השנה מציעה "אמנות בצומת" חמש תוכניות שונות, וכולן, כתמיד, לקוחות מעולמות של התנסות וסקרנות.
התחרות ה-14 לאמנות הקולנוע ולקולנוע נסיוני מעלה על נס אמנות עכשווית על שלל התבטאויותיה וצורותיה, ומנהלת איתה דיאלוג. ועדת הבחירה הדבקה במטרתה צפתה בלמעלה מ-80 סרטים ובחרה תוכנית סופית ובה שישה סרטים יוצאי דופן ועשויים היטב, מעשה ידי יוצרים ויוצרות מקומיים.
שתי תוכניות המציגות יוצרות מאמריקה הדרומית עוסקות ביצירת אמנות תחת שלטון הדיקטטורה, בזיכרון, במלחמה ובניצול לרעה של כוח. המרכז לאמנות ומחקר "מעמותה" יעלה מיצג וידיאו חמש-ערוצי מאת האמנית לולה אריאס, שסרט שיצרה הוקרן בפסטיבל ברלין מוקדם יותר השנה. אריאס, סופרת, במאית קולנוע ותיאטרון ואמנית מיצג ארגנטינית ידועה, משתמשת בשחזורי מלחמה ומעוררת בחיילים לשעבר זכרונות מאימי מלחמת פוקלנד שלושים שנה לאחר מעשה.
התוכנית "חוצות גבולות" מציגה ארבע אמניות פורצות דרך (אנליביה קורדרו, אנה בלה גייגר, אנה מריה מיולינו ולצ'יסיה פרנטה) שפעלו בברזיל בשנות ה-70 ויצרו בתמונות נעות תחת השלטון הצבאי הסמכותני. התוצאות פוליטיות לעילא, חתרניות ולעתים קרובות אירוניות.
"מחוזות מעורפלים", מאת אקירה איקדה, מוצא את עצמו בין סרטי האוונגארד: ניצוץ הטירוף שבו, הזדון המתגלה בו ושנינותו עשויים להלך קסמים על הקהל – או להבעית אותו.
סרטו הכמעט-אילם של ג'יימס בנינג, "קוראים", הוא מן הסתם הסרט האהוב על כותבים – מופת של התבוננות ודומייה.
ויויאן אוסטרובסקי וקבוצת סלה-מנקה
אוצרות