
| 124 דקות

ברלין, 1942. הִילדֶה מאוהבת בהנס ומבלה איתו את הקיץ בפיקניקים על שפת האגם. אך מעל המפגשים הפסטורליים כבר מרחפת הסכנה – הנס חבר במחתרת הלוחמת בנאצים. כשבני הזוג נעצרים על ידי הגסטאפו, הילדה מופרדת מהנס ומושלכת לכלא כשהיא בחודש השמיני להריונה. כעת עליה לשמור לא רק על עצמה אלא גם על התינוק, השריד היחיד שנותר מהקשר שלה עם אהובה.

באתי ראיתי ניצחתי

בימוי: דניאל הוסל, יוליה ניימן
| 86 דקות

במרכז סרטם של דניאל הוסל ויוליה ניימן ניצבת משפחה בלתי שגרתית. כסף יש להם בשפע, והם מנהלים חיים שלפחות מהצד נראים מושלמים. האב, אמון, הוא צייד נלהב, אבל הוא לא יורה בבעלי חיים. המעמד וההון מאפשרים לבני המשפחה לחיות ללא גבולות, ובלי לחשוש מההשלכות של מעשיהם – קיצוניים ככל שיהיו.

בדיקת כשרות

בימוי: ריקי רוטר
| 16 דקות

תמר (14), נערה חרדית מקהילה אדוקה, נלקחת לבית החולים בידי אביה האוהב, שחושד כי קיימה יחסי מין עם בחור. בבדיקה הרפואית נבחנים יחסיה עם אביה ובתוליה.

בינתיים בכדור הארץ

בימוי: ג'רמי קלפן
| 88 דקות

אלזה מתגוררת בעיירה קטנה ומתמודדת עם היעלמותו המסתורית של אחיה לפני שלוש שנים. זה קרה במהלך משימה בחלל שהפכה אותו לגיבור מקומי. כשהיא מקבלת סימנים מסתוריים מחוץ לעולמנו המאפשרים לה ליצור קשר מחודש עם האח, אלזה לא יכולה לעמוד בפיתוי – אך מגלה שיש לכך מחיר כבד מנשוא. כעת עליה להחליט אם לבצע את המשימה שהוטלה עליה.

הבנות מהמרפסת

בימוי: נעמי מרלן
| 104 דקות

השחקנית נעמי מרלן מתייצבת מאחורי המצלמה, וגם מלפניה, ומגישה קומדיית נקמה יוצאת דופן שהוצגה בפסטיבל קאן. העיר מרסיי שרויה בעיצומו של גל חום קיצוני. שלוש נשים החולקות דירת שותפות משקיפות מהמרפסת על השכנים בבניין הסמוך. דייר חדש ואטרקטיבי לוכד את תשומת לִבן. הוא מזמין אותן למשקה, ומשם העסק הולך ומסתבך.

הבעלים לשעבר

בימוי: נואה פריצקר
| 99 דקות

שלושה דורות של גברים במשבר ניצבים בלב הקומדיה החכמה של נואה פריצקר. המבוגר שבהם, סיימון, החליט להתגרש מאשתו לאחר 65 שנות נישואים. הזוגיות של בנו, פיטר, מתפרקת כעת אחרי 35 שנות נישואים. והנכד, ניק, מתחתן ממש בקרוב. רגע לפני החתונה הוא נוסע עם אחיו לחופשת רווקים במקסיקו – והאב נדחף לחגיגות מבלי שהוזמן.

בצלמו ובדמותו

בימוי: תיירי דה־פרטי
| 110 דקות

אשה צעירה מסדרת את חדר בית המלון שבו היא לנה, משוחחת עם אמה, יוצאת לעיר, מבלה במסיבה – ובבוקר מאבדת שליטה על מכוניתה ומתדרדרת אל מותה. משם נפרש סיפור חייה של הצעירה, אנטוניה שמה, שהחליטה להגשים חלום ולהיות צלמת עיתונות. דרמה רוהמרית בעלת קצב ייחודי שהוצגה בפסטיבל קאן האחרון וזכתה לשבחי המבקרים.

גאוצ'ו גאוצ'ו

בימוי: מייקל דווק, גרגורי קרשאו
| 85 דקות

הבמאים של "ציידי הכמהין" חוזרים עם סרט תיעודי חדש על תרבות הגאוצ'ו – מהסמלים הלאומיים של ארגנטינה. בשפה קולנועית השואבת השראה מהמערבונים הקלאסיים הם עוקבים אחר תרבות מרתקת שמעולם לא חדלה מלהתקיים, ומפנים את המבט אל הדור הצעיר שנאבק לשימור המורשת בזמן שהעולם מסביב לא מפסיק להשתנות.

הגבול הירוק

בימוי: אניישקה הולנד
| 152 דקות

קבוצה של פליטים מוצאת עצמה תקועה ב"גבול הירוק" – שם שניתן לאזור היערות בגבול בין בלארוס ופולין – בעקבות משבר פוליטי שמונע מהם להתקדם לחיים חדשים בתוככי אירופה. משפחות, מבוגרים וילדים, פעילי זכויות אדם ושומרי גבול צעירים, כולם ימצאו את גורלותיהם שזורים זה בזה, כלים במשחק בלתי נראה בין המדינות.

ג’ורג’יה אחותי

בימוי: אולו גרוסברד
| 115 דקות

אף שהן אחיות, לג'ורג'יה וסיידי אין כמעט דבר במשותף. האחת היא מוזיקאית שהקימה משפחה, והשנייה עדיין מחפשת את דרכה בעולם ולא יכולה לשבת בשקט. סיידי הצעירה והבלתי יציבה מנסה לקבל אישור וחיבה מאחותה הגדולה. בדרך היא מחפשת נחמה במקומות הלא נכונים ומערערת את חייהם של כל אלו הנקרים בדרכה.

דאאאאאאלי!

בימוי: קוונטין דופייה
| 77 דקות

הבמאי הצרפתי הפרוע קוונטין דופייה ("שני גברים וזבוב", "עור צבי") מגיש מחווה יוצאת דופן לאחד המאסטרים הדגולים של המאה ה-20. במרכז הסרט עומדת עיתונאית המנסה לצלם סרט תיעודי על הגיבור שלה, סלבדור דאלי. לחרדתה, מתברר שזו משימה בלתי אפשרית – הצייר בעל האישיות המורכבת שוקע לתוך טרפת פסיכדלית ומיני משברים קיומיים.

דברים שאין להם שמות

בימוי: רייצ'ל שץ
| 27 דקות

אליה וטולי הן אחיות. רק שנתיים מפרידות ביניהן, אך הן לא דומות זו לזו בדבר. כאשר טראומת עבר עולה לראשונה אל פני השטח, השתיים ימצאו עצמן במאבק לשימור כל מה שחיבר ביניהן עד כה.