סגור
לתכנית החודשית
חוצות גבולות - אמניות בברזיל הדיקטטורית
72 דקות

חוצות גבולות - אמניות בברזיל הדיקטטורית

72 דקות

אנליביה קורדרו

M 3X3, 1973

וידיאו, שחור-לבן, פסקול, 9 דקות

היצירה נחשבת עבודת הווידיאו-ארט הראשונה בברזיל. קורדרו תוהה על הקשר שבין האדם לטכנולוגיה בה בשעה שהמחשב עצמו הוא הכלי המתווך בינה ובין הצופים.

 

אנה בלה גייגר

Passagens 1 (מעברים 1), 1974

וידיאו, שחור-לבן, ללא פסקול, 9 דקות

וידיאו פרפורמטיבי פורץ דרך ובו נראית האמנית משרכת דרכה במעלה המדרגות ללא הפסקה. היצירה מכוונת לא רק לפעולות החוזרות ונשנות בחיי היומיום של נשים, אלא עוסקת גם בגוף, חלל וטריטוריה.

 

Declaração em Retrato 1 (הצהרה בדיוקן 1), 1974

וידיאו, שחור-לבן, פסקול, 16 דקות

ב"הצהרה 1" אנה בלה גייגר עוסקת בבדידותה של האמנית הברזילאית, המנותקת מעולם האמנות הבינלאומי.

 

Declaração em Retrato 2 (הצהרה בדיוקן 2), 1975

וידיאו, שחור-לבן, פסקול, 12 דקות

ב"הצהרה 2" אנה בלה גייגר מנתחת את התהליך האמנותי שביצירת אמנות ברזילאית. האמנית יצרה קטעי וידיאו-ארט אלו כמסר לעולם, וכדי שיהדהדו למרחקים גדולים יותר השתמשה גם בשפה האנגלית.

 

Local da Ação (כר לפעולה), 1978

וידיאו, שחור-לבן, פסקול, 1:20 דקות

ברזיל שעל המסך אינה כר לפעולה, אלא רִיק. חלל עגמומי, אפל וריק.

 

לצ'יסיה פרנטה

Marca Registrada (סימן רשום), 1975

וידיאו, שחור-לבן, פסקול, 10:34 דקות

באחת מיצירות הווידיאו האיקוניות ומעוררות החלחלה של תקופת המשטר הצבאי בברזיל נראית פרנטה רוקמת על כף רגלה את הכתובת "תוצרת ברזיל" באמצעות חוט שחור, ובכך הופכת את גופה לחפץ.

 

In, 1975

וידיאו, שחור-לבן, פסקול, 1:18 דקות

האמנית נכנסת לארון ותולה את חולצתה... והיא בתוכה. התפתלויותיה מעוררות מחשבות על עינויים ואלימות.

 

Tarefa 1 (משימה 1), 1982

וידיאו, צבע, ללא פסקול, 1:56 דקות

האמנית שוכבת על קרש גיהוץ בבגדיה ופניה כלפי מטה, בעוד עוזרת הבית מגהצת אותה. היצירה מייצגת את הבדלי המעמדות, את הדעות הקדומות ואת סוגיית הגזע מתוך אירוניה עוקצנית.

 

Preparação 1 (הכנות 1), 1975

וידיאו, שחור-לבן, פסקול, 3:26 דקות

בידיה של פרנטה, ההכנות ליציאה מהבית, ובהן איפור הפנים – פעולה פשוטה – הופכות לביקורת נוקבת על החברה הפטריארכלית המחפיצה נשים.

 

אנה מריה מיולינו

In-Out (אנתרופופגיה), 1973

וידיאו (סופר 8), צבע, פסקול, 8:14 דקות

המצלמה מתמקדת בפיותיהם של גברים ונשים בעת שחפצים נכנסים ויוצאים בין שפתיהם. כך בחרה האמנית לייצג, בין היתר, את מחסום הצנזורה ששם המשטר הצבאי על פיה.