סגור
לתכנית החודשית

76 ימים

בימוי: האו וו, אנונימי, ויישי צ'ן
| 93 דקות

בינואר 2020 נעלה ממשלת סין את העיר ווהאן בניסיון לבלום את המחלה המסתורית שהתפרצה במקום. הסרט שלפנינו לוקח אותנו אל חזית המאבק במגפת הקורונה, ודרך תיעוד אינטנסיבי של 76 ימי הסגר חושף שורה של סיפורים רפואיים ואנושיים.

 

Irradiated

בימוי: ריתי פאן
| 88 דקות

סרטו החדש של ריתי פאן ("התמונה החסרה") הוא מעין טריפטיך קולנועי הצולל אל הטרגדיות הגדולות ביותר של המאה ה-20. בשפתו הייחודית רוקח פאן יצירה אודיו־ויזואלית אינטנסיבית וטורדת מנוחה, אך גם פיוטית ועשירה בדימויים.

אבי המשפחה

בימוי: סרדן גולובוביץ'
| 120 דקות

ניקולא, אב לשניים, נדרש למסור את ילדיו לשירותי הרווחה לאחר שעוני ורעב דוחקים את אשתו לבצע מעשה של ייאוש תהומי. נסיונותיו להשיב את הילדים כושלים, אך כשהוא נחשף לשחיתות הפושה בשלטון המקומי הוא מחליט לצאת למסע רגלי אל משרדי הממשלה בבלגרד.

 

האביב האחרון

בימוי: איזבל למברטי
| 78 דקות

סרטה של איזבל למברטי, שזכה לא מכבר בפרס לסרט הביכורים המצטיין בפסטיבל סן־סבסטיאן, לוקח אותנו אל עיירה קטנה בפרברי מדריד. משפחת גבארה־מנדוזה נאלצת להתמודד עם המציאות המתוחה השוררת במקום מאז נמכר השטח, שמאלצת את התושבים לעזוב בהדרגה את בתיהם.

 

אהובה עוזרי צלצולי פעמונים

בימוי: עופר פנחסוב
| 96 דקות

בקיץ 1999, אחרי 23 שנות שתיקה, המוזיקאית המחוננת אהובה עוזרי, השופר של "ישראל השנייה", מתכננת קאמבק ומקליטה אלבום חדש – "צלצולי פעמונים". באמצעות קטעי ארכיון נדירים עוקב הסרט אחר תהליך הפקת האלבום ומשרטט את מסלול חייה.

 

אודות האינסוף

בימוי: רוי אנדרסון
| 76 דקות

סרטו של הקולנוען הוותיק והמהולל רוי אנדרסון, שזיכה אותו בפרס הבימוי בפסטיבל ונציה אשתקד, מציג רצף של וינייטות קצרות שחושפות את העולם בשיא האבסורדיות שלו – ובאותה עת מזמרות שיר הלל לאהבה ולחסד שיש בו.

 

אונדינה

בימוי: כריסטיאן פצולד
| 90 דקות

כריסטיאן פצולד, בכיר קולנועני גרמניה של ימינו, מעבד למסך את האגדה על בתולת המים אונדינה, שאותה הוא ממקם בברלין של ימינו – ומוסיף תפנית מפתיעה בעלילה. בסרט מככב צמד השחקנים פאולה בר ופרנץ רוגובסקי, שעבדו עמו בהצלחה גדולה בסרטו הקודם, "טרנזיט".

אחו

בימוי: כליל כובש
| 26 דקות

יולי מתגוררת עם אביה ואחיה הבכור אריאל, בחור עם צרכים מיוחדים, במושב מבודד בצפון. היא מנהלת את חיי המשפחה ואת החווה הטיפולית שהקימה אמה למען אחיה, אך חלומה הוא לצאת מהבית ולהגשים את עצמה.

 

אטלנטיס

בימוי: ולנטין ואסיאנוביץ'
| 106 דקות

סרט עטור פרסים המתרחש בשנת 2025 במחוזות הפוסט־אפוקליפטיים של מזרח אוקראינה. סרגיי, חייל לשעבר, יוצא למשימה מיוחדת ופוגש בקטיה. יחד הם ינסו להשיב שמץ של נורמליות למציאות הטרופה שמסביב, ואולי אף יאפשרו לעצמם להתאהב.

אסיה

בימוי: רותי פרי־בר
| 85 דקות

אסיה בת ה-35 היא עולה ותיקה ואם חד הורית לוויקה בת ה-17. מצבה הבריאותי המידרדר של ויקה מחייב את אסיה לקבל על עצמה לראשונה את תפקידה כאם – ולקחת אחריות על חיי בתה ועל הזמן שעוד נותר להן יחד.

אף פעם, לעתים רחוקות, לפעמים, תמיד

בימוי: אלייזה היטמן
| 101 דקות

זוכה פרס הבימוי בפסטיבל ברלין. נערה צעירה מפנסילבניה נקלעת להריון בלתי רצוי, אך אינה רשאית לעבור הפלה במדינתה. היא לוקחת את בת דודתה, ויחד הן יוצאות לניו־יורק, עיר האפשרויות הבלתי מוגבלות, כדי לטפל בבעיה.

 

ארץ פרועה

בימוי: ג'נט נורדאל
| 89 דקות

לאחר מות אמה, אידה בת ה-17 עוברת לגור עם דודתה הדומיננטית ובני משפחתה, המנהלים חיים של פשע ואלימות. כשאחד ה"מבצעים" המשפחתיים מסתבך בגדול, המתחים בקרב בני הבית הולכים וגואים. אידה נקלעת אל לב המאפליה, ונאלצת לקבל החלטות קשות. 

 

האשה הבוכייה

בימוי: חאירו בוסטמנטה
| 97 דקות

30 שנה אחרי שאלמה וילדיה נופלים קורבן לטבח אלים, הרשויות מעמידות לדין גנרל מזדקן שעמד מאחורי מעשי הזוועה. אלא שמערכת המשפט מזכה אותו. בתוך כך מתעוררת לחיים רוחה של האשה הבוכייה, גיבורת המיתוס המקסיקאי הידוע, שמתהלכת כעת בין הבריות.

 

האשה שברחה

בימוי: הונג סאנג־סו
| 77 דקות

סרטו ה-24 של המאסטר הקוריאני הונג סאנג־סו עוקב אחר אשה צעירה הפוגשת שלוש חברות בפרברי סיאול בזמן שבעלה נמצא בנסיעת עבודה. את השתיים הראשונות היא מבקרת בבתיהן, ובשלישית, מכרה ותיקה, היא נתקלת במקרה בבית קולנוע קטן.

 

את עדיין שם?

בימוי: שליו בן־אליה, נדב שפר, ענן גיבסון
| 7 דקות

שלושה סיפורים קצרים על אי התמודדות עם פרידה וחוסר היכולת לתקשר אותה אל הצד השני.

 

ביסט ביסט

בימוי: דני מאדן
| 85 דקות

בפרבר טיפוסי בדרום ארצות־הברית נשזרים חייהם של שלושה צעירים: קריסטה, אדם וניטו. סרטו הארוך הראשון של דני מאדן, שהוצג השנה בפסטיבל סאנדנס, הוא יצירה מרשימה הבוחנת את חייהם של מתבגרים אמריקאים בעידן של ימינו, הנשלט בידי העולם המקוון.

 

בית הזכרונות

בימוי: ז'ואאו פאולו מירנדה מריה
| 93 דקות

כריסטובאם, גבר שחור מהצפון הכפרי של ברזיל, עובר לעיירה דרומית, מין קולוניה אוסטרית משונה, כדי לעבוד במפעל לייצור חלב. מסביבו הקסנופוביה חוגגת, והוא מרגיש מבודד ומנוכר מהעולם הלבן שמקיף אותו. כשהוא נקלע לבית נטוש עמוס אובייקטים המזכירים לו את שורשיו, הוא מחליט להתמקם בו.

 

בני האדם האחרונים והראשונים

בימוי: יוהאן יוהנסון
| 70 דקות

מה ניתן ללמוד מבת קול המגיעה אלינו מהעתיד הרחוק, בערך שני מיליארד שנים מהיום? סרטו של המלחין האיסלנדי הענק יוהאן יוהנסון, בשילוב קריינות של טילדה סווינטון, הוא אלגוריה קולנועית מרתקת על זיכרון, אידיאלים ומות האוטופיה.

 

בשם האח

בימוי: סופי דראספ
| 109 דקות

עיבוד קולנועי עכשווי עטור פרסים לקלאסיקה היוונית "אנטיגונה" מאת סופוקלס. אנטיגונה של ימינו היא בת למשפחת פליטים מאלג'יריה, סטודנטית מצטיינת שרוקחת תוכנית מבריקה כדי לחלץ מהכלא את אחיה, שנעצר על לא עוול בכפו.

 

בתוך הצינורות

בימוי: אדוה סנטו
| 5 דקות

דוקו־אנימציה נסיוני המשלב וידיאו עם אנימציה. תיעוד של שוטטות אסוציאטיבית תוך כדי שוטטות פיזית במרחב התחנה המרכזית בתל־אביב, העוסק בבדידות, פחד, זהות, זרות, חיבה וחיוך.

 

גולדה מריה

בימוי: פטריק סובלמן, הוגו סובלמן
| 115 דקות

עדותה של גולדה מריה סובלמן, שכפסע היה בינה לבין מוות במלחמת העולם השנייה, אך היא שרדה כדי לספר והאריכה שנים עד גיל 102. נכדה, הקולנוען פטריק סובלמן, הנציח את עדותה, ויחד עם בנו הוגו הפך אותה למסמך דוקומנטרי מאלף, מרגש ומעורר השראה.

 

בסינמטק

הגורם האנושי

בימוי: דרור מורה
| 105 דקות

מבט מתוך החדר על תהליך השלום, מסוף שנות ה-80 ועד היום.